סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

סטודנטים נהנים יותר (בחו"ל)

אם נודה באמת, אחד הדברים היחידים ששומרים על שפיותינו במהלך הסמסטר היא המחשבה על התמונות שנעלה לאינסטגרם בחופשת הסמסטר. מערכת מעמול עמלה וליקטה עבורכם שישה יעדים זולים שישאירו לכם גם קצת כסף לבזבוזים.

סופיה – בולגריה

סופיה היא עיר מרהיבה ושוקקת חיים בימים ובלילות. אין כמו לטייל בין סמטאות עתיקות ושדרות ירוקות ומטופחות, מבנים אדריכליים חדשים ועתיקים, היצע בלתי נגמר של בתי קפה וברים זולים וגם הקניות שוות ביותר. בעיר מספר גדול של שווקים בהם אפשר להסתובב שעות בין דוכני מיצים לדוכני מזכרות. מבחינת אוכל ניתן למצוא הכל – החל מאוכל רחוב, מסעדות עם אוכל ביתי ועד למסעדות גורמה. רשמו לעצמכם לטעום את הבניצה (מאפה גבינה מקומי וטעים) ולעבור באחד מדוכני הערמונים שפזורים בכל פינת רחוב. מי שטס לטובת קניות – זאת העיר לחדש את המלתחה לקראת הסמסטר הבא.

חודשים מומלצים: דצמבר עד אפריל

אתרים מומלצים: התיאטרון לאומי ע"ש איוון וואזוב, שהוא התאטרון הכי גדול בבולגריה; הקתדרלה על שם אלכסנדר נבסקי ואפילו בית כנסת ספרדי, למי שמתגעגע הביתה.

מחיר ממוצע לכרטיס טיסה הלוך ושוב: 350$

ליסבון – פורטוגל

ליסבון היא אחת מערי התיירות היפות והתוססות באירופה ובשנים האחרונות הפכה ליעד מבוקש בקרב הישראלים. העיר היא שילוב מושלם של רחובות ציוריים, רצועת חוף רחבה, מזג אוויר נוח, אוכלוסייה אדיבה ותחבורה ציבורית קלה לשימוש. לפי אתר Booking.com ניתן ללון במלונות ארבעה כוכבים במחיר ממוצע של 70 דולר ללילה – מחיר נמוך יחסית לשאר הערים התיירותיות באירופה. מבחינת אוכל ניתן למצוא מסעדות טובות עם שפע פירות ים זולים (הידעתם שפורטוגל היא המדינה שצורכת הכי הרבה מאכלי ים באירופה?).

חודשים מומלצים: כל השנה, מזג האוויר זהה לישראל.

אתרים מרכזיים: רובע בלם, בו שוכן אחד המוזיאונים החשובים לאמנות מודרנית; מנזר ג'ירונימוש, המחובר במעבר תת קרקעי סודי לאנדרטה של הנסיך הנרי; כיכר האימפריה – כיכר שהפכה לסמל בליסבון, ענקית ומרהיבה ביופייה וניתן לראות ממנה את הנוף שנשקף לאורך נהר הטאז'ו.

מחיר ממוצע לכרטיס טיסה הלוך ושוב: 350$

דוברובניק – קרואטיה

המדינות שנמצאות בחלקה המזרחי והפחות מתוייר של אירופה מציעות חופשות בסגנונות שונים – טיולי טבע, מסלולי טראקים ואף תיירות מרפא – ודוברובניק היא בהחלט אחד מהיעדים שהופכים פופולאריים בשנים האחרונות. חיי הלילה כוללים עשרות מועדונים וברים שהופכים אותה לעיר הבועטת ביותר בקרואטיה, במיוחד לצעירים שמחפשים חיי לילה זולים ומהנים. אם גם אתם מכורים לסדרת הפנטזיה "משחקי הכס", כדאי שתדעו שכמה מהסצנות בסדרה צולמו ממש שם.

חודשים מומלצים: מאי-ספטמבר, אך חודשי החורף אפשריים גם הם והמחיר צונח בהתאם.

אתרים מרכזיים: הקתדרלה של דוברובניק – האגדה מספרת שהכספים מהם נבנתה נתרמו על ידי מלך שספינתו טבעה מול העיר והוא הספיק להינצל בזכות תושבי העיר; ארמון ספונזה – הכניסה חינמית והארכיטקטורה מרשימה; חומות העיר העתיקה – מהוות את נקודת התצפית הכי טובה בעיר. 

מחיר ממוצע לכרטיס טיסה הלוך ושוב: 350 $

לחובבי החורף: בוקרשט – רומניה

יופייה של העיר והשופינג הזול למדי שהיא מציעה מפצים על הצלקות שהשאירו שני עשורים של משטר קומוניסטי. למרות שבעבר העיר הוגדרה כפריז הקטנה, היא נותרה זולה מאחותה הגדולה והיוקרתית. מלון חמישה כוכבים עולה כ-150$ ללילה, וחיפוש מהיר ברשת יעלה דילים של 300$, כולל טיסות, מה שהופך את בוקרשט לאחת מהערים התיירותיות הזולות באירופה. בדומה לערים אירופאיות רבות אחרות, גם כאן נעים ללכת לאיבוד בין הרחובות, לחקור, להריח, לחפש ולשבת בכיכרות בכדי לבהות בעוברים ושבים.

חודשים מומלצים: ההגעה בתקופה זו של השנה מומלצת בעיקר לחובבי החורף.

אתרים מרכזיים: שער הנצחון – נבנה עבור החיילים הרומנים מיד לאחר שזכו בעצמאות במלחמת העולם הראשונה; בית הפרלמנט – מבנה עצום ומרהיב, גם מבפנים וגם מבחוץ, שניתן לסייר בו ולשמוע סיפורים מעניינים על המקום; גן צ'ישמיגיו – הגן נחשב לעתיק ביותר באירופה וניתן לשוטט בין מדשאות ירוקות ורחבות ידיים; מוזיאון האיכר הרומני – עבודות תוצרת יד מחיי האיכרים, אוסף תלבושות איכרים מסורתיות ועוד זיכרונות מחיי האיכרים בעיר; ולקינוח – שדרת ויקטוריה המפורסמת, לשופינג זול, רשתות אופנה מערביות במחירי רצפה היסטריים – בקיצור, השילוב המושלם בין שופינג ותרבות.

מחיר ממוצע לכרטיס טיסה הלוך ושוב: 100$

וורשה – פולין

אין ספק שמדובר באחד היעדים המגניבים שקיימים – סצנת חיי הלילה היא מהפעילות באירופה, המועדונים מארחים את מיטב הדיג'יים, יש בה עשרות אתרי היסטוריה ותרבות, השופינג זול בטירוף עם טופשופ בחצי מחיר וזארה בכל רחוב שני בעיר. בשנים האחרונות וורשה הפכה ליעד אורבני ונעים שאינו מפסיק להפתיע. יש סיבה לכך שכל מי שמבקר בה רוצה לשוב אליה. זה הזמן לשכוח מהדימוי הלא מחמיא של המטבח הפולני ולהזמין כרטיס טיסה.

חודשים מומלצים: האביב בפולין מתחיל במרץ ובתחילתו קר וסוער, אך לאט לאט הופך לחמים ונעים, עם הרבה ימי שמש.

אתרים מרכזיים: כיכר השוק העתיקה – הכיכר הצבעונית שימשה כמוקד החיים של העירוניים בעבר, ארמון וילאנוב – אחד מהאתרים היפים בוורשה שמסביבו פארק ירוק ונקי שכייף לשבת בו בימי שמש, שער הברביקן – השריד לחומות שהקיפו את העיר והפרידו בין העיר החדשה לעיר העתיקה.

מחיר ממוצע לכרטיס טיסה הלוך ושוב: 100$ (מומלץ בחום להוסיף עוד מזוודה בתשלום, על שופינג זול לא צריך לשלם ביוקר).