סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

גוללים השראה

אם פעם היינו מדפדפות במגזינים כדי לדעת איזה איפור לקנות או איך להכין קובות, היום פשוט מגוללים למטה באינסטגרם ונחשפים לטרנדים הכי חמים 24 שעות ביממה. הנה לפניכם חמש אושיות אינסטגרם, מוכרות יותר או פחות, עם עשרות אלפי עוקבים שהצליחו להגשים חלום ויתנו לכם המון השראה

מי? רומי ספקטור

כמה עוקבים? 105 אלף

למה לעקוב?? חשבון האינסטגרם של רומי ספקטור, סטודנטית לאופנה בשנקר. הקימה את 'דה רוקוקו', מותג אופנה שנולד מתוך התשוקה שלה ושל חברותיה לאופנה אחרת, ייחודית ואיכותית. פריטי הלבוש שהיא מעלה לחשבון האינסטגרם  משלבים איפוק, אצילות וסקסיות. מה שהופך את המותג שלה לייחודי הוא שיש מכל דגם יחידות בודדות שמיובאות מחו"ל, מה שגורם לבגדים להיות יוקרתיים ונחשקים יותר. בקיצור, אין סיכוי שתראי את השכנה עם אותה שמלה כמו שלבשת ב"חתונת השנה" של הבסטי שלך.

שורה תחתונה: יש בסטייל של 'דה רוקוקו' משהו שחורג קצת מהאופנה הישראלית, שבה לכל גבר\אישה יש אותו אאוטפיט בארון, מה גם שהפריטים מזכירים קוטור של חו"ל – שזה כבר שבה את ליבנו. והפופ-אפ שהן עורכות אחת לכמה חודשים – רק זה שווה פולו!

מתוך עמוד האינסטגרם של רומי ספקטור

מי? אשלי וקסמן-בקשי

כמה עוקבים? 235 אלף

למה לעקוב? אשלי וקסמן-בקשי היא יוטיוברית קנדית-ישראלית ובעלת עמוד אינסטגרם פופולארי במיוחד, בו היא משתפת את העוקבים בטיפים לאיפור, טיפוח, חופשות מומלצות ותזונה בריאה. וקסמן הגיעה לארץ במסגרת פרויקט "תגלית", שאחת ממטרותיו היא חיזוק הקשר בין צעירי יהדות התפוצות לישראל. בעקבות הביקור וקסמן התאהבה בארץ, עשתה עלייה והתגייסה לצה"ל. בהמשך החליטה לעזוב את המקום הבטוח שלה במשרד הביטחון למען החלום לעסוק בתחום האיפור. את דרכה כיוטיוברית החלה בחיפוש עצמי ביוטיוב אחרי סרטון לניקוי מברשות איפור, כשלא מצאה החליטה להעלות בעצמה סרטון כזה ולתת מענה לאנשים כמותה. סרטוני האיפור שלה משלבים בין היתר סיפורים אישיים שנותנים השראה לנערות. בנוסף יש לה ערוץ משפחתי בו היא מראה כיצד אפשר לשלב בין אימהות לקריירה בלי להרגיש אשמה.

שורה תחתונה:  בעולם בו חושבים שיקר יותר הוא טוב יותר, וקסמן-בקשי ממליצה על מותגי איפור שכל אחת יכולה להרשות לעצמה. אם אשלי ממליצה מי אנחנו שנגיד לא?

מתוך עמוד האינסטגרם של אשלי וקסמן בקשי

מי? בר בן וקיל

כמה עוקבים? 35.3 אלף

למה לעקוב? בן וקיל היא אמנית ישראלית, שזכורה לחלקנו מהעונה השנייה של "המרוץ למיליון", בה זכתה במקום הראשון. אחרי התוכנית בן וקיל החליטה לוותר על "15 דקות התהילה" שלה למען הגשמה עצמית ופתחה סטודיו בניו יורק. את האמנות שלה היא משתפת בעמוד צבעוני בו יש חיות פרא, דיוקני פנים וטבע סוריאליסטי במיוחד בצבעים צעקניים אך עם קו מאופק ואצילי. בין לבין אפשר למצוא גם תמונות של בן וקיל עצמה עם הרעמה הבלונדית שלה במבט רציני וחודר למצלמה, אי שם בניו יורק הרחוקה. האמנית הישראלית מתפעלת גם אתר אינטרנט בו היא מוכרת את ציוריה באלפי דולרים.

שורה תחתונה: בן וקיל יכולה ללמד את כולנו דבר או שניים על הגשמה עצמית. מילדה שגדלה בנתניה ופחדה לדבר בקול רם על החלומות שלה, היא הפכה לאמנית מוערכת שהולכת אחרי הלב והאמנות שלה. בינתיים נסתפק בלספוג השראה מהחיים שלה בתפוח הגדול המתובל בישראליות אותנטית.

מתוך עמוד האינסטגרם של בר בן וקיל

מי? מורן אייזנשטיין

כמה עוקבים? 45.5 אלף

למה לעקוב? מורן אייזנשטיין פרצה לתודעה כדוגמנית ושחקנית ישראלית אי שם בתחילת שנות ה-2000. אייזנשטיין עברה תהליך של חזרה בתשובה והיום היא מעלה בדף האינסטגרם שלה שיעורי קואצ'ינג והעצמה לעוקבים שלה, ובמיוחד לנשים. בין היתר היא משתפת איך אפשר להתגבר על הפחד, לאהוב את עצמך וגם לסלוח. בעיקר דרך מונולוגים אישיים על החזרה שלה בתשובה בעקבות הארה פנימית שחוותה בציון של רבי נחמן מברסלב. לצד סרטוני העצמה וחיזוק האמונה, היא מקדמת את ההצגות הילדים בהן היא משחקת, תמונות פוטוגניות שלה עם בעלה וילדיה. הפיד הזה גורם לנו לרצות להיות האני הפנימי הכי אמתי שלנו.

שורה תחתונה: אייזנשטיין מנפצת את המיתוס שהחזרה בתשובה כוללת שינוי מטאורי חיצוני ונפשי. היא מוכיחה שלצד האמונה והחזרה בתשובה היא נשארה כמות שהיא עם הבלונד הבוהק והבוטקוס בשפתיים.

מתוך עמוד האינסטגרם של מורן אייזנשטיין

מי?  נוי מיארה

כמה עוקבים? 70.2 אלף

למה לעקוב? הכשרון הקולינרי של נוי מיארה גורם לאנשים להדליק את הגז בשלוש בבוקר ולהכין את היצירה המופלאה שהעלתה באותה השעה בדיוק. מיארה מוכרת בעיקר בזכות המערכון של "ארץ נהדרת" בו היא משחקת את ליטל מעתוק, בחורה צעירה ושמנה. מאז עברה שינוי חזותי בו השילה ממשקלה לא מעט קילוגרמים והפכה מבעלת שיער כהה לבלונדית שזופה עם לא מעט סטוריס של מכונת שיזוף. מיארה טוענת שהמטבח הוא היעוד שלה ובישול מביא לה סיפוק עצום; ממפרום מרוקאי לקרפ צרפתי שמגולגל עם גלידת וניל ועוגיות אוראו. מה עוד? מיארה עורכת סדנאות אוכל אותן היא מעבירה ברחבי הארץ, שם לומדים איך להכין קוסקוס, קובות ועוד. אז מי שרוצה להירשם לסדנאות, כדאי למהר כי המקומות נחטפים כמעט כמו כרטיסים להופעה של עומר אדם.

שורה תחתונה: להיות אושיית אינסטגרם היא דרך להתמודד עם תגובות שליליות ושיימינג ברשתות שאותם מיארה מנתבת לגוד פלייס. היא לא מתנצלת על מי שהיא ולא מסתירה את הדרך הקשה שעברה כדי להגיע להשלמה נפשית ופיזית עם הגוף שלה, גם אם בדרך היא סופגת חיצי אש דרך מסך האיפון. מיארה כבר מזמן לא הבחורה השמנה מ"ארץ נהדרת" אז הגיע הזמן להפסיק את ההשוואות וללמוד קצת על דרך הארץ שלה. לשון הרע לא מדבר אלי.

מתוך עמוד האינסטגרם של נוי מיארה