סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

לא נשכח: מה לראות ביום הזיכרון

אף אחד מאיתנו לא ציפה לציין את יום הזיכרון השנה מתוך הבתים ובלי טקסים. המציאות החדשה במדינה מאלצת אותנו למצוא דרכים חדשות להתחבר ליום הזה. בדיוק בשביל זה, ריכזנו עבורכם שש המלצות לסרטים שיאפשרו לכם לזכור ולא לשכוח, גם אם את היום הזה תעבירו דרך הספה.

חיילים
בשגרת היום-יום בטנק. "לבנון". צילום: יח"צ סלקום TV

"לבנון":

סרטו של שמוליק מעוז משנת 2009 בכיכובם של איתי טיראן ואושרי כהן. הסרט מתמקד מתמקד ביום הראשון למלחמת לבנון הראשונה ומתאר את חוויותיהם האישיות של צוות טנק שנשלח לקרבות. בלי ספוילרים: כל הסרט כמעט במלואו מצולם מתוך הטנק.
איפה? סלקום TV
מתי? ב-27.4 זמין לצפייה במהלך היום בספריית ה-VOD

"נגעה בשמיים":

סרט דוקומנטרי לזכרה של רס"ר קרן טנדלר, הטכנאית המוטסת הראשונה בצה״ל, שנהרגה במלחמת לבנון הראשונה בהתרסקות מסוק יסעור. הסרט מציג ראיונות עם בני משפחתה וחבריה מהצבא שמספרים על חייה ומשתפים זיכרונות וחוויות אישיות מהקשר שלהם איתה.
איפה? HOT ערוץ HOT3
מתי? ב-28.4 בשעה 18:59

"הפלמחניק האחרון":

סרן עמרי טל ז"ל, מפקד מחלקת היסור בגדוד 53 חטיבה 188 בשריון, שנפל במבצע "צוק איתן" ביולי 2014 כתוצאה מפגיעת פצצת פצמ"ר בחבל אשכול. באמצעות שיחות עם חבריו, חייליו ומשפחתו, הסרט מציג בן אדם צנוע שאהב את החיים ואת הטבע של הארץ.

איפה? HOT ערוץ 8 ו-3
מתי? ב-27.4 בשעה 13:21

 

"הילדים של כולנו":

סיפורם של שלושה חיילים בודדים מחטיבת גולני- שון כרמלי, ג'ורדן בן סימון ומקס שטיינברג ז"ל שחלמו על שירות קרבי ונהרגו ביום הראשון של הכניסה הקרקעית לעזה במבצע "צוק איתן". הסרט עוסק בהתמודדות של משפחותיהן עם החלטת הבנים לעלות ארצה ולהתגייס לצבא ביחד ומלווה בתחושות בעקבות מותם.

אין כזה דבר חייל בודד במדינה: Youtube, כאן 11 

איפה? כאן 11
מתי? ב-27.4 בשעה 23:40

"סליחה על השאלה ילדים":

הסדרה המצוינת של "כאן" עם פרק ספיישל ליום הזיכרון. בהמשך להצלחתה של "סליחה על השאלה", הדוקו-ריאליטי ששואל את השאלות שתמיד חששתם לשאול, מתמקד בכל פרק בקבוצה אחרת של ילדים עם מכנה משותף. הפרק הקרוב יעסוק בילדים לחללי צה"ל ויציג את התמודדותם עם יום הזיכרון.

איפה? כאן 11
מתי? ב-28.4 בשעה 11:45

 

"בופור":

סרטו של יוסף סידר מ- 2007 שזכה למועמדות לפרס אוסקר ומבוסס על רב המכר "אם יש גן עדן" של רון לשם. הסרט, בכיכובם של אושרי כהן, אוהד קנולר ואיתי טיראן, עוקב אחר קבוצת לוחמים שאיישו את מבצר בופור בחודשים האחרונים לפני נסיגתם מלבנון. הסרט מלווה את החיילים בהתמודדות עם שגרת היום יום שלהם במוצב ומציגה מה קרה לאחר הנסיגה.

 

 

החיילים נאבקים
תחת מתקפה. "בופור". צילום: יח"צ סלקום TV

איפה? סלקום TV
מתי? ב27.4 זמין לצפייה במהלך היום בספריית ה-VOD

צפייה מהנה!