סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

בלתי נשכחים II – אנד, אקשן!

יש משהו מאוד אמיץ בעשייה 'גריאטרית', בעולם שבו גיל המשתתפים צונח בכל שנה, קצת כמו מנת המשכל שעלינו לאמץ כצופים בעת הצפייה, מתבלט לו סרט האקשן התקופתי – "בלתי נשכחים 2". סרטו החדש של סילבסטר סטלונה, בבימויו של סיימון ווסט, מאחד את כל מערך המילואים של כוכבי האקשן ההוליוודי לדורותיהם.

הקאסט, המורכב מארנולד שוורצנגר (65), צ'אק נוריס (71), ז'אן קלוד ואן דאם (52), ברוס וויליס (57), דולף לונדגרן (55), ג'ט לי (49) וסילבסטר סטאלון (66). 415 שנים של ניסיון, אך לא בטוח שזה יביא להם את ההצלחה הקופתית המיוחלת. כי אם יש משהו שלמדנו מטרילוגית סרטי "אושן", זה שהציבור לא מתרשם במהירות מסרטים ש'מלוהקים יתר על המידה'. החלק הראשון בסדרה, "בלתי נשכחים", הצליח לגרוף רק 100 מיליון דולרים בקופות. האם זוהי שירת הברבור של אחרון גיבורי הפעולה או פתח עבור כוכבי הוליווד לעשות את הבלתי אפשרי?

זה המבחן האולטימטיבי של הסרט הנוכחי. כי בשונה מכוכבי הוליווד אחרים, כמו קלינט איסטווד, שהפנים והשלים עם גילו וכעת עושה סרטי דרמה עם נגיעה אישית, סטלון וחבריו ממשיכים להדק את פניהם עם מזרקי בוטוקס, לצבוע את שערם בצבע שחור ולצאת לשדה הקרב עם או בלי מקל הליכה. לא בטוח שההתעקשות הזו של דור מייסדי סרטי האקשן היא מה שגם הקהל רוצה. אולי באמת הז'אנר הזה חלף עם השנים, בדיוק כמו הגיל, הכושר והתהילה.

מה עוד אפשר להציע לקהל שטרם הוצע? אם לומר את האמת, סרטים מסוג זה מעולם לא היו חוד החנית בכל הנוגע לתסריט, כך שמה שנותר זה להתמקד במימד האקשן. אך גם פה הפקת הסרט נמצאת בבעיה, כי עם כל הכבוד, הקפיצה היחידה שז'אן קלוד ואן דאם יכול לעשות בגיל כזה – היא קפיצה מעל הפופיק, כמו כל אחד ממשתתפי הסרט האחרים. בדומה לו, גם שוורצנגר נראה חלוד לאחר שנים בתפקיד מושל קליפורניה והפרידה מאשתו – מריה שרייבר. אם תוסיפו לכל הקלחת הזו את העובדה שצ'אק נוריס מסרב להשתתף בסרט בעל שפה מילולית גסה – עם מה נותרנו?

על הנייר, עושה רושם שהסרט הזה נועד לכשלון, למרות שנחמד יהיה להודות בטעות בעניין הזה. מצד שני, האלטרנטיבה היחידה שנותרה היא לא ללכת לקולנוע כדי לראות סרט שבו המושל פוגש את הטקסס ריינג'ר, ולקוות שאתרי הורדות כמו Megaupload יחזרו לפעילות עד אז כדי להוריד אותו באופן לא חוקי. ובסיטואציה שכזו, אני מעדיף "לסבול" בקולנוע. כי אנשים שאוהבים קולנוע – קונים כרטיס

הסרט צפוי לעלות לאקרנים באוגוסט 2012

http://www.youtube.com/watch?v=tQC50i0KtAI&feature=related