סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

"הבוזגלוס 6": הרחק מהמגרש, נשות המשפחה מפגינות תחרותיות

נשות הבוזגלוס: מימין לשמאל בחלק העליון: נטליה בוזגלו, חני בוזגלו ועדי בוזגלו. מימין לשמאל בחלק התחתון: מירן בוזגלו ופאני בר מוחא
תמונה בהרכבה | צילום מסך מתוך YouTube

הבוזגלוס או הבוזגלואיות? פאני בצד של מירן, נטליה נמנעת, חני מתבאסת ועדי ומירן מסוכסכות. התחרותיות בין האחים במשפחת בוזגלו הורגשה עוד מהפרק הראשון, אבל עכשיו נראה שהיא עברה לנשים

הדוקו ריאליטי "הבוזגלוס" (Yes), שב לעונה שישית בשבוע שעבר (שני). זה כבר משנת 2017 שאנחנו עוקבים אחר משפחת בוזגלו המגיעה מעולם הכדורגל ומציגה את ההורים, יעקב וחני, וילדיהם- מאור, אסי, אלמוג ואוהד. לצידם, הכרנו את נשותיהם- מירן, עדי, נטליה ופאני, שאמנם כבר גרושתו של אוהד, אבל עדיין לוקחת חלק במשפחה. התוכנית נוצרה על ידי סיגל שביט, שי אינס ודנה פרנר ומציגה את חיי המשפחה כמו גם את השינויים בסטטוסים ובעיסוק של המשתתפים השונים.

ביקורת מחול- מראה חברתית נוקבת
שחור משחור- הייצוגים האתיופים בטלוויזיה הישראלית
המדור שיחשוף בפניכם עולם חדש

הפרק נקרא "משפחה בפוטושופ" ושמו מתקשר לתחרותיות המשפחתית שכנראה זורמת למשפחת בוזגלו בדם – אבל הועברה לנשים ברוח. במרכז הפרק היריבות הנשית במשפחה, ובייחוד הריב בין מירן, אשתו של מאור, לעדי, אשתו של אסי, ובכך הן גם מראות שהן כבר לא רק "הנשים של", אלא מניעות את התוכנית בעצמן וגם מבשרות על שינויים בהרכב. בפתיחת הפרק, חני משתפת את יעקב בהתרגשותה לקראת צילומיה יחד עם שאר נשות הבוזגלוס, לשער לעיתון "לאישה", בה הוא ושאר גברי הבוזגלוס לא לוקחים חלק, אבל לא נראה שאכפת לו. כבר בעונה הקודמת הוא החליט להוריד רגל מהגז מעולם הכדורגל, ובהתאם נראה שהוא לא דומיננטי כמו שהיה בעונות קודמות. אבל למרות התרגשותה, חני מתבאסת שהצילומים התפצלו לשניים ושהנשים מצטלמות בנפרד בעקבות הסכסוך בין עדי למירן. אם צפיתם בעונה הקודמת אתם בטח מתבלבלים ואומרים לעצמכם שהן כבר השלימו. באמת מבלבל. אבל מתברר שהן הספיקו להסתכסך שוב.

מירן בוזגלוס אומרת בטסטה: "אי אפשר לעשות משחק כאילו הכול בסדר והכול טוב"
מירן חושבת שהפיצול בצילומים הוא נכון | צילום מסך מתוך YouTube

הריב הראשון בין השתיים התחיל כשעדי, שהייתה מעצבת גבות אצל מירן, קוסמטיקאית במקצועה, עברה למישהי אחרת ושיתפה בחשבון האינסטגרם שיש לה פיגמנט כושל בגבות. מירן נפגעה מכך כי נראה מהדברים של עדי שהפיגמנט נגרם בגללה, והבעלים של השתיים, אסי ומאור, צידדו בנשים שלהן. עדי ומירן אמנם ליבנו את העניינים ביניהן, אבל הריב צף מחדש וברוח האינסטגרמית גם כן, כשאחד העוקבים של עדי שאל אותה על הנושא ונראה שבריב המחודש, הגברים לקחו צעד אחורה והצטרפו אליו צדדים חדשים ונשיים. עדי פרסמה בסטורי שלה שקשה לה לראות שאנשים מדברים על אחרים ומירן חושבת שהתכוונה אליה. אחותה, אתי נימני, יצאה להגנתה ולעגה לעדי בחשבון האינסטגרם שלה. גם פאני לקחה את הצד של מירן ונראה שהבחירה שלה די מובנת, אחרי שגם היא רבה עם עדי בעונות קודמות. בצד של עדי, נמצאות חני ונטליה, שאמנם טוענת שלא רוצות לקחת צד, אבל נראה שעשו את בחירתן כשהיו בחלק שלה בצילומים. כך בחלק אחד, הצטלמו מירן ופאני, כשניצבות מאחוריהן, ובסיומו מיהרו לברוח מהמקום, כדי לא לפגוש בנשים האחרות שאמורות להגיע ולמלא את החלק השני של התמונה. כך הנשים יצרו תמונה נשית מושלמת המפגינה אחדות ואחווה נשית, אבל הסיפור מאחוריה מלמד לגמרי אחרת.

נשות הבוזגלוס בנסיעה. במושב האחורי, נטליה בוזגלו ומקדימה נוהגת עדי בוזגלו שאומרת: "למה שאני ארים לה טלפון? למה, היא איזה ביונסה?" ולצידה, יושבת חני בוזגלו
עדי לא חושבת שהיא זו שצריכה להתנצל | צילום מסך מתוך YouTube

על סט הצילומים, מירן ופאני שוחחו על הסכסוך. פאני צידדה במירן וביקרה את עדי שהציפה שוב את הריב ומירן ביקרה אותה גם כן, על ששיתפה את העוקבים שלה בצילומי מסך של ההתכתבויות ביניהן. בסצנה עוקבת, עדי, חני ונטליה בדרכן לצילומים וגם הן דשו בנושא. עדי ונטליה עודדו את אווירת הגישור בין הנשים וכחלק מכך, חני הציעה לעדי ליצור קשר עם מירן, אבל היא הגיבה בכעס שמירן צריכה להתנצל בפניה ושאלה: "היא ביונסה?" על פאני, עדי אמרה שהיא רוצה להיות רלוונטית, אבל כבר לא חלק ממשפחת בוזגלו והוסיפה שבעונות הקודמות הייתה נחבאת אל הכלים ולא "בנישה שלהן", אבל עכשיו אסי מצליח והיא והוא הזוג של המדינה. כך היא רומזת בדבריה שאולי מקנאים.

גם הבוזגלוס הגברים מסכימים שמדובר בעניין עמוק יותר מאשר גבות, ומרמזים על קנאה שאינה זרה להם. אנחנו רגילים לתחרותיות המתקיימת בין האחים והיה אפשר להבחין בה כבר מעליית התוכנית, בה מאור עמד בראש וקיבל יחס מועדף מצד אביו, שלא התאמץ להסתיר זאת. אפשר להגיד שהתחרותיות על ההיררכיה המשפחתית עוד מתקיימת ושיחסי הכוחות בין האחים השתנו. מאור שהיה רגיל לנכוח בפרונט, נמצא בתקופה נמוכה בקריירה שלו, ומנגד- אסי ניצח בתוכנית "הישרדות" (רשת 13) בעונה הקודמת ואוהד השתתף בעונה הנוכחית. העניין מלמד שכדורגל הוא כבר לא מוקד התוכנית, חוץ מרגע זעיר בפרק בו אלמוג עוסק בו ויעקב מפגין אדישות כלפיו. בכל מקרה, התחרותיות בין האחים פחות מורגשת והם אף מפגינים אחדות ומופיעים מעט בפרק. לעומת זאת, בגזרה הנשית, הרוחות  בוערות ותוססות. נראה שהוענק לגברים כרטיס אדום ושיש חילוף בהרכב, שהפך נשי.

הבוזגלוס מחובקים מימין לשמאל: אסי בוזגלו עושה סלפי בנייד, אוהד בוזגלו ויעקב בוזגלו מסתכלים עליו, לידו מאור בוזגלו ואלמוג בוזגלו
לעומת הנשים המפוצלות, הגברים מאוחדים | מתוך עמוד האינסטגרם the_buzaglos_official

הפרק לימד שהתוכנית כבר לא עוסקת במגרש הירוק, לא בהחלמה מפציעות, לא בחתימה בקבוצת כדורגל כזו או אחרת ולא בנשים המחזיקות לגברים שלהן את היד. עכשיו היא עוסקת בנשים וביריבות ביניהן, אשר אמנם מתרחשת על סט הצילומים וברוח האינסטגרם, אבל עדיין ספורטיבית. בצל עידן ה-Me Too, כיף לראות נשים שנמצאות בפרונט, שמגנות על עצמן ולא זקוקות עוד לתמיכה גברית, שלא מסתכמות בתואר ה"נשים של" ושמשנות את כללי המשחק. נשות הבוזגלוס כבר לא תומכות בבעליהן מהצד ולא נותרות שקטות, אלא מפגינות נוכחות, דומיננטיות ואופי. זאת, בעוד שהגברים נסוגים לאחור, מושכים פחות תשומת לב וצופים מהיציע. אבל יחד עם זאת, הנוכחות הנשית במרכז לא מציגה אחוות נשית, אלא יריבות ותחרותיות, שכנראה אימצו מעולם הכדורגל הגברי שעימו ובצילו החלה התוכנית.