סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

פוצי תעביר את השלט

פעם הכלבים רבצו במלונות, החביאו עצמות ורדפו אחרי חתולים בשעות הפנאי, רק המפונקים יותר הולבשו בסוודרים, סופרו במספרות והוכנסו אל בתי בעליהם. בשנת 2013 מגמת הכלבים המבויתים תופסת תאוצה, והמחשבה שנוצרה עימה היא להפוך את הכלב לאדם. כי מה צריך כלב אם לא ערוץ טלוויזיה לכלבים שיבדר אותו בזמן שבעליו לא נמצא?

חברת הלווין Yes, רכשה לאחרונה מארה"ב ערוץ חדש בשם "ערוץ הכלבים". אז לא, הוא לא מיועד בשבילכם בעלי הכלבים, והוא לא ידריך אתכם איך לטפל בהם או לאלף אותם, הוא מיועד בשבילם. הערוץ אמור לבדר ולהנעים את זמן כלביכם בזמן שהם נשארים לבדם בבית ובעיקר להרגיע את מצפונכם על נטישתם באמצעות פתיחת כיסכם, כי Yes פונים ללב שלכם! (הדגים והחתולים מרגישים מקופחים).

לא נובחים בלילה

הערוץ מכיל תכנים של המרצה והרגעה, ומנקודת ראייה אנושית הם מושקעים מבחינת סאונד, צבע וצילום. הסאונד אמור להרגיע או לעורר את הכלב, ואילו הצילום הותאם מבחינת הצבעים והתנועה לראיית הכלב, כדי למשוך את תשומת ליבו.

בערוץ משודרות מהבוקר עד הערב כמה סוגים של תוכניות: תוכניות הכוללות סאונד ייחודי ללא תמונה שמיועדות לגירוי הכלב על ידי שמיעה בלבד, תוכניות המשלבות תמונות וסאונד שמציגות את הכלבים ובעליהם משחקים בטבע שמטרתן לייצר תחושה אצל הכלב שאינו בודד, ותוכניות על גבול התלת מימד, בהן הכלב הטלוויזיוני נראה מקפץ עם תנועת המצלמה בשדות הפתוחים, כשברקע נשמעים צלילים מיוחדים מהטבע, בשילוב צבעים ייחודים שאמורים להפעילו. הכל טוב ויפה עד הלילה.

"להרגיע את מצפונכם על נטישתם באמצעות פתיחת כיסכם" (צילום: שחר פרץ)

בלילה, הכלבים לא צריכים חברה טלוויזיונית, הם לא נובחים, בעליהם לא יוצאים לבלות, עובדים עד מאוחר או ישנים, ולכן הערוץ לא פעיל וחוזר לשדר רק בבוקר.

אני כלב!

הכלב שלי, פוצי מעולם לא התעניין במרקע הטלוויזיה. בשבילו זה לא יותר מרהיט נוסף בנוף הביתי. אני ושני אחיי חיכינו בקוצר רוח לראות אם הערוץ יעניין אותו. כי כמה אפשר לרבוץ על השטיח, לצאת לטיול, לאכול ולישון? פוצי לא רק שלא התעניין, הוא גם כעס. אם יכול היה לדבר בטח היה אומר: "חבורה של מטומטמים! אני כלב! כלב! ואני לא אמור לראות טלוויזיה!". ויתרנו לו והבנו אותו, אבל היינו חייבים לנסות. אחר כך כבר פיצינו אותו בטיול ומנת בונזו. חזרה לשגרת הכלבים. 

למרות שהערוץ מגוחך להפליא, חשבתי שאולי הערוץ היה זוכה להצלחה בארץ כמו בארה"ב אם התכנים היו בשפה העברית, אבל הוא לא ולכן לא ברור עד כמה הוא מתאים לכאן או בכלל. בכל מקרה, הערוץ פספס את מטרתו והוא תוצר עלוב נוסף של תרבות הצריכה ההמונית שפונה אל הרגש דרך הכסף.

"תוצר עלוב נוסף של תרבות הצריכה ההמונית" (מתוך אתר: dreamydoodles)

אם יש לכם כלב תאהבו אותו, תטפלו בו ותימנעו מלהפקיר אותו בידי הטכנולוגיה. זה כלב ולא רובוט! ואל תשכחו שהכלב הוא ידידו הטוב ביותר של האדם.