סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

"תמימות מוסווית": רומן אסור, חברה סגורה וצלקות נפשיות שלא עוזבות

תמונה מעוצבת בגוונים של אדום שחור. כתוב גופן גדול "זאת שיודעת" בגופן קטן "ספרים. אהבה. ארוטיקה." ומצד שמאל ישנם ספרים בערמה.
זאת שיודעת | התמונה הרשמית של המדור| קרדיט עיצוב שיר תשובה

רומן אסור הוא פנטזיה מפתה, בעיקר כשמדובר על יחסים בין התלמידה היפה למורה הצעיר והמושך, אבל הרומן הזה חושף בפנינו גם טראומות נפשיות ובעיקר החלמה

אדיסון חולמת חלום בו היא נמצאת בשדות של פרחים בצבעים כחולים וסגולים עמוקים. היא נמצאת שם עם אחיה הצעיר, דניאל. הם מנסים למהר, להגיע בזמן הביתה, אבל הם לא מספיקים. "נגמר הזמן" אומר לה אחיה והחיבור ביניהם מתנתק, הזמן שלו נעצר והכל מסביבם נובל. במציאות, אדיסון איחרה לאסוף את דניאל שלומד בבית הספר שממול התיכון שלה. כשהיא מגיעה באיחור כדי לחצות את הכביש, הוא יורד מהמדרכה ומכונית פוגעת בו. כל מה שנשאר לאדיסון הוא רק חשיכה, צפירה של מכונית, תקתוק הרמזור במעבר החצייה ותקתוק השעון שקיבלה ליום ההולדת ה-15.

ום האישה 2022: אישה כותבת אישה
בין הדפים ובין הסדינים: לגלות את הספרות הארוטית
העונה השנייה של "ברידג'רטון": איפה כל הסקס?

כך מתחיל הספר "תמימות מוסווית", מאת הסופרת אלה פרנק (בתרגום יעל צוק. 2022, הוצאת
"אדל"
). אדיסון לנקסטר היא תלמידת תיכון בת 18, נערה מקובלת שיוצאת עם הבחור המקובל בשכבה. היא בעלת עיניים כחולות וגוף אתלטי ומשתייכת לקבוצת הריצה בבית הספר, שבה היא המשתתפת הכי טובה ומהירה. כבר מתחילת הסיפור היא מאופיינת כבחורה צעירה שבטוחה בעצמה ובמיניות שלה: "נשכתי את שפתי התחתונה והחלקתי שתי אצבעות לאורך שולי התחתונים. נענעתי אותן מתחת לכותנה הוורודה ומתחתי את ירכיי החטובות. פישקתי את רגליי עוד יותר וקימרתי את גבי, דוחפת את גופי תחת השמיכה, נהנית מהתחושה שלה עליי." (עמ' 21). ביום הראשון של כיתה י"ב מגיע לבית הספר שלה מורה חדש להיסטוריה, מר מק'קנדריק, (גרייסון), בן 32 שחזר לדנוור קולורדו כדי להיות קרוב לאביו החולה. אדיסון מאחרת לשיעור שלו וזאת למרות הטראומה ממות אחיה שבעקבותיה נשבעה לעולם לא לאחר. האיחור שלה יוצר רושם ראשוני לא טוב מבחינת המורה, אך היא רואה בו דבר שונה, היא לא רואה בו כמורה, אלא גבר מושך.

כריכת ספר. צעירה בעלת עיניים כחולות מביטה אל המצלמה
"אלו היו העיניים. הן אצרו בתוכן סודות שלא היו אמורים להיות בהן." | תמימות מוסווית. באדיבות הוצאת אדל וביבוקס ספרים

הרצון שלה להכיר את מר מק'קנדריק מוביל אותה לפלרטט איתו ולעקוב אחריו עד ביתו. היא רודפת אחריו עד שכבר קשה לו להתנגד לתשוקה שהוא עצמו מרגיש כלפיה. "כשראיתי אותה לראשונה ניסיתי להבין מה הדבר שהפך אותה לאישה שלא היה אפשר להתעלם ממנה. ואז היא הרימה את מבטה וידעתי. אלו היו העיניים. הן אצרו בתוכן סודות שלא היו אמורים להיות בהן. עמוקות. עצובות. מזמינות." (עמ' 20). כך מתחיל הרומן האסור בין אדיסון לבין גרייסון. הם שוכבים פעמים רבות ומגלים שהם מבינים זה את זו, אפילו כששאר העולם לא מצליח להבין אותם. אך האם הסוף שלהם יהיה טוב או שהרומן שלהם ייחשף?

כראוי לספר ארוטי, חייב להתייחס לסצנות הסקס והארוטיקה בספר. הסצנות המיניות כתובות בצורה נפלאה, מדויקת ואמינה ומדגישות את הדרך בה הקשר עם גרייסון עוזר לאדיסון להתמודד עם הפוסט טראומה, כשאף אחד אחר מסביבתה לא הצליח לעזור לה. "אחזתי בחוזקה בשערו כששפתיו נסגרו סביב הפטמה שלי. גרייסון הטריף אותי. אצבעותיו מילאו אותי ואיברי התהדק ופעם סביבן. כל גופי התקמר מהמושב ולא יכולתי לעצור את הצרחה שיצאה מפי כשגופי התקשח עם האורגזמה שהגיעה. טעיתי, חשבתי לעצמי כשהוא הרים את ראשו. לגרייסון לא הייתה רק יכולת להרגיע אותי. הייתה לו יכולת לגרום לי לשכוח." (עמ' 123). בסצנת סקס זו אפשר לראות איך אדיסון סוף סוף מצליחה למצוא אדם שבאמת מבין אותה ובעקבות כך להפסיק להצמיד את השעון לאוזן שלה ולספור עד שלוש בכל פעם, וכך היא גם מצליחה להירפא. וזאת בשונה מברנדון החבר שלה, שרק רצה לשכב איתה ולא באמת אהב אותה ושבשלב מסוים הבין שהיא לא מעוניינת בו והפיץ עליה שקרים על כך שהיא בוגדת בו ובעיקר, הפיץ לג'יסיקה (חברה מהכיתה) את העובדה שהיא הייתה מסתכלת בשעון שלה וסופרת "אחת, שתיים, שלוש" במהלך הסקס ביניהם.  

בחורה מצולמת מהגב
"לא יכולתי לעצור את הצרחה שיצאה מפי כשגופי התקשח עם האורגזמה שהגיעה." | עיצוב קאנבה

הסופרת פרנק לא מתיימרת להביא רומן מתוק רומנטי ודביק, אלא כותבת רומן טאבו ומדגישה את פערי הגילאים בין הזוג (14 שנים) ואף מעבירה ביקורת על החברה שלא מצליחה להתמודד עם מצבי פוסט-טראומה ודוחקת את אדיסון אל הקצה. החברה שבה בני הזוג חיים מגנה יחסים לא הולמים, אבל מנסה להתעלם מפוסט טראומה ולכן זו חברה מקולקלת. למרות מה שהחברה חושבת על פער הגילאים ועל הרומן האסור בין תלמידה למורה, לא מדובר בהטרדה מינית או ביחסי מרות. נדמה כי זה הדבר היחיד שיכול ושמצליח להציל את אדיסון מעצמה.

הספר "תמימות מוסווית" מומלץ לקריאה לא רק בגלל שהוא עוסק, בין היתר, בפוסט טראומה וברומן טאבו אסור, אלא כי הוא גם מצליח להעביר קשת רגשות רחבה כמו עצב, שמחה, תשוקה, פחד, וכאב.

מחיר לצרכן: 98 ₪