סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

"זאת שיודעת": מסכמת מדור עם המלצות חמות

תמונה מעוצבת בגוונים של אדום שחור. כתוב גופן גדול "זאת שיודעת" בגופן קטן "ספרים. אהבה. ארוטיקה." ומצד שמאל ישנם ספרים בערמה.
זאת שיודעת_התמונה הרשמית של המדור_קרדיט לעיצוב לשיר תשובה

אחרי כתבות על אהבה, ארוטיקה וספרים, "זאת שיודעת" מסכמת את המדור עם המלצות על ספרים שיגרמו לכם להתאהב

את המדור "זאת שיודעת" כתבתי בגלל האהבה שלי לספרים הארוטיים, שהתחילה עוד בצבא. הספר הראשון שקראתי היה הטרילוגיה "50 גוונים של אפור" מאת איי. אל. ג'יימס ומיד התאהבתי בז'אנר. ראיתי בו משהו אחר, מעבר לסצנות הסקס. ראיתי עומק, סיפור ותרבות. רציתי לחשוף קוראים חדשים לז'אנר שאולי פחות מוערך, אבל מכיל בתוכו עולמות שלמים ועוסק בסוגיות שלא תמיד מדוברות- המיניות הנשית, אלימות משפחתית, אונס, אהבה גאה, ועוד. ספרות אירוטית הוא ז'אנר שמוכיח שאפשר להתעלות מעל הסטיגמות הקיימות וששיח על סקס מותר וחשוב. הספרות הארוטית לאט לאט נחשפת לעוד ועוד אנשים. היא כבר מככבת ברשימות רבי המכר, וגם בשבוע הספר שנערך לפני כשלושה שבועות בשרונה, בתל אביב, היה אפשר לראות נוכחות גדולה של הוצאות רומנטיות וארוטיות. כמו- בוקטיק, אדל, יהלומים, טורקיז, מלודי, אופירה, אהבות, ספרות שנוגעת, דבש, ונוס, לבבות, סקלרט ודיווה. בנוסף נכחו באירוע סופרות עצמאיות כמו דנה לוי אלגרוד וליליאן סלמה נחום. אז מי שכבר הספיק להתאהב, ומי שעוד בדרך, במיוחד לסיכום המדור, זאת שיודעת מציגה לכם.ן המלצות אחרונות בהחלט, לספרים מהז'אנר האירוטי המתעסקים בסוגיות שונות וחשובות שהז'אנר מביא לספרות ולקוראות.

ענף עת, ספר פתוח, וכוס תה חם
זמן להמלצות אחרונות. | עיצוב: canva

בין הדפים ובין הסדינים: לגלות את הספרות הארוטית

50 גוונים של ספרות ארוטית: המדור שיחשוף בפניכם עולם חדש

יום האישה 2022: אישה כותבת אישה

"תמימות מוסווית": רומן אסור, חברה סגורה וצלקות נפשיות שלא עוזבות

דואט "פול טילט": רומן קסום ואנושי על מוזיקה וחלומות

ספר שמתאים לכל מי שאוהב.ת להתרגש, להתאהב ולא מפחד.ת מסוף מציאותי ועצוב. הדואט "פול טילט", מאת אמה סקוט (הוצאת בוקטיק, 2020) מספר על קייסי דוסון, בחורה צעירה וגיטריסטית בלהקת רוק. נערה שחיה על הקצה ועומדת על סף תהילה ועושר, אבל מאחורי הקלעים, מסתתרת נערה שגורשה מביתה על ידי אביה כשהייתה בת 17 המסתירה את מצבה הנפשי בעזרת האלכוהול. באחת ההופעות, קייסי משתכרת ומוצאת את עצמה למחרת בבוקר בביתו של ג'ונה, נהג הלימוזינה שלה. כשהשניים מתקרבים, ג'ונה עוזר לקייסי להשיב את חייה למסלול הנכון, אבל קייסי מגלה שהזמן מתקתק עבור ג'ונה, שעבר השתלת לב, והוא חולם להציג מיצב משלו. הכתיבה של סקוט היא ייחודית. היכולת להתעסק בנושא כאוב של בני נוער ואנשים צעירים שלא מרגישים שייכים יחד עם תיאור סיפורה של קייסי במילים עדינות, נוגע ללב, סקוט מציגה ברגישות את התחושה שהאלכוהול והסמים הם התשובה לכל הבעיות, כמו במקרה של קייסי, שמרגישה בודדה ונטולת משפחה. ככה היא מצליחה לספר סיפור שמתחבר לחיים האמיתיים וגם להעביר מסר- לפעמים האהבה מגיעה רק לקראת סוף החיים.

כריכת הספר "פול טליט" של אמה סקוט
ספר שמתאים לכל מי שאוהב.ת להתרגש ולהתאהב. | קרדיט עיצוב: לירז עמר, מעצב גרפי, דפוס רפי

"תחרה וצבע": אחד מאבני הדרך בישראל

ספר שמתאים לכל מי שאוהב.ת לקרוא על אישה חזקה ואמיתית שלא מנסה להיות מושלמת. הספר "תחרה וצבע" נכתב על ידי הסופרת הישראלית אילת סווטיצקי, (הוצאת דבש, 2013). הסיפור עוסק בטליה בלום, בלוגרית ישראלית שמתמודדת עם מאניה דפרסיה והפרעות אכילה. טליה מחליטה לטוס לבקר את אחיה בלונדון כי היא מקווה למצוא שם את האיזון והשקט שהיא זקוקה לו, אך השדים שבה, רודפים אחריה לכל מקום. בלונדון, טליה פוגשת את בן סטורם, הבוס והחבר הכי טוב של אחיה. היא מתאהבת בו ובין השניים מתחילה מערכת יחסים סודית ומורכבת. הכתיבה של הסופרת רגישה, מלאה בתיאורים פיוטיים ופרטים על עולמה הפנימי ומחלתה של טליה. בזכות כך, הקורא מרגיש חלק בלתי נפרד מעולמה וחווה את כל הרגשות והחוויות שטליה עוברת. סווטיצקי מציגה בצורה חכמה את המחלות השונות (מאניה דפרסיה והפרעות אכילה) ומאפשרת לקוראות.ים לדבר עליהן בקול רם ולהכיר בכך שהן קיימות ונוכחות בחיינו. הספר מנכיח את העובדה שהמחלות האלו לא ייעלמו מהעולם, וצריך לשים לב אליהן כדי לתת עזרה או אפילו כדי לבקש עזרה. כשיש תמיכה אמיתית אפשר להתגבר עליהן. 

כריכת הספר של תחרה וצבע
אך השדים שבה, רודפים אחריה לכל מקום.| קרדיט עיצוב: סטודיו לב ארי, הוצאה לאור דבש.

"סדרת החובות": סדרה מרתקת לחובבי האופל

סדרה שלא מתאימה לכל אחד.ת אלא בעיקר לאוהבי ספרי אופל ופסיכולוגיה. במרכז סדרת "החובות" (שבעה ספרים), הוצאת "ספרות שנוגעת" שכתבה פפר וינטרס, עומדת ניילה וויבר, הבת הבכורה במשפחתה. ניילה, היא תופרת ומעצבת אופנה שידועה בכינוי "חוט ומחטים" ומשפחתה שקועה בחוב עמוק ואפל. החוב נובע מההיסטוריה של שתי המשפחות, משפחתה, וויבר, ומשפחתו של ג'תרו הוק. משפחת וויבר הגלתה את משפחת הוק מאנגליה אל אפריקה. באפריקה הם הגיעו לעבדות וגילו יהלומים, התעשרו וחזרו לאנגליה כדי להתנקם במשפחת וויבר על הגירוש. לכן, כל בת בכורה במשפחת וויבר לפניה, הובטחה והובאה לבן הבכור של משפחת הוק. ניילה שסובלת מורטיגו נאלצת להתמודד לא רק עם ג'תרו, שצריך לגרום לה לשלם את חובותיה, אלא גם עם משפחתו ההרסנית העונדת לה ענק בצוואר שהדרך היחידה להוריד אותו היא לערוף לה את הראש. ניילה לא מתכוונת לוותר והיא הוגה תוכנית – לגרום לג'תרו להתאהב בה וכך יציל אותה. הסדרה מלאה בתיאורים קשים, אבל מי שאוהב.ת את הצדדים האפלים בעולם הזה תזכה לסיפור שמתאר אלימות ושנאה עתיקה בין משפחות. הסופרת מצליחה לתאר בצורה נפלאה את הרגשות של הדמויות, המחלות שהן מתמודדות איתם, המקומות בהם הן נמצאות ובעיקר, את החובות הנוראיות שניילה עוברת. זהו סיפור המציג את השחיתות, האמצעים שקיימים במאה ה-21 וההשפעה לרעה של כסף. עם זאת, כמו ברומיאו ויוליה או שלא כמוהם, הסיפור של ג'תרו וניילה מוכיח שאהבה יכולה להתגבר על שנאה.

כריכת הספר של ירושת החוב
כל בת בכורה במשפחת וויבר לפניה, הובטחה והובאה לבן הבכור של משפחת הוק. | קרדיט עיצוב: רוני בלחסן, סטודיו: INFO EILAT