סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

"משפחת שדה": אילנית לוי שוברת שתיקה

אחרי ביונסה, שיר אלמליח ואסתי גינזבורג, גם אילנית לוי משתפת בהפלה הטבעית שחוותה ("משפחת שדה", HOT) וממשיכה את מגמת השיתוף ושבירת הנושא המושתק

אין אישה וגבר במדינת ישראל שלא שמעו את השאלה "מה עם ילדים?" אם הם נשואים וגם אם לא. לפעמים מאחורי השאלה עומד נושא רגיש, כמו קשיים להיכנס להיריון והפלות טבעיות. לפי נתונים מבית החולים "שיבא", כ-15% מההריונות מסתיימים בהפלה טבעית עוד בחודשים הראשונים ועדיין נשים רבות מתביישות לדבר על הנושא. אלא שבשנים האחרונות ניכרת מגמת שינוי, שהמובילות שלה הן נשים מפורסמות, מעולם הבידור בעיקר, שמשתפות בחוויה שעברו ומנסות לשבור את השתיקה בנושא ואת הטאבו בחברה. בדוקו-ריאליטי "משפחת שדה", שעלה לשידור בתחילת השבוע (ראשון), אילנית לוי ממשיכה את המגמה.

"מרפאליס ועד "הבוזגלוס": למה דוקו משפחות מעניין אותנו?
"רפאליס": ציפי רפאלי בועטת את המוסכמות החברתיות מחוץ לדלת
"הבוזגלוס" 6: הרחק מהמגרש, נשות המשפחה מפגינות תחרותיות

הדוקו ריאליטי המשפחתי נוצר על ידי ירון ליכטנשטיין ואליאב גוטפריד, ומשודר בימים אלו ב-HOT Real וב-HOT בידור. הוא מציג את המשפחה המתגוררת ברחובות- אלירז שדה (39), זוכה "האח הגדול" (קשת) לשנת 2019, אילנית לוי (39), דוגמנית, מנחה ומלכת היופי בדימוס, וילדיה מהנישואים הקודמים עם הזמר אייל גולןליאם (18) ואלין (16). בשנה שעברה, הצטרפה למשפחה אריאה, בתם של אלירז ואילנית, ובמהלך התוכנית נראית אילנית בהריון איתה, בחודש השמיני.

אילנית לוי מביטה על אריאה בתה ששוכבת על הרצפה ונוגעת בפניה ובידה
אמא טרייה_מתוך עמוד האינסטגרם ilanitlevi_sade

המשפחה מציגה מודל משפחתי חם, פשוט וצנוע. אלירז ואילנית נראים כזוג צעיר שרק יצא לדרכו לבנות משפחה, כשהם נישאו לא מזמן. אלירז בדרכו להיות אבא, ליאם ואלין כבר בוגרים והיחסים בינו לבינם קלילים וחבריים. באשר לאביהם הביולוגי, אייל גולן, הוא מופיע רק בפרק השני, כשליאם ואלין נוסעים להופעה שלו וזו שרה איתו על הבמה, אחרי ששיתפה בבכי שהייתה רוצה לבלות איתו יותר כילדה. בדומה לדוקו-משפחתיים אחרים, גם ב"משפחת שדה" בכורה הפותחת בהצגת הנפשות במשפחה, קונפליקטים קטנים, כמו הקעקוע שליאם רוצה לעשות ושאילנית ואלירז מתנגדים אליו, קטעים בהם בני המשפחה מדברים בהרכבים שונים על סצנות ומעברים בין סיטואציות מרגשות למשעשעות מחיי היום-יום. אבל בשונה מהתוכניות האחרות, שבהן אחד הילדים הוא המפורסם ("רפאליס", "אחותי ג'קי", "הבוזגלוס", "קוקה בע"מ"), ב"משפחת שדה" מרכז הכובד הוא דווקא על ההורים- אילנית ואלירז שדה.

הפרק נפתח בחתונה של השניים, שהתקיימה ב-2018. ברקע נשמעו מנגינה מרגשת וקולה של אילנית, שמקריאה לאלירז קטעים על ההיכרות שלהם והמסע שעברו יחד. אחרי הצגת המשפחה לצופים, הגיע שיר הפתיחה שכתב והלחין אדיר גץ והמשפחה הקליטה יחד: "בואו אלינו, זה הבית שלכם […] כי כולנו משפחה אחת גדולה". ואכן מדובר במשפחה גדולה. לאלין וליאם אחים חורגים מהצד של אביהם- יאן (7), בנו מהדוגמנית רוסלנה רודינה, ומיאל (שנה) ורון (7 חודשים), ילדיו המשותפים עם יוצאת "האח הגדול" (רשת 13), דניאל גרינברג. כשאילנית ואלירז מראים לאלין וליאם את תמונת העוברית – אריאה – אלין מתייחסת למספר האחים הרב שיש לה: "אם אתם רוצים להביא לי 3000 אחים, יש לזה תנאים". היא וליאם גם צוחקים ואומרים שלא יישאר להם כלום מהירושה ושבטח יעמדו בתור ארוך. אלא שעבור אילנית ההיריון לא היה מובן מאליו.

שיר הנושא של "משפחת שדה" | מתוך YouTube

היא ואלירז שיתפו שעברו דרך ארוכה כדי להיכנס להיריון וגם כשהצליחו, בשלב מסוים לעובר לא היה דופק. אלירז סיפר בבכי שזה היה הרגע הכי קשה בחייו וגם ההיריון עם אריאה מתגלה כלא פשוט. אילנית חוותה דימום במהלכו ובכלל ניכר שהשניים מתוחים לגביו, כמו כשהלכו לחוצים לבדיקה שגרתית של ההיריון. לדברי אלירז, בכל בדיקה יש מתח.

בהשקת התוכנית, שהתרחשה ב-15.5 בנמל תל אביב, אילנית שיתפה שההחלטה לספר בטלוויזיה על ההפלה הטבעית שעברה, הגיעה מתוך שיתופים של נשים אחרות שעזרו לה להבין שהיא לא לבד ורצתה לעזור לנשים אחרות. ואכן, ידועניות רבות כמו ליהיא גרינר, שיר אלמליח ואפילו ביונסה שיתפו בהפלות טבעיות שעברו ובחוויה הקשה בעקבותיהן. הקושי בתהליך כניסה להיריון שותף מצד נשים נוספות בדוקו-ריאליטי משפחתי, כך הן מראות את "אחורי הקלעים" של הקמת משפחה. קים קרדשיאן ("הקרדשיאנס") חשפה את טיפולי ההפריה שעברה, ג'קי אזולאי ("אחותי ג'קי") סיפרה על הקושי להיקלט וחני בוזגלו בלידה השקטה שעברה ("הבוזגלוס").


סוף טוב ואריאה הקטנה נולדה שלוש שנים אחרי נישואיהם של אלירז ואילנית, אבל הדרך אל האושר לא הייתה קלה. השיתוף של אילנית בהפלה הטבעית שעברה ובקושי להיכנס להיריון, ממשיך את שרשרת השיתוף של נשים אחרות ועשוי להשתיק שאלות על ילדים והריונות, ובאופן הפוך- לשבור שתיקת נשים בנוגע לקושי שחוו ולגרום להן לא להתבייש בכך. בפרק השני לא המשיך נושא ההיריון של אילנית ונקווה שהפרקים הבאים יציגו את ההתפתחות וההתמודדות שלה עמו, עד להולדת בתה.




התוכנית משודרת בימי ראשון-שני בשעה 19:00 ב HOT Real וב-HOT בידור.