"מצחיקה ובוגרת"

מאת:אביה אטס
שתפו

את שירלי לוי (23), אושיית הרשת החברתית, הכרתי לראשונה לפני חצי שנה בזמן שחברת ילדות שלי דפדפה באינסטגרם, ולא הפסיקה לצחוק. כששאלתי על מה המהומה, סיפרה על בחורה מצחיקה מרחובות שהפכה לאחת מכוכבות הרשת המצליחות בישראל. כשנפגשתי עם לוי היא סיפרה לי על התהליך שעברה מאז שהתפרסמה לראשונה בפייסבוק לפני חמש שנים, על מה שעומד מאחורי הסרטונים אותם היא מעלה ועל זוגיות. למשך כל השיחה צחקתי המון.

איך זה התחיל?

"האמת שזה התחיל ממש בטעות, כשהייתי בת 17, אז עוד לא היו הרבה כוכבי רשת. תמיד הייתי המצחיקה בחבורה, והייתי שולחת סרטונים בקבוצות וואטסאפ של החברות, והן היו אומרות לי 'מה אכפת לך להעלות את זה לפייסבוק? לכי תדעי, אולי יקרה משהו'. בהתחלה לא רציתי כי בעיקר צחקתי על מורות בבית-ספר וגם על אנשים, ולא רציתי להפיץ את זה, אז הן אמרו לי לעשות סרטון שלא מדבר על אף אחד, אלא נושא כללי. צילמתי סרטון דבילי, בדיחה בה אמרתי: 'הרגע הזה שיש לך יום הולדת, ואת מקבלת ברכה מהידיד הכי טוב שלך – אני מאחל לך את מה שאני מאחל לעצמי' ואז עשיתי תנועה עם הידיים של זין ענק. כשהעליתי את הסרטון גם הפכתי את הפרופיל שלי לציבורי, ותוך שעתיים קיבלתי 500 לייקים משום מקום, ותוך כמה ימים הגעתי ל-3,000 לייקים".

מתוך עמוד האינסטגרם של לוי

על התגובות שקיבלה:

"התגובות היו בעיקר שליליות כמו 'את לא מצחיקה, תפסיקי, את משפילה את עצמך'. אמרתי לעצמי שלא אכפת לי ושימשיכו להגיב, כי גם אם הם עושים לי שיימינג, הסרטון עדיין רץ במעגלים חברתיים שהם לא רק שלי. המשכתי להעלות סרטונים מצחיקים וחסרי פואנטה באורך 6-7 שניות, ותפסתי עוד תאוצה חיובית ושלילית. לכל סרטון היו כ -5,000 לייקים, ותוך חודש הגעתי ל-20,000 עוקבים. הכול קרה מהר מאוד; פתאום שבועון מקומי עשה עלי כתבה, הופעתי בחדשות הבידור וב'שי בשישי', רצו לפתוח לי בלוג, ואני שאלתי את עצמי 'וואט דה פאק?'. עוד לא הייתי בכיתה י"ב. אחרי שפרסמתי סרטון בו צחקתי על חברתHOT, המתחרה שלה YES פנתה אלי והציעה לי לעשות סדרת סרטונים בתשלום, בהם אני מסתלבטת על סדרת הנוער שלה- 'אניגמה'. אחרי הסרטונים האלה, פנתה אלי סוכנות טאלנטים שייצגה אז את לאון שניידרובסקי. בפגישה הם היו מאוד נחמדים והציעו לי חוזה בסדר גמור, אז חתמתי. כשהעבודה גדלה וקיבלתי יותר הכרה ציבורית התחלתי לבנות לעצמי דמות שלא רק צוחקת על דברים גסים, אלא על נושאים יום-יומיים ופחות מיניים. במילים אחרות התבגרתי. גם לא רציתי להיות עוד נערה בת 17 שמקללת ומדברת באופן מיני, ובזכות זה מתפרסמת. אז עשיתי את התפנית- במקום סוטה ומפגרת, להיות מצחיקה ובוגרת".

היום, שירלי לוי מצליחה להשתכר מקמפיינים שונים לחברות כמו סופר-פארם, קפה נמס, וחברת הקוסמטיקה M.A.C. בימים אלו משתתפת בריאליטי YouTube הישראלי הראשון, "המשימה רומא", ובתכנית הרשת HANG OUT, בערוץ היו-טיוב של קוקה קולה, Coke TV Israel. התוכן שאותו היא יוצרת  מבוסס ברובו על רגעים שגרתיים בחייה ותובנות מצחיקות מהם.

לוקחת רגעים יומיומיים וצוחקת עליהם. מתוך עמוד האינסטגרם של לוי

מה עם זוגיות?

"האמת שלא היה חבר בחיים. עד היום יצאתי לשישה דייטים וזה לא צלח במיוחד. אני לא יודעת למה, יש בכלל תשובה לזה? יש נשים רווקות בגילאי 30-40 שגם לא מבינות למה הן לא בזוגיות. יכול להיות שהביטחון העצמי מרתיע גברים, למרות שאנחנו כביכול חיים כבר בעידן אחר. אבל עדיין יש אנשים שחושבים שכמו בטבע, הזכר אמור להיות החזק והנקבה אמורה להיות יותר קטנה וחמודה. אז אני לא קטנה וחמודה, אני צעקנית, אני ווקאלית, אני מצחיקה, אני אוהבת שמסתכלים עלי, ויכול להיות שלגברים מסוימים קשה לראות את זה. אבל אני בטוחה שאמצא מישהו שכן יצליח להכיל אותי, ויכיר גם את נקודות החולשה שלי, ובעיקר ידע מתי טוב לי או רע לי. מה שאני מחפשת בבן זוג זו דמות שמזכירה לי את אבא שלי. מהסיפורים שההורים מספרים לי, אבא תמיד היה מפנק את אמא, בין אם זה להביא לה פרחים ומכתבי אהבה ולדאוג לה ולמה שהיא עושה. עד היום אבא שלי עושה את זה, גם אחרי 25 שנות נישואין, הזוגיות של ההורים מאוד בריאה. אולי יש לי איזה תסביך אלקטרה כמו שנאמר בסוציו-פסיכו".

מה ההבדל בין שירלי לוי כוכבת הרשת, לשירלי לוי האמתית?

"מי שאני בסרטונים זו גם מי שאני ביום-יום. הדמות- שירלי לוי, בחורה בישראל שעושה צחוקים וסטנד-אפ, זו אני גם במציאות. אני לא מחפשת תשומת לב עם סטיגמה מסוימת שידביקו עליי, אלא שאנשים ירצו לעקוב אחרי בגלל מי שאני. בהתחלה כן הדביקו לי את התוויות של המופרעת והמטומטמת בגלל הסרטונים הראשונים שפרסמתי, אבל בגלל זה שיניתי אותם, רציתי שיראו בי גם צדדים אחרים. היום יש הרבה כוכבי רשת שמתפרסמים בזכות הגוף והמראה החיצוני שלהם, או בזכות עריכת ווידאו ממש טובה. כל הבגדים היקרים והמותגים, הנראות החיצונית של היוקרה, והבוק תמונות עם הביקיני והאדידס שעולה חצי מיליון שקל, פחות הקטע שלי. הדמות שלי היא אותנטית בגלל שהיא משתדלת לשקף את הרגעים הפשוטים של היום-יום. היום בהשוואה לעבר הרוב המוחלט של התגובות שאני מקבלת מעוקבים הן חיוביות. כמו 'את דמות לחיקוי', 'את מעוררת בי השראה לא להתבייש בעצמי', ו'אני אוהבת את עצמי יותר בזכותך'. עד שהשתחררתי מהצבא הייתי מאוד שמנה, נשארתי בחורה בגובה 1.72 מטר,  ששוקלת 85-90 קילו, אבל אהבתי את עצמי כי נהניתי ממי שאני. היום אני לא רזה מאוד, אבל דואגת לבריאות שלי, וגם את זה אני מראה בסרטונים. לדעתי מה שהרבה נערות שעוקבות אחרי אוהבות בי, זה שאני ממשיכה לעשות סרטונים מביכים ותופסת מעצמי בלי קשר למראה החיצוני ואין סיבה שהן לא יתפסו מעצמן".

מתוך עמוד האינסטגרם של לוי

על אף שהיא  בחורה יפה, מה שעוד יותר יפה בה זה שהיא מחצינה את אותם רגעים מכוערים ומביכים מחיי היום-יום, ומצליחה לשפוך עליהם קצת אור והרבה הומור. לפני חודש העלתה סטורי בעמוד האינסטגרם שלה בו יושבת בבית ואוכלת ארוחת ערב לבד, כשמעירה הערות ציניות על כמה כיף לה, ואומרת שאין לה סיבה בכלל להתעסק בנייד. היא ממשיכה לדבר בפה מלא בכרוב, ובסוף הסרטון שואלת 'ולמה אני אוכלת עם הידיים? כי זה נוח! זה כיף!'. לצערנו אין היום מספיק כוכבות רשת שמתפרסמות מבלי להעלות לפחות פעם ביום תמונה עם ביקיני על שפת בריכה, או סלפי מבוים ומעוצב דרך מיטב האפליקציות. עמודים כמו אלו רק מחזקים את תפישת המציאות הלא מציאותית שהביא לנו עידן הרשתות החברתיות. אבל אושיות כמו שירלי לוי מוכיחות לנו שאפשר לעשות את זה אחרת, ואפילו להצליח.


שתפו
קישורים לתגיות וקטגוריות