סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

שמיים אדומים: לא לבעלי לב תמים

קורל, ג'ינה וונדי מתוך הסדרה
קורל, ג'ינה וונדי. לא סתם בובות מין. מתוך: דף האינסטגרם skyrojo@

שלוש זונות הורגות את הסרסור שלהן ובורחות מעוזריו המבקשים לנקום. נשמעת כמו תחילתה של בדיחה? בטח נטפליקס יעשו על זה סדרה. אז זה כבר קרה, נטפליקס הוציאה ב19.4 את הסדרה "sky rojo". סדרת פשע- פעולה ספרדית בת 8 פרקים מבית היוצרים של הסדרה המהוללת "בית הנייר". הסדרה לוקחת את הצופה ומכניסה אותו בין כותלי בית זונות בטנריף, ספרד

הלקוחות זורמים לתוך מועדון גדול בו ניתן למצוא על במות מוגבהות, על הבר, או בחיקו של גבר שמנמן ונלהב, נשים משלל סוגים לבושות בבגדים מזעריים. ביניהן נמצאת קורל, ביולוגית במקצועה אשר הגיעה למועדון על מנת לברוח מעברה העגום. וונדי, אותה משחקת לאלי אספוסיטו ("כמעט מלאכים"), בחורה נמוכה ואנרגטית משכונת מצוקה בארגנטינה, שהגיעה למועדון על מנת לחסוך כסף לה ולבת זוגתה, אלא שזו נפרדה ממנה. ג'ינה התמימה שבאה מקובה, והונתה על ידי מנהלי המועדון שהיא תעבוד במלצרות וכך תוכל לשלוח כסף למה ולבנה שהשאירה מאחור.

גורלן של שלושת הנשים האלו נקשר ונחתם ברגע שבו רומיאו ניסה לרצוח את ג'ינה בגלל שניסתה להתפטר ממועדון. וונדי וקורל גילו על המקרה המתרחש במשרדו, ונלחצו לעזרת חברתם. במכת פסל אחת נמרצת בראשו של רומיאו קורל הכתיבה את המשך מסלול חייהן.

הסדרה ממשיכה בתיאור מסע הבריחה של שלוש הנשים מפני עוזריו של רומיאו (ולא רק הם) ואת החוויות השונות הנקרות בדרכן. אבל למרות העלילה המותחת ומלאת האקשן, המסר מאחורי הסדרה ברור לכולם. לא פעם שלושת הנשים, אשר לבושות בבגדיהן המינימליסטיים והזרחניים מהמועדון, נתקלות בסיטואציות בהן האנשים סביבן לא מבינים את מצוקתן ומתנהגים אליהן כאל חפץ, בובה, סמרטוט. תחילה בלקוחות המגיעים למועדון ומבקשים את הנשים איך שהם רוצים, וכמה שהם רוצים. בסצנות קשות ואלימות, רואים את הנשים עוברות אונס והתעללות מינית שוב ושוב, סצנות שלא חוסכות בפרטים לצופה ההמום, ובצדק. לאחר שהן בורחות, גם אז הן פוגשות באטימות, בסטיגמות, ובהצהרה בלתי מדוברת האומרת "את עדיין זונה, עשית את זה כי את רוצה את זה".

 

שלושת הנשים בסדרה
אסטה לה ויסטה, hijo de puta. מתוך: Digital mafia talkies

כשמצבה של ג'ינה, שנפצעה מהתקיפה של רומיאו, הולך ומחמיר, קורל מחליטה לקחת אותה ללקוח לשעבר שזכרה שהוא וטרינר. הגבר המבוהל נדהם לראות שלוש נשים המוכרות לו היטב מתחת לביתו, וסירב בתוקף לטפל בג'ינה. הוא השתכנע רק לאחר שאוים כי אם לא יעזור, הן יצעקו לאשתו מהחלון על החיבה שלו למין אנאלי. תוך שניות ספורות הגבר הסמוק מתחיל בטיפול. בזמן ההמתנה (זהירות, ספויילר!), קורל מתחילה לספר לחברותיה על ניסיון הרצח של בעלה, על האובססיביות והאימה ששיתקו אותה. הווטרינר שומע ומביע את צערו על מה שעבר עליה. אבל כשוונדי מעמתת אותו עם החלק שלו בעניין בתור לקוח במועדון, הוא אומר שתמיד התייחס אליהן בכבוד. "אפילו לפעמים יש לכן אורגזמות", הוא טוען. הוא לא אשם במצב שלהן, הוא מצהיר. הבנות צוחקות ומסבירות לו שהוא בדיוק זה שאחראי על המצב שלהן, הוא אחראי בכך שהוא משלם על גופן של נשים, וככה המעגל הזה נמשך.

הסדרה קשה לצפייה, אין ספק. גם אם מסיטים את העין לשנייה כדי לא לראות את האישה השרועה על המיטה העוברת התעללות קשה, בסצנה הבאה סביר להניח שיופיע קטע לא פשוט גם כן. למרות זאת, העלילה סוחפת וממחישה את הרגשות של הדמויות בכל זמן נתון, את הפחד, הצחוק, האימה, הניצחון. אך בשורה תחתונה המסר לגבי נשים בזנות וסיפורן מאחורי מעטפת הנצנצים וההלבשה תחתונה נחשף בעיני המצלמה. למרות ההבנה המוחלטת שמדובר בסדרה מבוימת ומתוסרטת, אי אפשר להגיד שדברים כאלה לא קורים במציאות.

לצפייה בטריילר "sky rojo" מתוך יוטיוב: