סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

לא בוכים על לב שנשבר

מי מאתנו לא תהה לפחות פעם אחת בחייו מה עליו לעשות עם החפצים שבן/ בת זוג השאירו לאחר הפרידה. מצד אחד לא בא לנו לזרוק אותם לפח – בכל זאת, יש להם ערך סנטימנטלי ותקווה קטנה שאולי עוד נשוב לזרועותיהם של אהובי ליבנו. מצד שני, הם מעוררים בנו זיכרונות לא טובים (תלוי, אם נתקענו עדיין בשלב ההכחשה סביר להניח שזה לא יפריע לנו כלל) שמחזירים אותנו כמה שנים אחורה, למקום שאנחנו לא רוצים להיות בו. בדיוק בשביל זה הוקם מוזיאון הלבבות השבורים על ידי המעצב והאמן דרייזן גרוביסיץ' וחברתו לשעבר אולינקה ויסטיקה. בשנת 2006, לאחר שהשניים חוו פרידה כואבת ונותרו עם החפצים אחד של השנייה, הם החליטו להקים את המוזיאון בעיר זאגרב שבקרואטיה מול בניין העירייה, אליו מגיעים זוגות להינשא; נדמה שהגבול בין זוגיות לרווקות בקרואטיה קרוב מתמיד.

כל פריט שמוצג במוזיאון מלווה בתאריך וטקסט קצר על הסיפור שעומד מאחורי הפרידה. חלק מהסיפורים אנונימיים וחלקם גלויי שם. המוזיאון מסייע לזוגות שנפרדו להתגבר על שברון הלב בדרך בריאה, מקורית ונעימה. במוזיאון קיימת חנות מתנות המציעה מזכרות אותנטיות וייחודיות, כמו חולצות עם משפטים שוברי לב, עפרונות, כוסות ואפילו מחק עם הכיתוב Bad Memories Eraser (מוחק זיכרונות רעים).ואם זה לא מספיק לכם כדי להתגבר על שברון הלב, למוזיאון יש אתר אינטרנט ובו כ- 550 סיפורי פרידה של אנשים ממדינות שונות, כשכל אייקון של לב שבור מסמן מדינה במפת העולם הווירטואלית של הלבבות השבורים. לצד הסיפורים ניתן למצוא תמונות ומזכרות שאנשים תרמו למוזיאון, כאשר לכל פרוד/ה קיימת אפשרות לנעול את הסיפור האישי שלו/ה, עד שירגישו מוכנים להתמודד עם החשיפה ברשת. כך מאפשר המוזיאון להיפטר מחפצים בעלי מטען רגשי ובו בזמן לשמור עליהם במקום בטוח וממשי. בעלי המוזיאון מאמינים שתרומת החפצים למוזיאון היא סגולה לריפוי מהפרידה.

מעבר למוזיאון הקבוע, ישנה תערוכה נודדת שהגיעה כבר ליותר מ-20 ערים שונות בעולם. התערוכה הנודדת מעניקה הזדמנות לכל מי שחווה פרידה ומעוניין להיפטר מהחפצים של האקס/ית, לתרום אותם לאוסף של המוזיאון. בין החפצים המוצגים בתערוכה אפשר למצוא נעליים, תחתונים, מכתבים, דובים, תכשיטים, מצעים, תיקים ועוד. המוזיאון הוא פרויקט אמנותי, יצירתי ומקורי, שהצליח לסחוף אחריו מאות אנשים. בשנת 2010 זכה "מוזיאון הלבבות השבורים" בפרס המוזיאון החדשני ביותר באירופה, לאור הצלחתו בקרואטיה הוחלט ב-2016 לפתוח מוזיאון נוסף בלוס אנג׳לס.

אתר האינטרנט של המוזיאון בכתובת https://brokenships.com/