סינגלס פלסטיק

מאת:רגינה גולדשטיין
שתפו

מחסור בתוכן איכותי בטלוויזיה הביתית, בשילובם של עננים אפורים שמאיימים להמטיר גשם עז אם רק אעז להוציא את ראשי מהבית, גרמו לי במהלך הימים האחרונים ללחוץ על הכפתור האדום בשלט ולהתמסר לעולם הVOD של הוט.

בתוך העולם האינסופי של התוכניות, נתקלתי ב"סינגלס" – תוכנית דייטים סאטירית מבית היוצר של קומדי סנטרל (לשעבר "ביפ"). זיהיתי במהירות את צמד המנחים; יעל פוליאקוב ועידו רוזנבלום. בחיוך קטן נזכרתי בפועלם הקודם של השניים, הוא "במונית הכסף" והיא ב"הכול דבש". חשבתי לעצמי שהם מתפקדים מצוין לחוד, אז בוודאי שיצליחו גם ביחד, הרי מה כבר יכול לקרות? לאכזבתי גיליתי שלא הרבה.

"סינגלס" הוא שמה החדש של "דאבל דייט" התוכנית המיתולוגית והמצוינת בהנחייתם של דנה מודן ורועי לוי ששודרה ב-2002. הפורמט זהה: לוקחים שני רווקים שדי אוהבים את עצמם בנפרד ומקווים שהם יצליחו לאהוב אחד את השנייה יחד. לזה מוסיפים סיפור חיים מופרך, ציפיות גבוהות (שלא היו מביישות אפילו את הנסיך וויליאם), זורקים כמה דאחקות לחלל האוויר יחד עם כמה קריקטורות צבעוניות, ונותנים לשתי הרכבות להתנגש.

צוחקים על פולי

אבל מה שעבד ממש טוב בהנחייתם של רועי לוי "מלך הסטנד אפ של תל אביב", ודנה מודן "הרווקה התל אביבית המצויה" (והממורמרת לפני עידן קאייס נאשף) לא תופס אצל המנחים החדשים. משהו שם לא מצליח להמריא. מסתבר שזה עובד יותר טוב על ידי צמד אנדרדוגס מאשר על ידי בעלה (החתיך) של יונית לוי ואחת הרווקות המבוקשות ביותר (לדעת עצמה) של הביצה המקומית.

עידו צוחק על חשבונה של יעל, יעל צוחקת על חשבונה של יעל ושניהם צוחקים על חשבונו של פולי, אביה המנוח של יעל. שלא כמו אצל הצמד הוותיק-הוא עם השיער הדליל, והיא עם הבטן העגלגלה, שבכל תכנית נתנו שלל סיבות למסיבות, הגיגים שלרוב לא עברו צנזורה והזכירו שבאותה קלות גם הם יכלו להיות במרכזו של כל פרק אקראי, יעל ועידו פשוט לא עושים את זה. הוא ניראה כאילו הוא ממהר להיחלץ מחברתה של זוגתו הטלוויזיונית ולחזור לאשת הקרח שמחכה לו בבית, והיא נראית כאילו היא מחכה ל"קאט" האחרון שייקח אותה לעוד מסיבה אקראית בחברתם של בר רפאלי וציון ברוך. על זה אי אפשר לצחוק. אלא רק לאכול את הלב.

לפני שהתייאשתי לגמרי ולחצתי על כפתור הEsc, החלטתי לתת צ'אנס לפרק נוסף, החלטה שהתגלתה כנכונה באופן חלקי. בהתחלה היה בו משהו שונה. לעיני התגלתה עדי, בת 35, תל אביבית, נאה, משכילה, שחקנית במקצועה. אלא מה, רווקה. (נו מה, הרי לשם כך התכנסנו, אני והעננים…) ההתחלה הפתיעה והעלתה זיכרונות טובים מדמותה הנוירוטית של מיס דנה מודן, שבבואתה האנושית ולשונה החדה היו כל כך חסרות.

דייט שני: תהיי יפה ותשתקי

לרגע היה נדמה שסוף סוף נפלתי על משהו שונה, אבל הסתבר שטעיתי ובגדול. במוחם הקודח של אנשי קומדי סנטרל, כנראה לא הבינו עדיין שחסר קצת חומר אנושי בין אנשי הפלסטיק שהם מציגים מידי ערב. וכראיה: עדי, "דייטורית סדרתית"; יצאה להרבה מאוד דייטים אך בסופם חזרה הביתה לבדה. היא לא מחפשת את האביר על הסוס הלבן אלא את בעלה לעתיד, הייטקיסט אם אפשר ("כי הם עושים הרבה כסף") שיהיה חטוב וחכם ושיעביר גנים טובים לדור הבא. בקיצור, "הגבר המושלם", כי אחרי הכול היא כבר לא פרגית צעירה וההורים מתחילים ללחוץ. עידו מגחך ויעל מזדהה (הרי גם היא כבר לא בת שש עשרה וגם לא כל-כך יפה), וההפקה מציבה לצידה של עדי"קאוצ'רית דייטים" (כן, יש דבר כזה) שתנחה אותה בעולם החיזורים הסבוך. מסתבר שאם את כבר בת 35 וטרם עשית וי על כל עניין החופה לפחות פעם אחת, את צריכה עזרה מקצועית ומיד.

עדי מגיעה לדייט כשהיא לבושה במכנסי ג'ינס קצרים (שזו טעות מרה לדעתה של הקואצ'רית שטוענת כי ככה לא מוצאים בעל), היא עושה חצי סיבוב כדי שיראה את הסחורה ומיד תוקפת בשלל שאלות צולבות. החל מבדיקת מצב העו"ש ועד בדק בית לפרטים האינטימיים ביותר, כולל האקסית. את הכל היא שוטפת בכוס קוסמופוליטן ורודה, ולקינוח היא מחייכת חיוך רחב לרון ושואלת אם יש לה ירוק בשיניים. הוא מצידו מסתכל בבהלה בשעון ובורח מזירת הפשע כל עוד נפשו בו בטענה שהוא צריך לקחת את הילד לרופא, הילד הפיקטיבי כמובן.

עדי לא מתייאשת ומזמינה את רון לדייט נוסף, כשהיא מלווה בהוראותיה המדויקות של הקואצ'רית שארוזות בשמלת מיני צמודה, מחשוף, איפור "מתוקתקים" ותסרוקת יפה. הפעם עדי שותקת ונותנת לרון להרגיש "גבר גבר". הדייט מסתיים כמתוכנן; אחרי שהיא התאימה את עצמה לכל סטראוטיפ נשי אפשרי, הם הולכים יחדיו אל עבר האופק, שם הם יולידו ילדים ויחליפו טיטולים באושר ועושר.


שתפו
קישורים לתגיות וקטגוריות