סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

סוד כמוס לפרה ולסוס

כולנו היינו שם: את רוצה לעשות שיימינג לאקס המטריד אבל פוחדת מתגובות החברים המשותפים; השותף לדירה השאיר את הכלים המלוכלכים בכיור בפעם המיליון ואין לך איך להוציא את התסכול על זה; הוצאת חופשת מחלה וטסת לחו"ל אבל אי אפשר להעלות את הסלפי מנתב"ג כי הבוס בחברים שלך. הפייסבוק האישי שלנו כבר מזמן איבד מפרטיותו וצריך לחשוב הרבה יותר מפעמיים לפני שמשחררים משהו אל המרחב הווירטואלי. אבל בדיוק בתוך חיפוש הפרטיות האבודה, הופיעה לה תופעה חדשה ומבוקשת במיוחד: עמודי וידויים אנונימיים בפייסבוק, המבטיחים לחפצים בכך השתפכות לב ללא ההשלכות.

פלטפורמות לווידויים אנונימיים הן לא דבר מה חדש. כולנו עדיין זוכרים את אפליקציות "סיקרט" ו"בליינדספוט" הידועות לשמצה, שבין וידוי על סוד קינקי כזה או אחר גם נתנו במה לשיימינג ובריונות קשים שאף הביאו לתוצאות טראגיות בקרב בני נוער. אך הפעם מדובר ביוזמה שהתחילה דווקא בין כותלי האקדמיה, כשהעומדת בראש הטרנד היא אוניברסיטת MIT היוקרתית שבארצות הברית, שפתחה עמוד וידויים אנונימיים לסטודנטים שמבקשים לפרוק את שעל לבם באופן שלא יפגע באף אחד. הדבר התפשט מהר מאוד גם למוסדות אחרים, וכיום ניתן למצוא קבוצת וידויים שכזו כמעט לכל ארגון או מוסד אקדמי בעולם, וכן – גם בישראל. הווידויים השונים נעים בין מגוחכים למדי לבין אישיים ביותר, ואנשים שונים משתמשים בבמה הזו בשביל לבקש עצה, לחפש את אהבת חייהם, לספר איזו עמדה
כבשו" בצבא או סתם בשביל לפרוק עצבים על הפקקים של הבוקר.

5. חיל החיסיון: וידויים של חיילים

התגעגעתם למדים? הכפכפים במקלחת המשותפת עשו לכם נעים בלב? העמוד הבא יעלה לכם את כל מה שניסיתם לשכוח.

וידויים מנצחים:

4. קשה אבל הכי טוב: וידויים מהאוניברסיטה העברית

רק אל תקראו להם סטודנטים באוניברסיטה של החיים.

וידויים מנצחים:

3. בעלי התוספות: וידויים של דתיים באוניברסיטה העברית

יש מחיצה: עמוד קטן עם הרבה פוטנציאל של דתיי האוניברסיטה שלא תמיד מרגישים שהם על אותו הקו כמו חבריהם החילונים.

וידויים מנצחים:

2. לא לקוסמים בלבד: וידויים מהוגוורטס

אנחנו עדיין מחכים למכתב המיוחל מהוגוורטס ורוצים להפוך להארי פוטר הבא (למרות שעל מי אנחנו עובדים, אנחנו לגמרי רוצים להיות הרמיוני). בינתיים אנחנו יכולים להמשיך לחלום ולקרוא וידויים של אלה שזכו להתקבל.

וידויים מנצחים:

1. מלכת המדבר והלייקים: וידויים מאוניברסיטת בן-גוריון

עם מעל לעשרת אלפים חברים וקצב העלאת פוסטים מטורף (כל חמש דקות!), העמוד הזה ימלא לכם את הפיד ואת הלב במיטב הווידויים שיגרמו לכם לתהות אם החיים שלכם באמת מעניינים כמו שחשבתם.

וידויים מנצחים:

בונוס צעיר: וידויים ממכללת ספיר

בן גוריון, מאחורייך: הסנדוויצ'ים בשוקולטה לא משהו, החנייה תמיד מלאה והפקטור אפילו לא נראה באופק. עמוד הוידויים של ספיר רק נפתח אבל אנחנו כבר רואים בו את הפוטנציאל להפוך ללהיט הדרומי הבא.

וידויים מנצחים: