סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

דוז פואה למי?

אירוויזיון 2012 יתקיים השנה בעיר באקו שבאזרבייג'ן. מעבר לידיעות חדשות מתחום הגיאוגרפה, תספק לנו התחרות ארבעים ושניים שירים, שיתחרו על הנצחון. גם השנה ניתן לצפות לשירי פופ קיטשים עם פזמון קליט ועיבוד לא מתוחכם. וגם השנה, כמו בכל שנה, מתקיימים דיונים ערים סביב הפייבוריטים. אז לפני הוצאת בגדי הפייטים מהארון, דגלי המדינות והגאווה, ואחרי שמיעה מייגעת של כל שירי האירוויזיון, מעמול מציג את החמישיה שלו.

שבדיה
Loreen – Euphoria

אירוויזיון 2013 בשבדיה? רוב הסיכויים שכן. לוריין בת ה-28, ילידת שטוקהולם ממוצא מרוקאי, היא האחראית לשיר "Euphoria". לפני שהתחרות התחילה וכבר השיר הפך ללהיט גדול בארץ בתחנות הרדיו ועל רחבות הריקודים במועדונים. השיר הוא שיר אירוויזיוני טיפוסי, בסגנון היורו דאנס: מקפיץ, מדליק ומרגש לפרקים. אין סיבה שלא יזכה.

רומניה
Mandinga – Zaleilah

שיר ברומנית, מוסיקה אירית וקליפ שמצולם בדובאי. רומניה החליטה לתת פייט רציני ולנסות לכבוש את המקום הראשון. השיר נשמע כמו שיר קיץ זול, מילים לא עמוקות במיוחד ופזמון שחוזר על עצמו כמעט כל השיר. אבל רגע האמת של רומניה יגיע דווקא בשלב ההופעות החיות. במידה וההופעה תספק את הציפיות, בשנה הבאה רבים ימצאו את עצמם מבלים בקזינו בבוקרשט ומנשנשים ממליגה.

רוסיה
Buranovskiye Babushki – Party For Everybody

שש בבושקות שעוד רגע מתפרקות שרות "ואתם רוקדים" בגרסה הרוסית. השיר הזה רע, אבל הוא עשוי לזכות בגלל הגימיק. הדבר הכי טוב שהאירוויזיון מספק בשנים האחרונות זה גימיקים של מדינות שניסו הכל ואין להן מה להפסיד. אז שולחים את העוף המוזר, נותנים לו במה לעשות בושות ומה שיהיה יהיה. לרוב, אירופה קונה את הגימיקים ולכן רוסיה יכולה למצוא את עצמה מנצחת השנה, אירוויזיון במוסקבה.

סרביה
Zeljko Joksimovic – Synonym

סרביה השתתפה לראשונה באירוויזיון בשנת 2007 בתחרות שנערכה בהלסינקי. הייתה זו ההשתתפות הראשונה שלה כמדינה עצמאית, שכן עד אז היא התחרתה בתור הרפובליקה הפדרלית הסוציאליסטית של יוגוסלביה. באותה שנה ההשתתפות של סרביה העצמאית בתחרות הוכתרה כהצלחה כשזכתה במקום הראשון עם השיר "Molitva" ("תפילה"), שבוצע על ידי הזמרת מריה שריפוביץ'. סרביה היתה למדינה הראשונה שזוכה כבר בשנתה הראשונה, והיא עשתה זאת עם בלדה ולא עם שיר קצבי. גם השנה מגיעה סרביה עם בלדה, וחדי השמיעה אולי יזהו דמיון לשירParadise של קולדפליי. יש סיכוי שזה ישחק לטובתה.

איסלנד
Gréta Salóme & Jónsi – Never Forget

מדינת ישראל תמיד תתלונן על כך שלא זוכים באירוויזיון, שכולם אנטישמים והכל פוליטיקה. אז מה תגיד איסלנד, שהמקום הכי גבוה שהיא הגיעה אליו היה המקום השני? איסלנד תמיד פייבוריטית ואף פעם לא זוכה, הרבה פעמים קשה להבין למה. גם השנה היא תעלה לבמה עם דואט פופי עם נגיעות גוטיות. גם השנה היא לא תזכה?

הדיפלומטיות מחייבת כמה מילים על ישראל

השנה, במפתיע, הכריזה הועדה כי להקת איזבו היא זו שתייצג אותנו באירוויזיון בבאקו. הלהקה עקפה את מאיה בוסקילה, שסומנה כמועמדת המועדפת, את חן אהרוני שחזר מן השאול, ואת ולדי בלייברג, ההוא מכוכב נולד. אה, וצביקה פיק, כי אי אפשר קדם אירווזיון בלי מעורבות שלו בדרך כלשהי. איזבו משלבת בסגנונה פופ, רוק פסיכדלי, דיסקו, פאנק ועוד מקצבים שונים ממוסיקת עולם. ספק גדול אם הקהל האירופאי יעכל את השיר TIME, אותו תשיר הלקה בחצי הראשון של הגמר. לפי הסקרים האירופאים ממשיכים להיות אנטישמים. אנחנו, בכל אופן, נחזיק אצבעות, כי הדיפלומטיות מחייבת.