סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

מהסגר להסגר: גמר ״האח הגדול״ 2020

אמש (ש׳) שודר גמר ״האח הגדול״ ברשת 13. כעבור לא פחות מ-95 ימים בבידוד יצאו אחד אחרי השני חמשת הפיינליסטים מהבית הכי חסין-קורונה במדינה, כשהאחרונה יצאה המנצחת הגדולה של העונה – תקוה גדעון.

לאור המציאות המאתגרת, היו לא מעט ספקות האם יצליחו לקיים את אירוע הגמר ואיך הוא יראה. למרות חששות הדיירים שהגמר ייראה כמו שחזור של מסיבת יום ההולדת האייקונית מה״קיץ של אביה״, הפקת ״האח הגדול״ הצליחה למצוא פתרון יצירתי בצורת קהל וירטואלי. 800 צופים, כל אחד מביתו, התחברו למה שנראה כמו שיחת זום אחת ענקית שהוקרנה על המסכים באולפן.

אירוע הגמר נפתח בקטע אמנותי מעט מביך של חמישיית הגמר שרה את השיר ״שמים״ של יגאל בשן בעריכה קולית מוגזמת שלא הייתה מביישת אפילו את בריטני ספירס והמשיך עם תקציר חדשותי שעדכן את הדיירים בכל מה שהם פספסו בשלושת החודשים האחרונים בארץ ובעולם. לסיכום: הרבה מאוד קורונה וגם קצת פוליטיקה.

חמישיית גמר האח הגדול
חמשת הפיינליסטים. ״האח הגדול״, צילום: מיכה לובטון

למקום החמישי הגיעה כצפוי אודליה, שנכנסה לבית באמצע העונה. בזמן ששאר הדיירים החדשים איתם נכנסה עפו כמו זבובים בזה אחר זה, היא שרדה לא מעט הדחות ואפילו ראתה דיירים ותיקים ממנה עולים במדרגות לפניה. אחריה ואחרי סרטון קולאז׳ של הרגעים השמחים שקרו במהלך העונה, יצא מהבית במקום הרביעי גדי, שהפך ללב של הבית אחרי שהגיע על תקן הקווקזי השוביניסט, וגרם במהלך העונה לכל הדיירים והצופים בבית להתאהב בו.

למקום השלישי הגיע אסיף, מה שהשאיר בבית את שתי הדיירות החזקות של העונה, שהיו יריבות מושבעות לכל אורכה, תקוה וירדן. אי אפשר להכחיש שאת העונה החזיק משולש האהבה הדרמטי בין תקוה, ירדן וליאור. כזכור, בתחילת העונה התפתח רומן בין ליאור וירדן, שבמהרה נגדע לטובת רומן אחר בבית, בין ליאור לתקוה. המשולש יצר לא מעט ריבים וסערות בבית שהגיעו לסיום שבוע שעבר כשליאור, שעד אז הסתמן כמנצח של העונה, עזב את הבית בהדחה המפתיעה של העונה והשאיר את שתי המאהבות שלו, הקודמת והנוכחית, בוכות על הספה (ואם היה לכם דה ז׳ה וו להדחתו של אליאב אוזן בעונה השישית של הסדרה, אתם לא לבד).

עם לא פחות משמונה מיליון הצבעות נסגרה ההצבעה ותקוה הוכרזה כמנצחת של העונה, מה שהותיר את ירדן במקום השני והמכובד. תקוה, עכשיו הדיירת האחרונה, כיבתה את האורות בבית כמסורת המנצח ויצאה מהבית לצלילי “I Was Here” של ביונסה. אחלה שיר ניצחון, לא?

זכייתה של תקוה
רגע הזכייה. ״האח הגדול״. צילום: מיכה לובטון

כך הגיעה לסיומה עוד עונה של ״האח הגדול״. יש שיגידו שמדובר בקונספט שמיצה את עצמו כבר מזמן אבל במציאות של ימינו, מי מאיתנו לא זקוק למעט טראש אסקפיסטי? העונה הצליחה לספק את הסחורה והביאה איתה רגעים של הנאה, צחוק, בכי וכמובן, הרבה מאוד דרמות. עכשיו, אחרי 95 ימים בבית סגור, המתמודדים יוצאים להסגר מסוג אחר (ותודה ל״האח הגדול״ שהכין אותם כראוי) וכנראה שאת חמש דקות התהילה שלהם הם יצטרכו להרוויח בזום.