סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

פורשים כנפיים

למרות השינויים שחלים במוזיקה הישראלית בקצב די מהיר המסר הישראלי הפופולרי לתקופה הקרובה ברור והוא- יהיה בסדר. אמנים ישראליים רבים נוגעים בתכנים של תקווה ביניהם עידן עמדי, יובל דיין, ישי ריבו, חנן בן ארי ואפילו במסר אחד קליט אצל סטטיק ובן אל בשיר "טודו בום". ככל הנראה כל מה שאנחנו צריכים בשגרה הישראלית, בחיים לצד הכאב והשכול, אהבות, אכזבות והלחץ האינסופי, זה שיר טוב שיעביר לנו את התחושה שהכל לטובה ושעלינו לשמור על אופטימיות. כך גם הסינגל החדש של להקת מפרשים שיצא בדיוק בזמן כדי להרגיע אותנו. המילים קוראות לנו רגע לעצור את המרדף.

להקת-מפרשים_צילום-קרן-איזנברגר

"לאט לאט", הסינגל הראשון מתוך אלבום הבכורה של הלהקה התפרסם ב-21 למאי. הוא משלב רוק חשמלי מוזיקה אתנית ים תיכונית, ונגינת בס מלאת גרוב לצד הקול הייחודי של אבידן עזרא. כשעזרא, סולן הלהקה, הבין שיש לו כבר הרבה שירים במגירה אותם הוא רוצה להוציא החוצה, הוא חבר אל הגיטריסט אלון גילרון, חברו מהילדות, שינגן איתו. אל השניים הצטרף עוד חבר מימי בית הספר, יובל רוזין, שמנגן על הבס. החבר הרביעי בלהקה, עמרי אלעזרי, מתופף ירושלמי ששמע על הלהקה והחליט להצטרף. הארבעה מנגנים יחד כבר 3 שנים ונמצאים לקראת השקת האלבום שלהם וסיבוב הופעות ברחבי הארץ. הקליפ של הסינגל ב – YouTube כבר עבר את ה40,000 צפיות, נתון מאוד מרשים לסינגל ראשון. אפשר למצוא אותם אפילו בספוטיפיי ולהאזין להם מתארחים בתכניות רדיו שונות.

לינק להאזנה לשיר ב – YouTube

הסינגל גם זמין בספוטיפיי. קרדיט לתמונה מתוך הפייסיבוק של הלהקה

חברי הלהקה שרים על הזמן שעף מבלי שאנחנו שמים לב, אנחנו משחקים את המשחק ולא עוצרים לרגע. הם מדברים על העובדה שהחיים עוברים מהר, ומציעים לנו שניקח את כל המשחק המכור מראש לאט: "לאט, קח את זה לאט". ההקשבה לשיר זורקת את המאזין כמעט באופן אוטומטי אל מחוזות רוק משנות ה-90, כמו למשל להקת הפיל הכחול וכנסיית השכל ואפילו מזכירה מעט את להקת full trunk .

משחקים בזירת הרוק הישראלי. צילום מסך מתוך הקליפ לשיר

עזרא, שכתב את המילים של השיר, לא מספר לנו את הסיפור עצמו –  מה קרה בינו לבינה, אלא רק מביע רגשות של אכזבה, כעס, לחץ של זמן, תסכול וכאב. הקצב של הגיטרות, הבס והתופים עובד בצורה טובה יחד עם המילים והנגיעות הים תיכוניות, המסר מצליח לעבור. עכשיו  נותר ללהקה לפתוח מפרשים ולהמשיך ליצור. מערכת מעמול מחכה לאלבום הבכורה.

לדף הפייסבוק של הלהקה