סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

אינסטוש מאניה

הרשת החברתית הפופולרית שהושקה אי שם ב-2010, הפכה כבר מזמן לחלק בלתי נפרד מחיינו. הרבה מעבר לעוד אפליקציה שמאפשרת עיצוב ושיתוף תמונות, אינסטגרם משמשת כפלטפורמה חברתית, אומנותית, ומאפשרת גם קידום שיווקי ופרסום דרך העמודים. 2018 הייתה עמוסה ומעניינת וכבר קשה להתעלם מהאינסטוש כתופעה חברתית שממשיכה לצבור תאוצה (ומשתמשים). לכבוד סוף השנה אספנו בשבילכם שבעה עמודים – שבעה קליקים שיתנו לכם כמה דקות של נחת ביום.

 

שם העמוד: i – D
מספר עוקבים: M1.5
למי מתאים לעקוב: מי שאוהב אנשים מעניינים וצילומים של הצלמים הטובים בעולם. מדובר במגזין מודפס שמפעיל גם עמוד אינסטגרם מצליח המשלב אופנה, אמנות ותרבות. העמוד יקפיץ לכם בפיד צילומים וציטוטים שיגרמו לכם לצאת מגבולות האינסטגרם אל הדפוס עצמו.
על מה המהומה: מיליון וחצי עוקבים לא טועים.
איחול ל-2019: מזל טוב לכבוד 39 שנים בהם המגזין פועל, מצפים לחגיגה לעיניים ולמוח.

יוצאים מגבולות האינסטגרם. מתוך עמוד האינסטגרם של מגזין i – D

 

שם העמוד: 90s.babes
מספר עוקבים: 512K
למי מתאים לעקוב: לכל מי שקיימת בתוכה רייצ'ל גרין קטנה.
על מה המהומה: "I don't have time for idiots" אומרת קארי בראדשו לבושה בחצאית ורודה וגופיית בטן לבנה. בראדשו מציגה לנו את עמוד הנוסטלגיה והניינטיז. מגפיים שחורים, חולצות בטן צבעוניות וג'ינסים רחבים – מה צריך יותר מזה? טיפ למיטיבי לכת – אם תחפשו טוב תוכלו למצוא סרטונים של הסדרה "חברים".
איחול ל-2019: קצת תמונות פולורואיד יעשו טוב לעמוד.
שורה תחתונה: מושלם למי שמתגעגע, למי שמחפש השראה אופנתית או לאלו שאוהבים קצת צבעוניות בעיניים.

אוהבים את רייצ'ל. ג'ניפר אניסטון. מתוך עמוד האינסטגרם של 90s.babes

 

שם העמוד: Tal Fransky
מספר עוקבים: K31.3
למי מתאים לעקוב: למי שאמנות ההולה-הופ מסקרנת אותו כי יש לנו כאן מקצוענית של ממש.
על מה המהומה: טל פרנסקי היא רקדנית הולה-הופ (חישוק הולה) שהפכה את התשוקה למקצוע. העמוד מלא בסרטונים מגניבים של פרנסקי רוקדת עם חישוק(ים) בצורה מרשימה: בין הולה אחת לשנייה היא כבר הספיקה לבקר במקומות כמו אוסטריה, איטליה וסלובניה, כפרזנטורית של חישוקים זוהרים בחושך. מקנאים? גם אנחנו. אבל דרך החישוק תוכלו לחוות יחד איתה מסע קטן מסביב לעולם.
איחול ל-2019: שתגיע להעביר שיעור במכללת ספיר.
שורה תחתונה: עמוד שנותן לכם מוטיבציה לקום מהספה ולהזיז את הגוף.

הולה-הופ בסטייל. טל פרנסקי. מתוך עמוד האינסטגרם של Tal Fransky

 

שם העמוד: Filmatic – Movies & Cinema
מספר עוקבים: K467
על מה המהומה: מנהלי העמוד מגדירים אותו כ"המנה היומית שלך של קולנוע", והם לגמרי צודקים. מעקב אחר העמוד עצמו ירענן לכם את הפיד עם תמונות וקטעים מסרטים שכולנו אוהבים המועדפים שלו מחולקים לסרטים כמו "רקוויאם לחלום", "חברים", "לה-לה-לנד" ו"ברבור שחור", ככה שאפשר בלחיצה אחת לצלול אל העולם הקולנועי. בעמוד תוכלו למצוא מגוון קטעים של מאחורי הקלעים, ציטוטים מסרטים ואת ג'סטין טימברלייק משנת 1994.
איחול ל-2019: עוד קצת מראיין גוסלינג לא יזיק.
שורה תחתונה: מושלם לרגעים של נוסטלגיה ונחת שמרעננים את היום.

 

לצלול איתו. אשטון קוצ'ר. מתוך עמוד האינסטגרם של Filmatic

 

שם העמוד: BINO
מספר עוקבים: 9,665
על מה המהומה: "כשהיא לוקחת אותך לפגוש את ההורים שלה בפעם הראשונה ואתה מנסה להרשים אותם: בינו גבסו – פרופ' לשווארמה". ספק צוחק על הרשת החברתית ספק זורם איתה בצורה קיצונית, כך או כך הגעתם לעמוד שמכניס את כולנו לתוך פיתה אחת גדולה. אם אתם חובבי שקשוקה או שווארמה אמיתיים, כנראה שאתם מכירים את בינו: האיש והאגדה שעומד מאחורי "ד"ר שקשוקה" ו"בינו בפיתה" מנהל עמוד שיגרום לכם לבכות דמעות של עמבה מרוב צחוק, או מרוב רעב.
איחול ל-2019: ממליצים להעלות תחרות בסטורי בה הזוכה מקבל שווארמה מתנה – אנחנו בטוח נשתתף!
שורה תחתונה: תתחילו לעקוב אבל יותר חשוב מזה, תלכו לאכול, דחוף.

בינו בפיתה. בינו גבסו. מתוך עמוד האינסטגרם של Bino

 

שם העמוד: Shireymika
מספר עוקבים: K15.1
על מה המהומה: "צריך אותך זורחת" מיקה בן שאול מקדישה לכולן. בן שאול היא "חובבת מילים" ואנחנו חובבים אותה. מרגשת, אופטימית ותמיד מופיעה בפיד ברגע הנכון. היא כותבת שירים, סיפורים ומשתפת תחושות שמציפות אותה ובדרך-כלל את כולנו. "העולם החדש שייך לאלה שרואים בפגיעות שלהם עוצמה" – ניתן לה לסכם.
איחול ל-2019: שתמשיך להפיץ את בשורת המילים המשמח.
שורה תחתונה: "אושר הוא בחירה" כמו שהיא כותבת, תבחרו לעקוב אחריה ואולי תצליחו.

טקסטים שנוגעים. מתוך עמוד האינסטגרם של Shireymika

 

שם העמוד: Motty Reif
מספר עוקבים: K62.2
על מה המהומה: העמוד של מוטי רייף הוא נשיא עמותת "רוח נשית", וחבר מועצה טרי בעיריית תל אביב. מלבד היותו אושיית אופנה, איש תקשורת ומפיק, רייף מתחזק עמוד אינסטוש מדליק במיוחד. העמוד מספק הצצה אל מאחורי הקלעים של תעשיית האופנה, שנראית זוהרת אפילו בתמונות שחור-לבן. תוכלו למצוא פוסט של גלית גוטמן מכבה נרות לצד מודעות סיוע לנשים במצוקה, שיר מרגש של רייף עם ביתו נועה והמון חיבוקים ונשיקות עם נשים יפות במיוחד (וגם עם גברים).
איחול ל-2019: גם בדרום רוצים קצת רוח נשית!

 

רוח נשית. סופיה מצ'טנר. מתוך עמוד האינסטגרם של Motty Reif