סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

שלא תפספסו: יוצרי הסרטונים והתופעות שאתם חייבים להכיר

תמונות הפרופיל של קהילת הלימונים,עידו ברטל, אמאל'ה אני אבא, Khaby Lame ותמונה מתוך סרטון מעיכת חפצים
חייבים לעקוב. מימין לשמאל: קהילת הלימונים, מעיכת חפצים, עידו ברטל, "אמאל'ה אני אבא", ו Khaby Lame | מתוך עמודי הפייסבוק הרשמיים ו-YouTube

אולי ראיתם סרטוני "טריקים גאוניים" בטיקטוק, אבל עד שלא ראיתם את קאבי לאמה צוחק עליהם, לא ראיתם כלום. אם אתם לא יודעים על מה אנחנו מדברות, כדאי להשלים פערים. רגע לפני שהשנה נגמרת, אספנו לכם את יוצרי התוכן, הטרנדים וכל מה שהפך ויראלי ברשת ואסור לכם לפספס, כדי שתהיו הראשונים להכיר את הדבר החם הבא

קהילת הלימונים: לא צריך להיות מסטול כדי לצחוק

מה זה?

אל תשאלו למה ואיך ומה הקשר ללימונים, אבל קהילת הפייסבוק שנפתחה ביוני 2020 היא בהחלט משהו שאסור לפספס לפני שהשנה נגמרת. מדובר בקבוצה שמספר חבריה עומד כיום על 46.4k ושכל מטרתה היא לתת במה לסרטונים הומוריסטים חסרי היגיון שאנשים מייצרים מקטעי וידאו של דיבוב, חיבור בין סרטונים, סרטון בתוך סרטון ועוד סגנונות רבים.

מה כבר פספסתם?

הסרטון המפורסם שלהם הוא לא פחות מאשר סצנה מבובספוג שמדובבת עם סיפור על אחות של מתן טריף, שהתבלבלה ביום של פורים ועל הסרטון הזה מבוססות עוד בדיחות, ממים וגיפים רבים. אז אם ראיתם בדיחה עליה ולא הבנתם את הקטע, כדאי להשלים את הפער. אין מצב שאתם לא מכירים לפחות סרטון אחד שהתחיל את דרכו בקבוצה הזאת, אז הגיע הזמן להיות חלק ממה שחם ולבחור מה הופך ויראלי, במקום שיחליטו בשבילכם.

נ.ב- אם לא מצאתם את עצמכם בקהילת הלימונים, קיימת קבוצה מקבילה- קהילת האתרוגים, שבה יאשרו לכם סרטונים שלא אישרו לכם בלימונים, והיא עומדת על 4.1k חברים.

"מתן, מה לא פורים היום?" | מתוך עמוד הפייסבוק "קהילת הלימונים"

חותכים ומועכים: בהייה בלתי מוסברת על המסך

מה זה?

ככל שיש יותר סרטונים ברחבי הרשת, יש יותר ויותר תופעות שונות ומגוונות וביניהן של חתיכת סבונים ומעיכת דברים. סרטוני חתיכת סבונים, או בשמם המקצועי "Soap Cutting", מציגים אדם שמחזיק סבון, חותך ומגלף אותו ומיליוני אנשים צופים בזה. תופעה נוספת היא מעיכת דברים. לא סתם מעיכה עם היד, אלא מקצועית עם מכונה. אין הסבר – אבל זה מה שאנשים עושים. חפשו "crusing" ב-YouTube ותבינו מה הסיפור.

מה כבר פספסתם?

סרטוני הסבון מלווים בסאונד נפלא (לא לוותר עליו), מציגים מגוון רחב של חיתוך, ריסוק, מעיכת סבונים ומשתדרגים מסרטון לסרטון. אל תוותרו אחרי שתי דקות, זה הופך מעניין מרגע לרגע. בסרטוני המעיכה רואים מכונה שמפעילה לחץ ותחתיה מניחים כל מיני דברים, מבובת ברבי ועד עוגיות, ומחכים לראות מה קורה. שלא תטעו, התוצאה לא נעימה לעין אבל לא תצליחו להפסיק. הסרטונים מומלצים בחום לכל הסובלים מהפרעת סדר, פרפקציוניזם או למקלפים דברים ללא שליטה.

(למה זה כל כך ממכר? | מתוך YouTube )

 

עידו ברטל: שני קילומטר מעל כל היתר

מה זה?

עידו ברטל פרץ אי שם ב-2007 בטלנובלה "בובות" (3 HOT) ולא עזב את המסך שלנו מאז. התפקידים האחרונים הבולטים שלו היו כששיחק את אוצר, הבן ההומו של כוכבה, ב"קופה ראשית" ואת סגן אבירם ב"שעת נעילה" (שתיהן סדרות של "כאן" תאגיד השידור), אך מסתבר שהוא ממש לא רק שחקן אלא יוצר תוכן איכותי. עם סקס אפיל שנשפך, פרצופים מצחיקים ובגדי בית זרוקים, ברטל מייצר סרטונים מגוונים שכולם מצולמים בבית שלו.

מה כבר פספסתם?

ברטל יוצר פינות יחסית קבועות, אבל מגוון בתוכן שלהן. בחלקן הוא שר שירים עם שגיאות מילים מכוונות (לפי תגובות של עוקבים), באחרות הוא עושה mash-ups (חיבור של שירים) ויש לו סרטוני חיקוי שלא מביישים אף קומיקאי (מומלץ בחום לראות את סרטון החיקוי של הגברים מהעונה האחרונה של חתונמי). הוא תפס תאוצה בעיקר באינסטגרם ועומד כיום על 83.9k עוקבים, אבל למבוגרים שבינינו, אפשר למצוא אותו גם ב-YouTube ובפייסבוק, בו הוא עומד על 21k עוקבים. למה אסור לכם לפספס? פשוט ככה. וככה זאת כן תשובה.

איך אפשר שלא להידבק ממך | מתוך YouTube

 

אמאל'ה אני אבא: להתאהב בקלות

מה זה?

עם חיוך כובש וסבלנות לא סבירה, הצליח צח סימון להפוך את האבהות למקצוע. הסרטונים הראשונים שלו, שעלו עוד ב-2019, הם של אבא טרי שמאוהב בילדה שלו, מאיה, ושנהנה לעשות איתה צחוקים. הסרטון שפרסם ביוני 2020 על חופשת לידה של אבות, זכה לצפיות רבות, אך הסרטון הראשון שבו הוא מבשל עם מאיה היה לפני שנה ומאז זה מה שהם עושים. הם הכינו בו פיצה וסימון כתב בפוסט על החשיבות של התאמת הסביבה לילדים. בקיצור, צחוק ולמידה.

מה כבר פספסתם?

מאז אותו סרטון בישול, סימון העלה עוד מאות סרטונים מצחיקים וחמודים באופן מופלא וגם הגיגים ומחשבות על הורות נכונה. היום הוא מעלה סרטוני בישול עם מאיה, שהיא כובשת לא פחות ממנו, מציע רעיונות לרגעי קסם עם ילדים ומקדם הורות קרובה שבה הילדים הם פלא ולא רק באסה. סימון עומד על 77.4k עוקבים בפייסבוק, 52.6k באינסטגרם ו-11 מנויים בודדים ב-YouTube (כבר אמרנו שאין היגיון ברשת). אז אם אתם הורים או מצפים או מקווים להיות יום אחד, אתם בהחלט צריכים לעקוב. אה והם גם מרימים צ'ייסר כל פעם.

"שתהיה בריא מכל הלב", צ'ייסר אבא ובת | מתוך עמוד הפייסבוק "אמאל'ה אני אבא"

 

Khaby Lame : חושף את האמת

מה זה?

קאבי לאמה צוחק על כולם וחושף את האמת: הסרטונים שמנסים ללמד אותנו איך לעשות דברים או להצחיק אותנו, הם בעצם טמטום. לאמה הוא בחור אפרו-אמריקאי שלוקח סרטונים מהרשת, בהם קורים דברים טיפשיים, ומראה איך פותרים את זה בפשטות, בלי לקנות משהו מיוחד, בלי לשבור, לבכות או לצלם על זה סרטון.

מה כבר פספסתם?

רק כדי שתבינו את גודל התופעה, יש לו לא פחות מ-558k עוקבים בפייסבוק ומ-3.71m מנויים ב-YouTube. בטיקטוק הוא בממדים אחרים, אבל הטיקטוק הוא פשוט עולם אחר. שלא תטעו, לאמה לא עושה את הסרטונים שלו רציניים. עם פרצוף של דמות מצוירת והומור עצמי גבוה הוא מוכיח שאנחנו לא צריכים כלום, רק להפעיל את הראש. אז אם אתם מכורים לסרטונים של שיווק מוצרים או פתרונות יצירתיים, אתם צריכים לראות את לאמה שיסדר לכם את הראש.

הפרצוף שלו אומר הכל | מתוך YouTube

https://youtu.be/vGBWP9bUUxE