סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

ילדה סוכר

"גברים אמידים ונשים אטרקטיביות נפגשים" זהו הסלוגן של אתר ההיכרויות "שוגר-דדי" המציע למנוייו קשר דיסקרטי עם תמיכה. למרות המעטה הנוצץ המבטיח "אושר ועושר", מנויי האתר הם בעיקר גברים נשואים בגיל העמידה בעלי הכנסה ממוצעת, נשים בעלות קשיים כלכליים וזונות. סיפור סינדרלה עם Happy Ending מסוג קצת שונה

 

"את נהנית ומבלה אתו ומספרת לו כמו לחבר הכי טוב שלך. והם נהפכים להיות כאלה. כי הקשר מחייב את זה. את לא שופטת אותו ועושה דברים שהאישה שלו לא עושה. דואגת לו כמו שהאישה שלו לא דואגת. לא לוקחת אותו כמובן מאליו", מספרת שני, 31, סטודנטית רווקה מהדרום העוסקת בחינוך וכהכנסה צדדית גם יוצאת עם גברים אמידים התומכים בה כלכלית.

לפני שש שנים כשגרה במרכז עם שותפה, נרשמו שתיהן לאתר "שוגר-דדי", בלי הרבה כוונות. לאחר כמה ימים ושיחות עם אינספור גברים הכירו את שי, גבר בן 40 שחיפש בחורה צעירה שתתלווה אליו לקניות ואירועים. במשך מספר שבועות יצאה השותפה עם שי, עד שביקש לפגוש בשני כשראה תמונות שלה. השותפה שכנעה ושני הסכימה.

"בפגישה הראשונה השותפה ליוותה אותי לרכב והכירה בנינו. הוא לקח אותי לכל חנות אפשרית ויצאתי מכל אחת עם משהו. לחברה שלי הייתה מסיבת רווקות ואני הייתי אחראית עליה. הצעתי שנכנס לחנות סקס ושאקנה לה מתנות למסיבה, והוא אמר לי "יאללה לכי על זה". פשוט קניתי כל מה שהייתי צריכה, בסביבות 700-800 שקל. לא ידעתי אם הוא ישלם כי לא סיכמנו דברים, אבל הוא פשוט הוציא את הוויזה. אז אמרתי "אוקיי. זה כייף". כשסיימנו את הדייט חזרתי הביתה ומאז כל יום הוא התקשר ושלח הודעות. הוא היה חתיך ושרירי והרגשתי כאילו אנחנו במערכת יחסים. באמת מדהים".

שבועיים אחר כך הודיע לה שי שהגיע הזמן לשלב הבא.

"לא הגענו למיטה, לא היינו בשום מקום שמאפשר לנו לעשות את זה. אז הוא אומר לי "סגור מחר בערב יוצאים". הכי ברור שתעשי אתו סקס כי הוא דואג לך, הוא מפנק אותך, הוא עושה לך הכל. אז כן. את גם מרגישה אליו משהו כי הוא מדבר אתך כל היום. הוא ביקש ממני ללבוש שמלה שחורה קטנה וכשהגענו למלון, כולם הסתכלו עליי מוזר. אני שמנמנה עם השמלה הכי קטנה בעולם מסתובבת עם מישהו בן 40. רואים. עברו לי מלא מחשבות בראש, איזה בושות מה אני עושה? ואז אמרתי רגע, לא מכירים אותי פה, אז על הזין שלי!".

"עלינו לחדר דיברנו והזמנו לאכול ואז שכבנו. היה הכי כייף בעולם. ואז באמצע הסקס הוא אומר לי "מאמי נראה לי הגיע הזמן שתרדי לי". אני לא ידעתי שקובעים דברים כאלה. אני לא נערת הליווי שלך. אני סוג של חברה שלך! הוא הרס את כל השוונג של הסקס. עשיתי לו קצת פרצופים אז הוא אמר "אל תעשי את זה עליי. בואי נזרום". כייף לך אז את זורמת, וכשסיימנו הוא שם לי אלפייה. ואני אומרת פאק! הוא הביא לי כרגע אלף שקל. שמתי את הכסף בתוך התיק, ויצאנו. לא ישנו שם. בדרך הביתה הוא שאל אותי אם אהבתי. ברור שאהבתי! זה הכסף הכי קל שאי פעם עשיתי! אז הוא אמר לי 'יהיה לך עוד הרבה כאלה אם תלמדי לזרום איתי'".

לאחר הלילה ההוא החלה שני לחשוש שבשלב הבא יבקש שי אקטים מיניים שהיא לא מעוניינת בהם אך הוא הרגיע אותה וטען שלא יבקש משהו שלא תרצה. הקשר נמשך כארבעה חודשים מלאי בילויים, טיולים, הפלגות וכסף. הרבה כסף.

אז למה נותק הקשר?

"הוא אמר לי שהוא רוצה שנעשה בתחת. אמרתי לו שלא יקרה. שזה קו אדום מבחינתי. והוא אמר שאם אין כניסה לכל מה שהוא רוצה אז אנחנו גמרנו. אז הפסקנו. אחרי כמה זמן הוא התקשר אליי, הציע שננסה שוב. אמרתי לו שאנחנו לא על אותו גל ושיחפש מישהי שתסכים לזה. אז התנתקנו, ואני ירדתי מעניין ה-"שוגר-דדי" לתקופה. שותפה שלי המשיכה בזה ובאו לה כל מיני דוחים. היה אחד שרצה רק ללקק לה את הכפות רגליים. אנשים חושבים שזה מקום להגשמת פנטזיה".

 

הגשמת פנטזיות
פנטזיה זה לא רק תנוחות או אנאלי. צילום: Oliver Gruener

 

גם אילן, 36, עצמאי מפתח-תקווה רואה באתר כר פורה להגשמת פנטזיות. הוא משלם כ-300 ש"ח דמי מנוי בכל חודש כבר ארבע שנים, במהלכן יצר קשרי תמיכה קבועים עם 3 נשים. כיום הוא פרוד ונשאר באתר מטעמי נוחות אך נרשם לאתר בזמן שהיה נשוי וחיפש ריגושים.

"פנטזיה זה לא רק תנוחות או אנאלי. זה פרצוף או גוף מסוים או דיבור של הבחורה, פתיחות מסוימת. מה זה ראש של גבר? בנו לנו פנטזיה, על מודל מסוים ושרואים שזה יכול להגיע למימוש זה מתפרץ. נגיד הפנטזיה של מישהו זו בחורה אשכנזייה ותקופה הוא לא זיין אז הוא יסכים לשחרר יותר כסף. הוא קונה את הפנטזיה. אבל הרבה פעמים קורה שנפגשים והפנטזיה לא תואמת את המציאות. זה השקר באתר. צריך להיות סוחר ממולח ולזהות רמאות. באתר כל אחד מנסה לחשוף כמה שפחות מידע ולגלות מי עומד מולו".

ואיך מגלים מי עומד מולך?

"יש פה שתי קבוצות של בחורות. יש זונות שזו העבודה שלהן, שמחפשות עוד לקוחות. ויש את הבחורות התמימות יותר. אני מרחם עליהן, בחורות שצריכות כמה שקלים ופתאום מגלות מבוגרים וערבים. אחת הדרכים לבדוק זה שבחורה רוצה להיפגש, היא רוצה תמונה שלי והיא מסתכלת בכרטיס שלי. אם היא לא, זה אומר שלא אכפת לה מי מולה. הזונות גם מבקשות סכום נמוך. הסכומים הממוצעים פה בדרך כלל זה 1500 לפגישה, והסכום הזה בדרך כלל כולל סקס. מי שרצינית מבינה שבהתחלה סוגרים על סכום, ובהמשך סוגרים סכום קבוע נמוך יותר שיהיו יותר מפגשים. גם לאנשים עשירים אין 3000 שקל למפגש".

למה לא ללכת לזונה?

"אני רוצה שהבחורה תבוא. זונה לא באה. הגוף שלה נמצא, אבל היא לא נמצאת בחדר בכלל. היא חושבת מה לעשות עם הכסף, על בייביסיטר, לא יודע. אני מחפש בחורה שנמצאת שם איתי. אם זה לשבת, לאכול, לשתות לא משנה. לא תמיד העניין הוא הסקס עצמו. כי סקס אפשר למצוא הרבה יותר בזול. עם בחורה יפה ונחמדה אני אפגש גם בלי סקס. כי כייף לי. כשאני יושב לבד במסעדה אני אומר לעצמי הייתי משלם לבחורה שתשב איתי עכשיו".

יש דברים שחשוב לספר לפני פגישה ראשונה?

"נשוי ולא נשוי צריך להגיד. הרבה מקפידים על זה. הבנות יודעות שיש פה המון גברים נשואים. יש כאלה שלא רוצות ויש כאלה שדווקא כן, בעיקר בשביל הדיסקרטיות. אם הוא נשוי אז בטוח שהוא ישמור על דיסקרטיות, והוא גם לא ינדנד להן. כי בשנייה שהן ירצו הן יוכלו לאיים עליו. זה לא חייב להיות ברע, אבל בן אדם לא רוצה להיחשף".

כמה חודשים לאחר סיום הקשר עם שי, החלו החשבונות להצטבר ושני חזרה לאתר. היא הכירה את גל, 43, וביניהם נוצר חיבור מידי אך לאחר שתי פגישות גילתה כי הוא נשוי.

זה הפריע לך?

"בהתחלה כן אבל הרגשתי צורך להיות שם. שהוא צריך אוזן קשבת כי אשתו לא מה שהייתה פעם ושהוא כבר לא שוכב אתה. הרבה דברים משכו אותי אליו, אז מה זה כבר לצאת עם נשוי שהוא מסכן, לא שוכב עם אשתו, לא ישן אתה? היה לנו כייף, הוא לא הראה סימנים שהוא תקוע בבית או שאשתו מחליטה עליו".

הוא סיפר לך על המשפחה שלו?

"בטח. על האישה ושיש לו שלושה ילדים שאחד מהם חולה. גם על העבודה. המשכנו את זה חצי שנה וזה עזר לי כלכלית בצורה מטורפת. הייתי משלמת להורים שלי את כל החשבונות. ואז התנתקנו, כי הכרתי מישהו. כשהקשר לא החזיק מעמד, חזרתי אליו. היינו מבלים שעות רק בשיחות. לא סקס, ותמיד 300-400 שקל. עד שיום אחד הוא נעלם. פחדתי שאשתו תפסה אותו. אבל שלושה שבועות אחר כך הוא התקשר וסיפר שהיה בחו"ל וחיפש תורם לבן שלו. אמרתי לו שבמקום הכסף שהוא מוציא עליי שיטפל בילד, אבל הוא אמר שהוא יכול גם וגם. המשכנו עוד כמה חודשים ואז התנתקנו כי נכנסתי לזוגיות של שנה".

וסיפרת לחבר?

"ממש לא. לא סיפרתי את זה לאף אחד חוץ מהחברה הכי טובה שלי שגם היא הייתה בזה".

סידור כזה יכול להתפתח למערכת יחסים?

"תמיד יש את המחשבה של אולי הוא יתגרש ממנה ואולי הוא יהיה איתי. ככה זה אישה. אבל בתוך תוכך את יודעת שזה לא יקרה. את יודעת שאת נטו שם למטרה של ביזנס ופלז'ר. אין מעבר לזה."

 

סקס
 את יודעת שאת נטו שם למטרה של ביזנס ופלז'ר. צילום: Marcel Hol

 

"לא כל בחורה תחליט, לא משנה מה הנסיבות הכלכליות שלה, להיות שוגר-בייבי" טוענת דר' מירה כספי, פסיכולוגית קלינית, סקסולוגית ויועצת זוגית. "הבחירה ללכת למקום הזה מצביעה על חסכים רגשיים, כמו חוסר בדמות אב מכילה. וגם יש פה מצב של שליטה. כי לה יש משהו לתת שהאחר רוצה, אז גם הביטחון העצמי עולה. אבל זה פייק, היא מחפיצה את הגוף שלה. גם ייתכן קושי לייצר מערכת יחסים נורמטיבית עם בני גילה, ולפתח זוגיות שמבוססת על אינטימיות. כי מתרגלים למערכת יחסים על בסיס אינטרסים, לא ממקום רומנטי. זה בעצם עסקים, ואין הרבה הבדל לזנות".

היא מדברת גם על רגשות.

"זה עוד יותר מחזק את הבעייתיות. כי יש רגש אבל הוא לא מתפתח לקראת מערכת יחסים, מה שהופך את הקשר להרבה יותר מורכב. נגיד בזנות יכול להיות מצב דיסוציאציה של ניתוק של הנפש מהגוף, ניתוק רגשי. במקרה הזה היא כן מרגישה אבל מקבלת פירורים, שהיא מצדיקה אותם בזה שהיא מקבלת כסף. היא יודעת שהוא בזוגיות אחרת וכי לא כולו שלה. למה לא לקבל את העוגה השלמה ולהסתפק בפירורים? זה מגיע ממקום של דימוי עצמי נמוך. שזה משהו שניתן לשנות".

ומה לגבי הגברים?

"כסקסולוגית אני רואה שישנם גברים שלא מקבלים או לא דורשים מבת הזוג שתעשה דברים מסוימים, למשל מין אוראלי. כדי שהפה שמנשק את הילדים שלו לא יעשה "דברים כאלה". אז הם הולכים לזונות או ליחסי תמיכה שהם מתמשכים יותר וגם פה יש אלמנט של שליטה רגשית, פיזית וכלכלית".

 

 

יד על רגליים
זה בעצם עסקים, ואין הרבה הבדל לזנות. צילום: Aurileide Alves

 

שני ואילן לא מיהרו להתראיין. שניהם התעקשו על שימוש בשמות בדויים וחשיפה מועטה של פרטים מזהים. אילן סיפר כי למרות שהוא פרוד הוא קרוב מאוד למשפחתו וכי גם גבר בודד לא רוצה שידעו כי הוא נפגש בתמיכה. שני מסכימה כי דיסקרטיות היא אחד המרכיבים החשובים בקשר הכולל תמיכה.

"רוב האנשים לא מבינים את המשמעות של "שוגר-דדי". רואים את זה כזנות. 99% מהאוכלוסייה חושבת ככה. וזו זכותם, אבל לכי תיישרי את הקו מחשבה שלהם. זה בלתי אפשרי. אני עושה מה שבא לי ואף אחד לא צריך לדעת על זה או לראות אותי עם גברים נשואים. אנונימיות זה גם חלק ממה שהם מבקשים".

גם הגברים הלא נשואים מבקשים דיסקרטיות?

"בטח. הדיסקרטיות היא על מה שהולך בתוך הקשר. מבחוץ אנחנו נראים כמו זוג רגיל לגמרי. אף אחד לא צריך לדעת שאתה משלם לי כדי שאסתובב אתך, שאני מזדיינת אתך בשביל כסף או שיש לי בעיות כלכליות. זה גם לא משהו שהוא נורמלי לפי דעתי. אבל נהנים מזה בסופו של דבר".

איך מצליחים לשמור על דיסקרטיות? לא להתגלות?

"נוסעים רחוק כדי שלא יכירו ושנוכל להסתובב ביחד. לחלק יש עוד טלפון, חלק שמים את ההודעות והטלפון שלך על השתק. יש מלא שיטות. היום לא קל להיתפס, יש כל כך הרבה אפשרויות".

 

למרות הוותק באתר והסינון הקפדני של האנשים איתם הם נפגשים, גם אילן ושני נפלו לא פעם לתרמיות ולמפגשים שהשאירו טעם מר בפיהם. אילן סיפר על חיילת שפרצה בבכי בתחילת הפגישה וחשפה בפניו כי הגבר האחרון אתו נפגשה התעקש לקיים עמה יחסי מין במשך שש שעות ולא שילם לה. במקרה אחר, נפגש עם צעירה במלון שדרשה את הכסף מראש. כשמסר לה את הכסף, ירדה ללובי בטענה כי היא זקוקה למטען ולא שבה. שני מספרת על מקרה בו נפגשה עם גבר שהרגישה אתו חיבור מידי. לאחר כשבועיים של בילויים יחד שכללו גם יחסי מין, נגמר הקשר בטונים צורמים ובלי כסף. בעקבות כך נזקקה לכסף באופן דחוף והסכימה להיפגש עם גבר נוסף.

"דיברתי אתו והוא רצה רק פעם אחת. אמרתי לו שאני מחפשת משהו קבוע, לא חד פעמי. הוא אמר "בואי תנסי פעם אחת לא תצטערי". מי ישמע הוא איזה שחקן פורנו מטורף! הסכמתי כי הייתי לחוצה על כסף, אבל הייתי הכי יבשה בעולם, הוא לא בא לי בטוב, בן איזה 50. שאלתי אם הוא הביא יין וירוק. הייתי דורשת שיביאו דברים כאלה לפני הפגישה. הוא הביא מלא יין אבל ירוק לא. התחלתי לשתות. את צריכה להתמסטל לפני שאת עושה דברים כאלה עם מישהו מבוגר. ואני שותה עוד כוס ואומרת לעצמי פאק! שיעלה כבר, רק שיעלה לי. סיימתי יותר מחצי בקבוק ואז עשינו סקס הכי יבש בעולם. הוא גמר, ניקה את עצמו, שם לי 700 שקל ולקח אותי לתחנת רכבת".

אז מה ההבדל בין שוגר-בייבי לזונה?

"את לא עומדת בצומת בפרובוקטיביות ואומרת מציצה 250 ובתחת זה ככה וככה. את לא עושה את זה. את מכירה אותו לפני, את יושבת אתו לשיחות נפש ורואה מי עומד מולך. את לא חד פעמית. את מישהי שיוצאים אתה, מכירים בה כבן אדם. הרבה פעמים אמרו לי שזה לא שונה מזונה. אבל זה כן, כי זנות זה ישר ולעניין. זה זיון, זה מציצה וביי. אין מעבר. אין כימיה ותשוקה, אין את השיחות והחיבור האמיתי".

פסיכולוג עושה יותר כסף לשעה.

"היינו צוחקים על זה. אחד החבר'ה אמר לי שאני יותר זולה מפסיכולוג וזה היה משפט ממש מתחת לחגורה אבל בסדר, מעבירים על זה צחוקים ולא מסתכלים על זה כ-"יאוו אני הולכת לשכב אתו בשביל כסף". אם תחשבי ככה את לא תתקדמי אתו וזה יעשה גם לו הרגשה לא נעימה, אז את מוחקת את זה מהראש וזורמת".

 

למרות דבריה של שני, טוענת דר' כספי כי מדובר ביחסי כוח לא שוויוניים וניצול של הגברים את מצוקתן הרגשית והכלכלית של הנשים הנתמכות.

"יש הרבה אנשים שרוצים לשמר את המצב הבעייתי בבית, כי זה נותן להם צידוק לברוח, לשכב עם אחרות. ללכת לטיפול זוגי דורש שינוי. יש מטופלים שאומרים את זה, שאולי בלא מודע הם גורמים לכך שהאישה תכעס ואז לא יהיה מין. זה נותן את הלגיטימציה לצאת החוצה ולהרגיש שזה בסדר, ורגשות האשם מתמתנים. אם הם במצב כלכלי טוב והם רוצים מאהבת הם משקיטים את המצפון שלהם באמצעות כסף – "אני בעל הממון והשליטה ואני דואג לעלמה במצוקה". זה בנוי מפאזל של הרבה מאפיינים כמו היסטוריית ילדות, מאפייני אישיות ועל ניסיונות לפצות על ההווה והעבר. בכל מקרה אני לא ממליצה על קיום קשרים כאלה. זה לא פותר את הבעיות".