סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

רווקים בהסגר: למצוא אהבה מהבית

זוג מחזיק ידיים דרך מסך מחשב
מגע זה כזה 2019. איור: לאסי

עד שכבר החלטתם שהגיע זמנכם להרשים את ההורים עם בן/בת זוג לסדר, מחקתם תמונות מהסלולרי כדי שיהיה מקום לאפליקציית היכרויות, או שתיים, נרשמתם, העברתם שעות בחיפוש אחר התמונה שתייצג אתכם הכי טוב – חתיכים, אבל גם רציניים, כיפיים אבל גם חכמים, שטותניקים אבל גם מוצלחים. ובסוף מה? כל הפאבים סגורים ואפילו לפיקניק אי אפשר לצאת.

 

איזה מזל שהקורונה קוראת דווקא עכשיו, כשיש לנו אינטרנט זמין ומהיר, טלפונים חכמים, לפטופים עם מצלמות, זום, פייסבוק, וואטסאפ וסקייפ. ככה אפשר בקלות לצאת לדייטים וירטואליים עם אותם אנשים שגם ככה הכרנו בעולם הוירטואלי. אז למה ואיך עושים את זה? או! שמחים ששאלתם.

 

למה?

מה זאת אומרת למה? כי נמאס לכם לרבוץ מול נטפליקס וכבר שברתם את השיא שלכם בקנדי קראש, אז אין לכם שום דבר טוב יותר לעשות. ולכל הפחות, אם לא תמצאו אהבה, תעבירו לעצמכם את הזמן. בכל זאת צריכים עוד סיבות?

השקעה

כל מה שצריך בשביל דייט מוצלח זה מצלמה באיכות סבירה, חיבור אינטרנט טוב, תאורה מחמיאה אף פעם לא הזיקה, כמו גם רקע נעים וניטרלי, ואיזושהי חולצה נקייה. אפילו לא צריך ללבוש מכנסיים. לא תצטרכו להתווכח מי משלם על המשקאות, אף אחד לא יצטרך טרמפ הביתה או להיות נהג תורן, ותוכלו לנעול נעלי בית שזה תמיד טוב.

תיאום ציפיות

התכתבתם עד שדיממו לכם האצבעות והחלטתם להפגש בוידאו. חשוב מאוד לתאם מתי, באיזו אפליקציה ומה תעשו בדייט שלכם – כלומר, האם תשתו קפה? אולי ארוחה רומנטית? מסיבת פיג'מות בכלל? זה רק כדי שהצד השני ידע איך להתלבש ומה הם צריכים להכין מראש. כדי שלא תדליקו נרות ותתלבשו יפה עם מנת הפסטה המרשימה שלכם וכוס יין, בזמן שהדייט שלכם תגיע בפיג'מה וכוס שוקו עם מרשמלו.

ממש קל למקבל

אנחנו ממש לא בעד למקבל דייטים. אבל מצד שני, אם עוד לא נפגשתם פיזית, האם זה באמת נחשב מיקבול? בוידאו דייט אין סיכוי שתשבי בפאב עם חברות שלך, ואז יתיישב מולך הבחור החמוד שהתחלת לצאת איתו ורק אתמול אמר לך שהוא רוצה ללכת לישון איתך כל לילה ולקום איתך כל בוקר, עם הדייט שלו. בוידאו לא תיתפסו אף פעם ותוכלו לבחון בחופשיות את כל האופציות. רק תשתדלו לזכור מה אמרתם למי כדי להימנע ממצבים מביכים. גם לאנשים בוידאו יש רגשות.

משבר כהזדמנות

כבר קרה לכם שיצאתם עם מישהו שחשבתם שהוא נפלא אבל לאט לאט מצאתם פגמים שלא יכולתם להתעלם מהם? השתמשו במשבר כמבחן אופי. הכרתם מישהו חדש וכמובן שהשיחה התחילה מדיבורי קורונה, אז תלמדו עליהם – הם מתעלמים מההנחיות? או שאולי הם עוזרים לכל מי שהם יכולים? אולי הם אוגרים נייר טואלט וחופרים בונקר? אולי הם עובדים חיוניים שרק חולמים על חופש?

למצוא אהבה

אחרי שמיקבלתם מלא להפתעתכם מצאתם את משוש חייכם. אז עד שייגמר הסגר נצלו את ההזדמנות באמת להכיר לעומק, עד שהציפייה לפגישה המיוחלת כבר תמלא כל נים בגופכם. ואז, יום אחד, הסגר ייגמר. ותיפגשו. וזה יהיה הו כה רומנטי ומרגש. או לפחות קצת פחות מביך מדייט ראשון רגיל, ולא תצטרכו ממש להתלבט אם זה הזמן להתנשק או לא, כי כבר תכירו ותדעו ששניכם בקטע. אבל גם אז – רק בהסכמה!

משהו חדש

עד שתגיע הפגישה המיוחלת, עלול לעבור קצת זמן, ואתם כבר תמצו את שיחת החולין ותעברו כבר לשיחות העומק ולשיחות על כלום וכבר יהיו לכם בדיחות פרטיות וכבר תראו אחד לשני את המכנסיים שלבשתם במיוחד לדייט. ועדיין תרצו יותר. אז פשוט תעמעמו את האור, אולי תדליקו כמה נרות, ותרשו לעצמכם להשתטות ולהיות מובכים מהמעמד וגם קצת להנות מהמצב ולחקור דרכים חדשות להגיע לאינטימיות ביחד.

 

וידאו דייט הוא פתרון נפלא לתקופה המלחיצה הזאת, שכולנו כל כך צמאים לקצת קשר אנושי ולקצת חום ואהבה. ובתכלס, כמה רע כבר יכול לצאת מזה? במקסימום סיפור לנכדים, במינימום סיפור לחבר'ה.