סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

הרוסים באים

הזוגות במרוץ למיליון לא אוהבים את רוסיה, את זה כבר הבנו בפרק 21 כשהם נחתו במוסקבה. אני לא יודע אם זו גזענות שמקורה בשנאה לתרבות הרוסית, או שהמתמודדים פשוט לא מתחברים לאקלים – אבל מה שבטוח, גילויי הסלידה לא השתמעו לשני פנים. המתמודדת היחידה שהואילה בטובה לתאר את רוסיה קצת אחרת הייתה האחות ברזני: "דווקא לא מכוערת רוסיה". אז לכל הצופים שלא הצליחו לראות את הצד היפה שלה, הנה לכם חמישה דברים טובים על רוסיה:

ברוסיה תמצאו ספרות טובה: במשימת המדרגות נאלצו הזוגות לשנן טקסטים ממיטב הספרים של התרבות הרוסית לדורותיה, ביניהם דוסטוייבסקי וטולסטוי, גדולי וחשובי הסופרים בתולדות הספרות הרוסית. מה שלא עבד לזוגות בעזרת המוח, עבד טוב יותר באמצעות הידיים והרגליים.

קרדיט: צילום מסך מתוך אתר רשת

ברוסיה תקבלו חום ואהבה: למרות התלונות החוזרות והנשנות של המתמודדים על המנטליות הקרירה של הרוסים, דווקא שם הם זכו לקבל מסר מחמם מהמשפחות שלהם. האחים ברזני בכו במוסקבה יותר מאשר בכל המירוץ כולו, דמעות של אושר כמובן. אז מי אמר שרוסיה לא מחבקת?

ברוסיה תמצאו אוכל טוב: המתמודדים נחשפו למטבח הרוסי שהציג לראווה את הבורשט, הפירושקי ואת הרגל הקרושה. אפילו אוולין, הצלע הנשית של הפאוור-קאפל של המשחק שהתקשתה בעבר במשימות אוכל, נהנתה ואכלה עד הפירור האחרון. טוב נו, לא באמת. אבל היא סבלה הרבה פחות מבדרך כלל.

קרדיט: צילום מסך מתוך אתר רשת

ברוסיה יש נשים יפות: גם אם מדובר בבחורה אקראית ברחוב או בניצבת שעומדת ליד רון שחר בנקודת הסיום, הנוף הרוסי של המירוץ הזה רווי בנשים יפות ומרשימות. או כמו שצייצו צמד הדוגמנים דניאל ואליהו לאחת מהעוברות והשבות: "בת של אוליגרך".

ברוסיה יודעים לחגוג: מה יותר טוב מחגיגות יום הולדת לבחור רוסי אקראי? מסתבר שהזוגות פחות התלהבו מהרעיון כשהם נחשפו למנטליות הרוסית. "אנשים פה קרים, זה לא כמו בישראל", סיכמו עדי ומיתר את דעת הרוב. השיר הקנוני "יום הולדת שמח", שעדיין מצליח לשמח באנגלית, עברית וערבית – נשמע פחות טוב ברוסית. אבל לפחות יש את צ'יבורשקה וגנה, דמויות מסרטי אנימציה, שיקפיצו את האווירה.

קרדיט: צילום מסך מתוך אתר רשת

אז מה היה לנו על השטיח?
האחים ברזני יוצאים מחוזקים אחרי ההדחה המדומה שהם חוו ומשאירים את כל הזוגות מאחור. דניאל ואליהו במקום השני, אחרי שבילו 15 דקות של נחת בעמדת העצור יחד עם הזוג הוד. במקום השלישי, עם עצבים ממוסקבה ועד ליעד הבא, הזמר המזרחי התורן רגב הוד ואשתו הלן. ירדן ואן, הזינות, מסיימות במקום הרביעי. אוולין וטוהר, מסיימים אולי לראשונה בהיסטוריה של התכנית, קטע מירוץ בלי מעטפת הסיום; שניות ספורות לפני הברמנים עדי ומיתר, שבשבילם המירוץ למיליון הסתיים.