סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

זה היה בסוף הקיץ

והארץ הייתה תוהו ובוהו, וחושך על-פני תהום; ורוח אלוהים מרחפת על-פני המים. ויאמר אלוהים, ויהי אור; ויהי-אור בבוקרו של יום ראשון ה-2.9; וישובו הילדים למוסדות הלימוד, וינשמו ההורים לרווחה, ויחגגו הפקקים כאילו אין מחר, ויפחתו התורים בכל סניפי רשת "מקסטוק", ורוח נעימה ומלטפת תבשר על בואו של חודש ספטמבר החגיגי. ואם כל זה לא מספיק בשביל להיפרד רשמית מהעונה האהובה ביותר על הישראלים, ליקטנו עבורכם את חמשת פריטי האופנה שהפכו את קיץ 2018 לחם במיוחד:

כובע קסקט:

אמנם עברו עלינו לא מעט ימים חמים, אבל זה לא מנע מכובע הקסקט להפוך לפריט אופנה חובה בכל ארון. הטרנד שכיכב בשנות ה-70 התגלגל מיהורם גאון ב"קזבלן", לחיל הים, משם לפנסיונרים ולבסוף לנהגי המוניות – חזר אלינו במגוון צבעים, בדים, הדפסים ומרקמים, שגרמו לפאשניסטיות הצעירות לאמץ אותו בן רגע. יש שאוהבות אותו זרוק על הצד ברישול ויש שמעדיפות אותו מהודק לראש בקפידה. כך או כך, הקסקט משדרג את ההופעה ומצביע על אמירה מעניינית כלשהי, למשל: "חכם בשמש ראש גדול".

תיק פאוץ':

גם הפאוץ' עשה קאמבק בקיץ האחרון כשהוא זנח את ייעודו המקורי (בינינו, כולנו שולפים אותו מהבוידם לפני נסיעה לחו"ל), והפך לתיק נשיאה קליל, פרקטי ושיקי שמשמש גם לסידורים ביומיום וגם ליציאה בערב. הפאוץ' הוא תיק קטן בצורת אליפסה בעל תא מרכזי קדמי עם סגירה של זוג רוכסנים, שמחובר לרצועת נשיאה מתכווננת הנחגרת סביב המותן. אפשרות נוספת ונועזת יותר לנשיאת הפאוץ', היא על הכתף בזווית אלכסונית שמשפריצה תחכום ונונשלנטיות לכל עבר. הוא מגיע בשלל צבעים, גימורים וטקסטורות; דמוי עור, ג'ינס, בד, סרוג, ניילון, פוליאסטר, פלסטיק ועוד. לפאוץ' שלושה יתרונות מרכזיים: הוא מאפשר תנועה מלאה כשהוא משחרר את הידיים מכל אחיזה שהיא, עונה על הצורך בחגורה וחוסך זמן יקר של חיפוש הפלאפון במצולותיו של תיק גדול ועמוס.

עגילים גדולים וצבעוניים:

כשעברי לידר שר "בא לי מוגזם", הוא לא ידע שבמילותיו הפך למבשרו של קולקציית תכשיטים חדשה וזולה. אז אחרי השפתיים הבשרניות, הגבות העבות, והריסים הארוכים – הגיע תורם של העגילים הגדולים והצבעוניים שצועקים "אנחנו כאן". מאז ומתמיד היו העגילים חלק בלתי נפרד מהטוטאל לוק, אבל בקיץ 2018 הם הפכו לגולת הכותרת כשחומרי הגלם היקרים מהם היו עשויים, מומרים בחומרי יצירה לגן שמתאימים לכל כיס. יהלומים, זהב וכסף –OUT, פונפונים, פרנזים, חרוזים וצדפות –IN. הצבעוניות שמאפיינת את הסגנון החדש של העגילים, מאפשרת לשלב אותם עם כל הופעה ומדגישה את נוכחותם במרחב. מושלם או מוגזם? אתן תחליטו.

מטפחת לשיער:

הטרנד שהציל נשים בעלות שיער ארוך בכל רחבי העולם (ואם הוא מתולתל, אז בכלל) מהחום הכבד, והפך כל "יום של שיער רע" לחוויה שיוצאים נשכרים ממנה. מדובר במטפחת הפשוטה שמוכרת לכולנו, רק שהומצאה לה קשירה חדשה שהופכת מראה קז'ואל להיסטרי. המטפחות מגיעות בכל הגדלים, הצבעים, הבדים וההדפסים. ההדפסים הבולטים הם נקודות, פרחים, משבצות, ופסים. לאלו שמתקשות עם הקשירה, ישנן קשתות בצורת מטפחות שמגיעות עם קשירה מובנה. אפשר לקשור את המטפחת על שיער פזור, קוקו נמוך, או קוקו גבוה. אולם הצורה המומלצת ביותר היא לקשור אותה אחרי שאוספים את השיער לגולגול מרושל ולהוציא מעט את הפאות הדלילות אל מחוץ למטפחת. חוק בל יעבור: לא קושרים את המטפחת מאחורי האוזניים, אלא אם כן בא לך להפוך לדמות חדשה בסרט "אווטאר".

משקפי שמש צרים במראה חתולי:

איך אפשר לחתום את הקיץ מבלי להזכיר את פריט האופנה ששיגע את כל הכוכבות הגדולות; החל מביונסה וקיילי ג'נר, ועד צמד הבריות – רפאלי וזומר. תשכחו מכל מה שהכרתם עד כה, כי משקפי השמש הצרים במראה חתולי הולכים ללוות אותנו עוד הרבה זמן. המסגרת החתולית עשויה מפלסטיק, הידיות דקות במיוחד, והעדשות קטנות ומלוכסנות כמה שיותר. הצבעים המנצחים לעונה הם: אדום, לבן, שחור וצהוב. למבינות עניין שבנינו, המשקפיים מגיעים גם בגימור מנומר או עם עדשות מראה. קשה לשים את האצבע על מה בדיוק הופך אותן לכאלה נחשקות, ייתכן שזה השילוב בין המראה הפתייני שהן משדרות לבין החספוס הנשי שטמון בהן.