סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

שלא תפספסו: הרגעים שחייבים להכיר מהריאליטי הישראלי

דמויות אנימציה מימין לשמאל: צדי צרפתי, שחר חסון, אופירה אסייג, סטטיק ובן- אל תבורי. מאחוריהם עומד המנחה עידו רוזנבלום, ודמויות הגורילה, השיבולת והספגטי שהיו שלישיית הגמר.
כבר רואים שצדי מבסוט מעצמו | מתוך עמוד האינסטגרם: masked.singer.keshet and keshet12

נטע ברזילי – נס או לא נס? אם אתם לא יודעים על מה אנחנו מדברות, כדאי להשלים פערים. הגיע הזמן שתבינו על מה כולם מדברים בפרסומות, ברשתות, בממים וב"ארץ נהדרת". רגע לפני ש-2021 כבר מאחורינו, אלה הרגעים הכי חמים מתוכניות הריאליטי הישראליות

"חתונה ממבט ראשון": במרחק נגיעה

מה פספסתם?

העונה הרביעית של התוכנית צולמה בתקופת הקורונה ונראה כי חלק מהזוגות הושפעו ממנה רבות, כשהקפידו לשמור על מרחק. הזוג ששבר את השיא בעניין היה הדס ושי, שלקחו אותו צעד אחד קדימה. הדס הודתה שהיא לא נמשכת לשי, אך הוא לא איבד תקווה. דני המליץ להם על דיאטת מגע במטרה לטפל בכך, אבל בינתיים השניים רקמו קשר חברי ונפשי כשגרו יחד כשותפים כשלכל אחד חדר נפרד. במאמץ נוסף להתגבר על עניין המשיכה, יעל נתנה להם שיעורי בית בהם עליהם לתרגל מגע ידיים באופן הדרגתי, ששיאו במגע מרפק ואין לחרוג ממנו. במהלך התרגיל, השניים צחקקו מתחושת המגע ביניהם כמו שני ילדים מתרגשים הנמצאים בסיטואציה מביכה ואינטימית.

למה חשוב שתכירו?

הניסיונות לייצר אוירה זוגית בין השניים לא צלחו ולמעשה רק הפריעו לקשר החשוב באמת הנרקם ביניהם. הדס ושי בהחלט מלמדים שזוגיות זה פאסה ושלא חייב לנסות לייצר אותה בכוח. דווקא כשמניחים אותה בצד, מפנים מקום לחיבור נפשי ולקשר חברי.

ערוץ שידור: קשת 12 | פרק: 31, עונה 4 | זמין לצפייה: אתר "Mako TV"

 

הזוג הדס ושי מהתוכנית "חתונה ממבט ראשון" עושים תרגיל במסגרתו נוגעים בכפות הידיים זו של זה.
זוגיות זה פאסה | מתוך אתר "Mako TV"

"הזמר במסכה": והזוכה הוא צדי 

מה פספסתם?

העונה השנייה הסתיימה השבוע עם אותו סגל שופטים כמו בעונה הקודמת, וביניהם אופירה אסייג וצדי צרפתי. האחרון ידוע בהתחבטויות ולבטים אין סופיים באשר לזהות שמתחת לתחפושת, ובדרך כלל אינו קולע. התפנית הגיעה בעת חשיפת דמות "התותית", כאשר רגע לפני החשיפה זרק צרפתי בהיסוס אופייני את השם סנדרה שדה, ולראשונה בעונה צדק בניחוש. לא ברור בדיוק מהיכן שלף את השפן, ונראה שגם לו. כשהתברר שצדק, התפעל מעצמו כמו שאר השופטים, במיוחד אסייג שנותרה פעורת פה, ספק אם מכך שניחש ספק אם מכך שהיא לא הצליחה בעצמה.

למה חשוב שתכירו?

צרפתי פרגן לעצמו וצעק בשמחה ובהתרגשות ילדית "סוף סוף צדקתי", כאילו הוא הוציא לנו את המילים מהפה. ללא ספק, מדובר ברגע משעשע לראות אותו מתרגש מעצמו ומיכולותיו והוא מלמד שגם הימור של הדקה התשעים יכול להצליח. כולנו מתרגשים איתך צדי.

ערוץ שידור: קשת 12 | פרק: 8, עונה 2 | זמין לצפייה: אתר "Mako TV"

דמות התותית נחשפת והיא סנדרה שדה, אופירה אסייג מופתעת וצדי קם מהכיסא בפליאה וצועק "צדקתי"
אין ספק שמדובר ברגע שנזכור | מתוך YouTube

"אקס פקטור לאירוויזיון": נס גדול היה פה

מה פספסתם?

כיאה לתוכנית הריאליטי שבוחרת את הנציג או הנציגה לאירוויזיון, לוהקה לפאנל השופטים זוכת אירוויזיון 2018, נטע ברזילי. באחד הפרקים, בעת שיפוט מתמודדת, הקולגה לפאנל אביב גפן, הצית את השולחן ואמר שלברזילי קרה נס גדול כשזכתה ושהכל עבד לטובתה. זו התעכבה על אמירתו והשיבה כי היא מקטינה אותה, אך גפן נותר בשלו וחיזק את דבריו כשהוסיף שהגיעה עם השירה, הלוק והשיר הנכונים. היא המשיכה להגן על עצמה כשאמרה שעבדה קשה, שאין מדובר בנס ושהוא חצוף, תוך שהיא מרימה את קולה. הקהל עודד את ברזילי הנפגעת וכך גם השופטים, רן דנקר ומרגלית צנעני, ניחמו וחיזקו אותה כשאמרו שניצחה בזכות העובדה שהייתה הטובה מכולם.

למה חשוב שתכירו?

לבסוף גפן ביקש את סליחתה על שימושו במילה "נס" שהעליבה אותה ואף חיבק אותה בעידוד צנעני, אך לא נראה שהוא חזר בו מדבריו. מעניין לראות בתוכנית שירה תחרותית את היריבות המתקיימת דווקא בשולחן השופטים, שלא מתמודדים על ייצוג ישראל באירוויזיון. נראה שאי אפשר לשכוח את הרגע הטלוויזיוני הזה, גם אם נרצה.

ערוץ שידור: רשת 13 | פרק: 5 | זמין לצפייה: אתר "רשת 13"

 

בשולחן השופטים, אביב גפן אומר לנטע ברזילי שקרה לה נס גדול והיא אומרת לו שעבדה בו קשה
אוירה מתוחה בשולחן השופטים | מתוך אתר "רשת 13"

"הישרדות VIP": וידויו של יובל המבולבל

מה פספסתם?

התוכנית משודרת בימים אלה וידועה בריבים ובוויכוחים בין המתמודדים, אך לעתים מפתיע ומגיח רגע של אנושיות בתוך הכאוס. כך נצרב בזיכרוננו הווידוי של המתמודד יובל שם-טוב, המכונה "יובל המבולבל". באחד הפרקים, שיתף את חבריו לשבט על התמודדותו הקשה עם פרשיית הסמים וסיפר בהתרגשות ובכי על החברים שהפנו לו גב ועל שכמעט שם קץ לחייו. הוא איחל לחבריו לשבט למצוא פרטנר שיהיה איתם באש ובמים כמו שהוא זכה לו, כששיבח את אשתו על תמיכתה הרבה בתקופה הקשה. כך גם התרגש לספר על הופעתו הראשונה לאחר הפרשה ואת הקבלה והתמיכה שקיבל מההורים והילדים הרבים שהגיעו אליה.

למה חשוב שתכירו?

כשריבים קורים באופן תדיר הם מאבדים את הטעם וכבר לא מרגשים אותנו הצופים. לעומת זאת, רגעים אנושיים ומרגשים כמו הרגע הזה דווקא לא חוזרים כל כך הרבה. בין המחלוקות והקונפליקטים, כיף לראות רגעים המציגים את הישראלי היפה, האנושי והתומך ושווה לקחת אותו אתנו לשנה החדשה.

ערוץ שידור: רשת 13 | פרק: 3, עונה 5 | זמין לצפייה: אתר "רשת 13"

 

יובל שם-טוב משתף את חבריו לאי והם תומכים בו
שם-טוב משתף את המתמודדים | מתוך אתר "רשת 13"

"הכוכב הבא": הכוכבים האמיתיים הם אסי ורותם

מה פספסתם?

בשבוע שעבר חזרו אל המסך הקטן צמד המנחים אסי ורותם (נינג'ה ישראל, קשת 12), אחרי פגרה של שלושה חודשים מאז גמר "הכוכב הבא" עונה 8. פייר, התגעגענו. כחלק מהרגעים הקלאסיים של אסי ורותם בריאליטי השירה, הם היו עוקצים ומסתלבטים על סגל השופטים וביניהם על נינט טייב על הסטייל שלה בעבר, כמו על זה של סטטיק ובן-אל תבורי בהווה. את שירי מימון עקצו לא פעם על הפסדה לטייב בגמר הנוסטלגי בניצנים, כשזכתה במקום השני. אך בשלב מסוים בעונה, טייב ומימון החליטו לחבור יחד ולא להישאר חייבות, כשעקצו את צמד המנחים עם שיר שהכינו מראש, ושרו אותו מולם במהלך התוכנית. את השיר פתחה מימון במילים: "מה אני מבקשת? שני מנחים שיביאו לי קשת" והמשיכה להאשים את סלע שגנבה לה את הסטייליסטית. נינט המשיכה במילים "מה אני כבר דרשתי? אל תראו כל שניה מה לבשתי" ובשירה משותפת, איחלו לעזר וסלע שייפלו בנינג'ה למים (נבואה שתתגשם?). כיאה לאופיים של עזר וסלע, השניים קיבלו זאת בצחוק והתרגשו שסוף סוף מישהו משתף איתם פעולה בייצור בידור ועניין בתוכנית. 

למה חשוב שתכירו?

זה היה רגע מופלא שאיחד בין שתי נשים שהתחרו ביניהן בעבר בתוכנית שירה, והחליטו לצאת נגד שניים שדאגו להזכיר להן זאת שוב ושוב. טייב ומימון לימדו שהגלגל מסתובב ושהנקמה טובה יותר כשהיא מוגשת קרה.

ערוץ שידור: קשת 12 | פרק: 7, עונה 8 | זמין לצפייה:  אתר "Mako TV"

המנחים אסי עזר ורותם סלע צוחקים מהשיר שהשופטות נינט טייב ושירי מיימון כתבו עליהם
סוף סוף זורמים איתם | מתוך אתר "Mako"