סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

"מאסטר שף" עונת העשור: אין חדש תחת הפסטה

אייל שני, מיכל אנסקי, חיים כהן וישראל אהרוני
אין חדש, מלבד התלבושות של אהרוני. מימן: שני, אנסקי, כהן ואהרוני | צילום מסך מתוך אתר מאקו, קשת 12.

כמה כבר אפשר לחדש אחרי תשע עונות? "מאסטר שף" (קשת), שעלתה אתמול בפרק הבכורה, כמעט ולא מציעה שום דבר חדש. נקווה שהעונה יתמקדו במה שחשוב באמת – האוכל

העונה העשירית של "מאסטר שף" נפתחה בדיוק ב-21:10, בלי להתעכב על פרסומות לפני כן. כיאה לריאליטי פריים-טיים, ההפקה בחרה "להרים" לעצמה לכבוד עונת העשור העגולה והחשובה, עם פתיחה נמרחת שכללה מונטאז' של מתמודדים ומנות אייקוניות מהעונות הקודמות. לאחר מכן, הפירגון העצמי המשיך עם "סעודת העשור של מאסטר שף", וכמובן עם השופטים המוכרים ש"דפקו כניסה": מיכל אנסקי, חיים כהן, אייל שני וישראל אהרוני. אחרי כמה שניות קיבלו את פניה של השופטת החדשה והאישה השנייה בקאסט השיפוט- רותי ברודו. אנסקי, כאישה הנוספת בקאסט, מחבקת אותה ברודו ואומרת לה שהן יהיו חברות הכי טובות בתוכנית. את זה עוד נראה.

"המסעדה הבאה": הפורמט ישראלי מקורי, האוכל עולמי ומיושן

"ארון הקודש": דיאלוג לצד אידיאולוגיה

"אדום לבן וכחול מלכותי": שני גברים, שתי מדינות ואהבה אחת

הפתיחה של עונת העשור לא הציעה שום דבר חדש. אותם שפים-שופטים, אותם ייצוגים מגוונים של בשלנים ובשלניות, אותם אודישנים, אותן משימות. משימת הכניסה, שדרשה מהמתמודדים להכין את אחת המנות האייקוניות מעונות קודמות בגרסה משלהם, מאותת לנו על העייפות הגדולה שבעונה העשירית ל"מאסטר שף". אין איך לחדש, הכל יחזור על עצמו, בנאלי וצפוי מראש. אפילו הפסקות הפרסומות הארוכות והמייגעות נשארו באותו הפורמט, והרי "האח הגדול" (רשת) לימדו אותנו שאפשר גם אחרת. מעניין לראות שגם בפרסומות סגל השופטים לא מניח לנו, כאשר הפרסומת הראשונה היא של אהרוני, שמנסה למכור לנו את הפנטזיה שגם אנחנו יכולים לבשל. גם הפרסומת האחרונה היא של אהרוני ואנסקי על "פרי" למדיח, שמציגה את אנסקי במעמד נחות שלא יודעת איך להשתמש במוצר ואהרוני מלמד אותה.

מנה אייקוניית: אקצו א פפה
כמה חידוש אפשר לעשות בפסטה? | צילום מסך מתוך מאקו קשת 12

הניסיון לחדש, בכל זאת, מגיע בדמותה של רותי ברודו. אחרי העונה הקודמת, בה התמודדו בגמר שתי נשים והראו התעסקות רחבה במגדר, היה אפשר לצפות גם שיתנו במה מיוחדת לשופטת החדשה, חיזוק להרכב הנשי, משהו קצת יותר מהענקת סינר למתמודד שעבר לשלב הבא. ברודו הצליחה להפתיע אותנו כשהתגלתה כשופטת מפרגנת, עדינה יחסית ולא קשוחה מדי כפי שהייתה ב"מטבח המנצח" (קשת). אולי כי היא מנסה לשדר תחושה של רכות כדי שיאהבו אותה או אולי זה באמת מה שהיא חושבת על המנות שטעמה. את זה, כנראה גם נגלה בהמשך.

אייל שני, מיכל אנסקי, רותי בורדו, חיים כהן וישראל אהרוני
הרכש החדש | צילום מסך מתוך מאקו קשת 12

כשהפרסומות הסתיימו, והגיע שלב טעימת המנות של המתמודדים השונים, היה אפשר לראות את הדינמיקה בין השופטים. תחילה, את הדינמיקה בין אהרוני לשני, כשאהרוני צחק עליו במהלך הפרק, בניסיונות הכושלים שלו לנסות להבין מי נמצא מאחורי המנה או כשניסה להסביר למתמודד האיטלקי איך מכינים פסטה דה פפה עם שמן זית. בעיקר בלטה הדינמיקה החברית בין ברודו לכהן שעוד קיימת מהראליטי הנוסף שבו הם השתתפו יחד, "המטבח המנצח" (קשת). הדינמיקה בין השניים בלטה במיוחד כאשר הגיע תורו של כהן לתת את החלטתו בנוגע להעברת המתמודדת הראשונה, שכמעט לא העביר, אך רק ברודו הצליחה לשכנע אותו.

השופטים בטעימות
לפחות מתעסקים באוכל, ולא בסיפור חיים | צילום מסך מתוך מאקו קשת 12

עם זאת, השינוי המבורך האמיתי שהביאה עימה עונת העשור הוא שלעומת עונות קודמות, ובעיקר העונה הקודמת שהייתה עונת קורונה (שהביאה איתה משברים נפשיים וכלכלים), כמעט ולא מספרים דברים אישיים על חייהם או טרגדיות עצובות לגבי המתמודדים. מתרכזים בדבר שלשמו באו והוא האוכל. רק שניים מתוך חמשת המתמודדים שהוצגו בפרק סיפרו דברים אישיים כמו עמוס, המתמודד המבוגר ביותר  שסיפר שהיה בבית הסוהר, או שני, המתמודדת החמישית בת 39 שסיפרה על החרדות שלה מהקסאמים בעיר שדרות בה היא גרה. אולי הפעם, המתמודד שיזכה יצליח בזכות העובדה שהצליח להכין מנה אינטליגנטית וטובה ולא בזכות סיפור חיים עצוב שסיפר עליו במהלך העונה.

הפרק השני ישודר ביום ראשון בקשת 12.