סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

הדרום הזוהר

פסטיבל האורות של העיר באר שבע, "זוהר דרומי" (6-7.8), התקיים השנה בפעם השנייה. והפעם, בחרתי להגיע לפסטיבל בשני ימי הפעילות שלו, כדי לנסות ולחוות אותו כמה שיותר.

ביום רביעי חברי ואני הגענו בשעה 21:00, שעה לאחר פתיחת הפסטיבל. חניית הפסטיבל הייתה מלאה לגמרי  וחנינו רחוק. כשנכנסנו כמות הרכבים קיבלה משמעות, היינו צריכים להחזיק ידיים כדי לא להתפצל, היה חם ולח בנוסף לכמות האנשים שנמצאה במקום. נדמה שכל תושבי באר שבע היו נוכחים בפסטיבל באותו היום, ופיצול של הפסטיבל ליותר מיומיים היה יכול לעזור.

הפסטיבל היה מלא באטרקציות, הראשונה שראינו הייתה בית שעשוי מאורות, אשר עומד על במה שהנגנים עליה, גם הם, מאירים כולם. העצים שעמדו לאורך כל הדרך קושטו בנורות, וחלקם אפילו במנורות אולטרה סגול. מאחת המנורות שמענו מוזיקה והחלטנו להתקדם לכיוונה, גילינו שמדובר בבמה נעה אשר מתקדמת  לכיווננו, גם על הבמה הזו הנגנים וכלי הנגינה האירו את הצופים בהם. אטרקציה נחמדה נוספת, שהפעם הייתה מוכוונת לילדים, היא לצעוק לתוך קונוס ענק וככל שהצעקה חזקה יותר הקונוס משנה את צבעו.

ביום חמישי, במהלך היום גם בבאר שבע נשמעה אזעקה, מה שהוביל לשאלה האם האירוע מתקיים? אך זה התקיים בכל זאת. הפעם, כמות האנשים שהיו בפסטיבל הצטמצמה וקיבלנו את האופציה לנשום. על קיר הבניין של מרכז הצעירים בבאר שבע הייתה הקרנת ענק של אורות, אשר במהלך המיצג הצטרפו אליהם גם אפקטים של מחשב ומוזיקה אלקטרונית. בתוך מבנים שונים, אמנים הקימו מיצגים שקשורים לאור ווידיאו ארט שונים, הייתה במה עם מוזיקת ג'אז וכמובן גם במה עם מוזיקת סלסה.

פסטיבל הזוהר הדרומי הוא בילוי כיף ומיוחד למשפחות ולצעירים גם יחד. הפסטיבל מאפשר  לחוות את העיר העתיקה בצורה מיוחדת ושונה, לא כפי שהיא נראית ביום יום. נראה כי באר שבע מתחילה להפיק עוד ועוד אירועים למען תושביה וכל יוזמה תרבותית שכזו היא מבורכת.