סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

משפחת קרדשיאן: שובה של האימפריה

עשרים עונות וקים קרדשיאן אחת. אחרי ארבע עשרה שנים שבהן מלווה אותנו תוכנית הריאליטי "משפחת קרדשיאן" – הגיע הזמן להיפרד

סקוט דיסיק ובנות משפחת קרדשיאן
משפחת המלוכה של שנות האלפיים. מתוך עמוד האינסטגרם של kloe.kardash

אפשר לשנוא אותן, אפשר לאהוב אותן, אבל על דבר אחד אי אפשר להתווכח – בנות משפחת קרדשיאן השאירו את חותמן בעולם. אחרי ארבע עשרה שנים שהתוכנית משודרת בערוץ !E (HOT, YES), עלתה העונה העשרים והאחרונה לסדרה המצליחה, לפחות כרגע. בספטמבר 2020, הרשתות החברתיות געשו כשהמשפחה פרסמה על הפסקת צילומי הסדרה. אבל שלושה חודשים לאחר מכן, גילינו שבעצם הן עוברות לרשת השידור "הולו", שנמצאת בבעלות כמעט מוחלטת של דיסני, המנהלת מאבק עיקש על התואר של המקום הראשון בשירות הסטרימינג. אם נטפליקס חתמה על חוזה עם זוג מלכותי לשעבר, דיסני חתמה על חוזה עם משפחת מלוכה בפועל. בינתיים נשארה לנו העונה האחרונה, כדי להבין מי מהאחיות תקבל תוכנית ספין אוף ראשונה.

מה נעשה בלעדיכן? | מתוך YouTube

 

אחרי שהעונה הקודמת התמקדה בהתפרצות מגפת הקורונה והסגר שנלווה אליה, בפרק הפותח את העונה החדשה אנחנו פוגשים את האחיות בנקודה די דומה למשפחת לוי מפתח תקווה. אי אפשר לנסוע לחו"ל לחופשת הקיץ השנתית, וזה הזמן להתפרע בארץ. רק שבמקום סופ"ש באילת שמחליף שבוע בכרתים, המשפחה שכרה בית במאליבו לבלות בו את חופשת הקיץ. כמו אצל משפחת לוי, גם אצל הקרדשיאן, כשאין יכטה מפוארת וחוף קריבי פוטוגני, כשהן סתם נשארות בבית ועם עצמן, הדרמה המשפחתית מתחילה נחמד, אבל מהר מאוד הופכת לדי משעממת.

הפרק מתמקד בפרידה של סקוט דיסיק (בן זוגה לשעבר של קורטני) וסופיה ריצ'י, ש – 15 השנים שמפרידות בינהם, הצליחו להרים אפילו גבות רדומות של מצח מוזרק היטב. זה מה שקורה כשאתה כל כך קרוב לאקסית שלך, סקוט מספר, כשהטריילר רומז על התחממות מחודשת ביחסים בינו לבין קורטני. במקביל, קים שהתחילה לימודי משפטים בשנת 2019, לומדת למיני מבחן לשכה. קלואי שהבחינה בזמן הסגר שביתה היחידה בודדה לעומת בני הדודים שלה, החליטה שהיא רוצה ילד נוסף. ובמסגרת בייבי בום קורונה, נראה שזה יהיה עם האקס טריסטון שחזר בטבעיות גמורה למסך.

הפרק השני נפתח בהופעה נדירה של קיילי ג'נר (היי מאמי! התגעגענו), בצילומיה לקליפ "WAP" של קארדי בי, שגם היא מבליחה לרגע על המסך. למי שחי תחת סלע, קארדי בי היא אחת מהמוסיקאיות המצליחות ביותר של זמננו. היא עשתה היסטוריה כשהייתה האישה הראשונה שזכתה בפרס הגרמי לאלבום הראפ של השנה ב – 2019, ואם יש משהו שמאפיין את הפרסונה שהיא דואגת לטפח, זה שהיא בחורה שלא מפחדת לפתוח את הפה ומאף אחד. לפחות עד שמגיעה הנסיכה הצעירה לבית ג'נר, שהופכת את הראפרית שלא דופקת חשבון למעריצה לחוצה שניגשת בחשש לאורחת בקליפ שלה עצמה. זה משחק שעובד די טוב לשני הצדדים, קארדי דואגת לתחזק דימוי פרובוקטיבי אך נגיש, כזאת שכאילו לא מחזיקה מעצמה כוכבת ענקית, וקיילי מסמנת מי המפורסמת האמיתית במשפחה.

קיילי ג'נר בצילומים לקליפ WAP
היי מאמי. מתוך עמוד האינסטגרם kyliejenner

בשלושת הפרקים הבאים אנחנו זוכים לריאליטי טראש בשיא תפארתו. קנדל חושבת על אימהות, ונשארת לשמור על אחייניה הקטנים בלילה שהופך לכאוס פוטוגני. האחיות ג'נר מתחרות מול האחיות קרדשיאן במסלול מכשולים, על מנת לקבוע מי האתלטיות האמיתיות של המשפחה; אלה שזה זורם להן בגנים, או אלה שרואות את המאמנת שלהן יותר מאת הילדים. קלואי וטריסטן מחפשים סימנים לחייזרים בשמי מאליבו, וקריס ובן זוגה קורי, מזכירים לנו איך הכל התחיל, כשהם מתחייבים בקושי רב להתנזר ממין למשך שבועיים, לטובת כתבה באתר הלייפסטייל של קורטני – "פוש".

ברקע של כל אלה, נגלית אולי התשובה האמיתית לשאלה למה התוכנית יורדת מהמסך. הדרמה של האחיות קרדשיאן, לא ממש עולה אל מול המצלמות של E! כבר כמה עונות טובות, אלא יותר מול רינג תאורה וסלפי פוטוגני בפוסטים מעוצבים ורווחיים שהן מעלות לרשתות החברתיות. שלוש האחיות הבכורות; קים, קלואי וקורטני, מתעסקות כל הזמן במערכות היחסים שלהן ושל האחת של השנייה. האווירה מרמזת על חזרה, או התחממות היחסים בין קורטני לסקוט. אבל תוכנית בצד אחד, ומציאות בצד השני. העוקבים לגמרי יודעים שכבר בנובמבר סקוט התחיל לצאת עם הדוגמנית אמיליה המלין בת ה – 19, וקורטני בכלל בזוגיות סופר מפתיעה עם טראוויס בארקר, המתופף של בלינק 182. למה מיועדים משחקי החתול והעכבר ביניהם? לא ברור. בכלל, למרות שהיא הספיריט אנימל של כולנו, קורטני – לא אמרת שאת פורשת?

קורטני, קים, קלואי, קנדל וקיילי יושבות יחד על ספה
אחיות או לא להיות. מתוך עמוד האינסטגרם – kimkardashian

גם קלואי שמאסה מהעין השופטת של הציבור, לא רוצה להצהיר בפומבי על החזרה שלה ושל טריסטן, בזמן שהם מנסים להביא ילד שני לעולם. זה היה יכול להיות די מעניין, אם לא היינו שומעים על זה כבר אלף פעם ברשתות החברתיות. בכלל, הסדרה מתעסקת בעיקר במאמץ שעושה טריסטן לחזור לזרועותיה של קלואי לאחר שבגד בה שוב ושוב. (כולל עם חברתה הטובה של אחותה קיילי). קלואי, כך נדמה, מקבלת אותו בחזרה די בשמחה. כשעולות היום שמועות חדשות על בגידה טרייה נוספת של טריסטן, נדמה שהפחד של קלואי מהגדרות, די מוצדק.

הכותרת הלוהטת ביותר היא כמובן היחסים בין קים וקניה ווסט, שנמצאים בעיצומו של הליך גירושים. מאכזב אך צפוי, כמעט ואין התייחסות ליחסים בין השניים בסדרה חוץ מכמה פריימים עצובים של קימי, ושיחה עם קלואי וחברת המשפחה מליקה, בה קים אומרת – "אתם ליטרלי רואים הכל בטוויטר". וזה נכון, אנחנו ליטרלי רואים הכל ברשת. רק השבוע 'מקורב' לקניה זרק שהוא התחיל בחיפושי בת זוג חדשה, אומנית ויצירתית שתוכל "לדבר אתו באותה השפה". קים בתגובה פרסמה תמונה עם הזמר הקולומביאני מאלומה, והרשת גועשת בחשד לרומן לוהט.

קים וקניה קרדשיאן ווסט עם שניים מילדיהם
קים וקניה, כבר לא. מתוך עמוד האינסטגרם kimkardashian

משפחת קרדשיאן הפכה כבר מזמן לתופעה כלל עולמית. מאות תמונות בלתי נשכחות (ובקבוק שמפניה אחד), משפטים אייקונים שקמים לתחייה בזכות הטיק טוק, ומהפך מרדיפה אחר רזון קיצוני, לרדיפה אחר ישבנים מוצקים ופנים מפולטרות. כשהן מהחלוצות שהבינו לתרגם שיווק המונים לרשתות חברתיות, זה רק הגיוני שהן יהיו מהראשונות להבין שפורמט של תוכנית טלוויזיה כבר לא עובד היום. ככה זה כשתמונה אחת באינסטוש עולה הרבה פחות ליצר, אבל מכניסה הרבה יותר כסף מפרק שלם.