סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

לטרוף את הקלפים

בחופש הגדול של כיתה ג' יצא לי לצפות יותר מדי בשידורים חוזרים של תכניות טלוויזיה בסופי השבוע, וזה עצבן אותי בלשון המעטה. מהר מאוד ויתרתי על צפייה בטלוויזיה לטובת משחק הקלפים הפופולרי בקרב ברית המועצות – "דוראק". היום המשחק כבר כל כך נפוץ שאפילו חברי שאינם דוברי רוסית, מתווכחים איתי על הכללים. אצל השכן שגר בקומה מתחתי הכרתי את אחד המשחקים האהובים עליי, "רמיקוב", המבוסס על משחק הקלפים המיתולוגי "רמי". יכולתי לשחק שעות, אבל אליעזר היה משתעמם בקלות. מדי פעם הייתי משחקת עם ילדי השכונה בכדור, או במשחקי חברה. במבט לאחור, אני מבינה שכולם גדלו על אותם המשחקים, זה גרם לי להבין שאפשר להמשיך לשחק במשחקי הילדות האהובים עם אנשים שהם לא חברי ילדות.

לאחרונה אנשים לקחו את הקונספט של משחקי חברה צעד אחד קדימה, והקימו מועדוני קלפים – בעיקר פוקר וברידג'. משחק הפוקר למשל, הפך להיות כה פופולארי  עם אליפויות עולם למקצוענים. השחקנים המקצועיים לומדים דרכים לקריאת שפת גוף, פסיכולוגיה וסטטיסטיקות על מנת להכיר את המשתתפים האחרים במשחק. הפוקר וגם הברידג' הגיעו גם למועדונים השכונתיים בהם אנשים משחקים באופן חובבני, כדי ליהנות מהחברה.

בשנים האחרונות הגיע לפאבים טרנד בצורת משחקי חברה שנותן בוסט שיווקי וכספי, באמצעות האיוונטים בפייסבוק, קבוצות ווטסאפ, מיילים ויוני דואר. הפאבים יוצרים איוונט שפתוח לכולם בפייסבוק ומפיצים אותו ברחבי הרשת, הם מודיעים שהערב יהיה מוקדש אך ורק למשחקים. מסתמן שזה עובד לא רע, כי הפאב הראשון שבו הייתי היה חדש יחסית, רוב האנשים הגיעו בעקבות האיוונט.

הבעלים של "שושנה בר" שנמצא במרכז העיר בירושלים, ערכו טורניר למשחק הקלפים "דוראק", שבסופו המנצח הרוויח עשרה צ'ייסרים חינם בבר. כל המשתתפים ניסו להוכיח שהם הכי טוב בלא להפסיד. זה כללי המשחקי, העיקר לא להפסיד. והכי חשוב, לוודא שלא מרמים אחד את השני (משחק שנורא קל לרמות בו, אם השחקנים שתו קצת יותר מדי). המקום השני בו ביליתי היה "עשן הזמן" פאב-ספרייה בעיר העתיקה בבאר-שבע. בפאב מתנהל חידון טריוויה אחת לשלושה שבועות של קבוצת "My Quiz", שעושים חידונים בכל רחבי הארץ. חלק מהנוכחים לקחו את החידון ברצינות יתרה, אפשר לומר שדמעות נשפכו יותר מערק. האירוע השלישי היה של הפאב "ביאליק 26" בבאר-שבע, שבו הכריזו על ערב משחקי קופסה. זה קרה עמוק בתוך תקופת המבחנים של הסטודנטים, כדי להוריד את מפלס הלחץ. חלק מהאנשים הביאו משחקים מהבית, כמוני למשל, ואחרים שיחקו במה שהיה לפאב להציע.

ערב משחקי חברה: "ביאליק 26"

בסופו של לילה, תמיד נחמד לשבור שגרה עם יציאה טובה למקומות שהם לא בנאליים כמו בית קולנוע, מסעדה, או פאב לצורך השתכרות. כיף לחזור להיות ילד ולצעוק "קלף אחרון בידי" במשחק טאקי מחוץ לבית, או לגלות במשחקי טריוויה שאנחנו לא כל כך חכמים כמו שחשבנו.

האתר של קבוצת My Quiz, עם תאריכים עדכניים לחודש הקרוב:
https://il.funzing.com/users/14324