סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

הדבר הבא: מטופחות מהבית, טיפים מנצחים לשגרה זוהרת יותר

אישה מחזיקה מברשות איפור
אישה מחזיקה מברשות איפור. יש בהן עוד צורך בתקופת הקורונה? מתוך: אתר unsplash.com

בשנה האחרונה הבית הפך להיות המבצר שלנו, למקום הבטוח. מה שהפך את שגרת חיינו בכל תחום. מה עלה בגורלה של שגרת הטיפוח ואיך האינסטגרם הפך את החיים שלנו לקלים יותר? הכירו את הטיפים שיהפכו לכן (ולכם!) את החיים מבלוגריות מבינות עניין.

תקופת הקורונה גרמה לחוסר וודאות אצל רבים, בתחומי היופי והטיפוח עוד יותר- ניתן לראות מגמת עלייה בבנות ובנים שמפרסמים בקצב מהיר סרטונים וטיפים איך להתאפר מאיילינר ישר ועד לשפתיים מוגדלות. אנשים פחות עסוקים בשגרת החיים, שכבר לא שוחקת כמו לפני תקופת הקורונה, כך שיש אפשרות להתנסות ולהתאמן בכישורי איפור וטיפוח באופן מעמיק ומוצלח יותר.

לאחר כל ההשקעה- טשטוש הצלליות, הדבקת הריסים, פרצוף הדאק פייס למראה כשמטשטשים ברונזר על הלחיים- ולבסוף, מסיר האיפור מגיע ומוחק הכל עוד לפני שיצאנו מהבית. יש בינינו את המקפידות שיוצאות עם איפור מלא לזרוק את הזבל, חוזרות עם תחושת סיפוק רגעית ושבות להסיר אותו מיד לאחר מכן.

האם שווה לעשות את כל המאמץ כשאין אף אחד שרואה זאת? בכל זאת, אין אירועים (לא באופן רשמי לפחות), אין מסעדות, ואין יציאות. אז למה לנו להתאמץ?

 

הבית על המוקד: איך שינתה הקורונה את מה שאנחנו רואים על המסך?

 

הדבר הבא: האם זהו סופן של הרשתות החברתיות?

 

יש המון נשים בעולם, מכך יוצא שיש המון סוגים ודעות שונות בשגרת האיפור והטיפוח בתקופה לא כל כך שגרתית. כדי להבין האם הקורונה השפיעה על הרצון לזהור ולהיראות במיטבנו, שאלתי שתי בלוגריות איפור וטיפוח מצליחות באינסטגרם:

קשת המאפרת מסרקת כלה
קשת, דואגת להוציא כלות מחויכות ויפות. נלקח מתוך חשבון האינסטגרם של קשת חקון keshst_hakun@

קשת חקון, בת 24, מאפרת ומעצבת שיער לכלות, בלוגרית באינסטגרם בתחום האיפור, שיער והטיפוח עם 6,295 עוקבים ובחירת הזוגות לשנת 2020 של אתר mit4mit, עוזרת לנו להבין מה קורה בעולם האיפור בתקופת הקורונה:

האם לדעתך סצנת האיפור והטיפוח השתנתה בתקופה הקורונה? איך זה היה עבורך?

"כן, אנשים בבית חסרי מעש, חסרי משמעות, הם שקועים בחיפוש עצמי. לדעתי, הצריכה של איפור וגם תוכן שקשור אליו גדלה בעקבות זה. אני יכולה להעיד על עצמי שאני צורכת יותר איפור, סוג של קנייה רגשית. לגבי טיפוח, יש את נושא האקנה או בעיות בעור שנגרמות מהמסכה שאנחנו עוטות כל יום, אני בטוחה שזה נגרם גם מהסטרס שבתקופה הזאת, אבל בגלל שהפנים יחסית מכוסות רוב היום, אני רואה שבנות פחות מתאפרות ומתמקדות באיפור העיניים בלבד. לדעתי צריכת המייק אפ ירדה משמעותית בגלל שאנשים לא חושפים את הפנים בשלמותן."

איזה טרנד מתחום האיפור אנחנו צריכות לצפות לו בימי הפוסט קורונה, לדעתך?

"מטבע הדברים- עיניים מודגשות. גם אם יחזרו האירועים, יש מצב שאנשים ימשיכו לעטות מסכה. לכן אני רואה את הליפגלוס קצת יורד מהטרנדיות, הוא לא עמיד ונדבק למסכה, וזה פחות כיף. גם אם נשים יתאפרו לאירועים או אפילו לעבודה, הטרנד שיחזיק מעמד יהיה העיניים המודגשות. להערכתי אפילו יחזרו צבעים בולטים יותר לאופנה. בשביל אקסטרה הדגשה, נשים ישתמשו בצבעוניות כפיצוי על שאר הפנים הלא מאופרות שלהן."

 

שגרת הטיפוח לפני השינה של קשת. נלקח מתוך חשבון האינסטגרם של קשת חקון keshst_hakun@

שתפי אותנו בטיפ לתקופה הזו שישמור עלינו זוהרות גם כשאנחנו בבית.

"קודם כל- לא להזניח את הפנים בגלל העדר שגרה. גם אם בילינו את כל היום בבית ואנחנו מרגישות נקיות, צריך לשטוף את הפנים בוקר וערב, למרוח קרם לחות, להסיר איפור לפני השינה ולא לוותר על אף שלב קריטי בשגרת טיפוח שלנו."

אור המאפרת מאפרת כלה
אור מציגה רגעי נחת בזמן האיפור. נלקח מתוך חשבון האינסטגרם של אור אסייג orassayag_makeup@

אור אסייג, בת 30, מאפרת ומעצבת שיער לכלות, בלוגרית באינסטגרם בתחום איפור, שיער וטיפוח עם 8,589 עוקבים, מביעה את דעתה בנושא:

האם לדעתך סצנת האיפור והטיפוח השתנתה בתקופה הקורונה? איך זה היה עבורך?

"כן, יש ירידה חד משמעית בבנות שמתאפרות כי הן לא יוצאות מהבית. אבל לדעתי זה לא פגע בטיפוח אלא העצים אותו, וגם את תחום האסתטיקה. לפי מה שאני רואה, יש עלייה בהזרקות למיניהן, בוטוקס וחומצה היאלורונית. למרות המסכה לבנות אכפת מאיך שהן נראות. אולי בבית הן לא מתאפרות, אבל הן כן משקיעות בעצמן ובעור הפנים שלהן."

איזה טרנד מתחום האיפור אנחנו צריכות לצפות לו בימי הפוסט קורונה, לדעתך?

"אני אגיד לך את האמת, אני לא חושבת שיתרחש שינוי גדול. מה שהיה ומה שיישאר זה האיפור העדין, אבל מה שיתפוס חזק שלא היה עד עכשיו כל כך הוא איפור מט- ההפך ממבריק. הצלליות בעיניים ואיפור הפנים יהיו יותר מט. עד עכשיו הטרנד היה איפור כמה שיותר מבריק וגלוסי, לדעתי זה ייעלם."

 

מדריך איפור מאסט מאת אור- נלקח מתוך חשבון האינסטגרם של אור אסייג orassayag_makeup@

 

 

שתפי אותנו בטיפ לתקופה הזו שישמור על הזוהר שלנו כשאנחנו בבית.

"מה שמאוד עזר לי זה שגרת טיפוח בבוקר. לשתות שתי כוסות מים על הבוקר- זה מאוד בריא לעור הפנים. גם כשאני מאפרת לקוחות אני יודעת אם העור שלהן רווי במים או לא. תעשו לכן שגרת בוקר כיפית עם קרמים וסרומים לעיניים ולפנים. יש גלגלת מאבן רוז שמניעה את עור הפנים, אני ממליצה על זה ממש! חשבתי בהתחלה שזה שטותי, אבל מאז שהתחלתי אני באמת רואה שינוי. העור נעשה אחיד בגוון שלו וזוהר יותר. סביבות חמש- שש דקות בבוקר עם הנס קפה ואתן מסודרות."

 

שתי הבלוגריות הכריעו- אולי האיפור קצת מתפספס, אבל הטיפוח צובר תאוצה. יש הרבה זמן מת בבית נטול עשייה, אז למה לא לנצל אותו לטיפוח העור והפנים? תופעת הבוטוקס לא תיעלם כל כך מהר, זה בטוח. בנות עדיין ירצו להראות כמו קיילי ג'נר עם או בלי מסכה. אבל מי יודע, אולי כשתיגמר הקורונה לא יהיה צורך בשפכטל של איפור כי עור הפנים יהיה פשוט flawless.