סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

אם כל הצרחות

"אוי מקסיקו, כמה הכל יפה לך". כל כך יפה, עד שהצלחת להשכיח לרגעים בודדים, את תחלואי העונה השישית. עם אוכל טוב, מוזיקה משובחת ואמנות חתרנית, מקסיקו-סיטי היא המוזה המושלמת. העונה הנוכחית החלה בעצלתיים, ונדמה שיעד טוב יכול לגרום לקהל בבית לשכוח (18.5% רייטינג), עד כמה הליהוק בעונה הנוכחית חלש להחריד.

בשונה מתכניות ריאליטי אחרות (הישרדות והאח הגדול), המירוץ למיליון הוא פורמט דינמי. המשימות והיעדים מתחלפים במהירות שיא, כמעט כמו ההימלטות של האחות הצהובה נטע, מהטרנטולה שאיימה לחסל אותה. ובגלל האופי האינטנסיבי של התכנית, ניתן לכפר על ליהוק גרוע בעזרת התבלינים הלא רשמיים של מקסיקו, ג'וקים, סלסה ופרידה קאלו.

גם משימת החרקים באווירת ה"לה קוקרצ'ה", הצטלמה כמו מנת גורמה במסעדה עם שלושה כוכבי מישלן, בפאתי מקסיקו-סיטי. אייל שני עשוי לאהוב את הדימוי הזה, אבל לא את ההפסד של "מאסטר שף" אמש (17.1% רייטינג). כנראה שיש עדיפות לחרקים תוצרת חוץ, על פני אוכל מקומי.

וההרמוניה, אוי ההרמוניה, של הצרחות שנשמעו במשימת החרקים הייתה מדויקת להפליא; כמו קונצרט משובח בניצוחו של רון שחר. הני ואביבית, הפקחיות, הרגישו בנוח במגרש הצרחות הביתי שלהן, עם צעקות שנשמעו כמו דואט חצוצרה כוחני. אן, הבלונדינית החמודה, עם דמעות מתוקות כמו סולו פסנתר מרגש. והכוכבת הגדולה שניצחה על המופע, האחות ברזני, שמציגה מנעד קולי מרשים. או כפי שאמר האח עומר: "אני לא האמנתי שתצליחי להוציא כזה קול מהגרון שלך",

אם לשפוט את העונה השישית בכללותה, השלם איננו גדול מסך כל חלקיו. המתמודדים לא מספקים את הסחורה, והעונה נעה בעיקר על התפר שבין יעד טוב לבין משימה קיצונית. אין שום סיפור פנימי שמתרחש לנגד עינינו, הכל מתנדנד, בדיוק כמו הרייטינג של התכנית. אחרי הפיצול המעייף של ערוץ 22, הציבור דורש קרקע יציבה; עם כל הכבוד למקסיקו.

אז מה היה לנו על השטיח?

אוולין וטוהר, עם המון מנטרות חיוביות מסיימים במקום הראשון. מיד אחריהם הזוג הוד, מסלסלים כל הדרך לרון שחר. האחים ברזני מסיימים במקום השלישי, כמספר הצלקות הנפשיות והפיזיות שנגרמו לנטע עד כה, והיד עוד נטויה. דניאל ואליהו, הדוגמנים, מתבאסים שהמקום הרביעי לא מזכה בפרס.

ירדן ואן, הכחולות, עם מקום טוב באמצע; כיאה למצבם הטוב מול הזוגות והצופים בבית. אודי ויוסי, הכבאים, מסיימים במקום השישי מבלי להבין בכלל את רוב המשימות. במקום השביעי, הברמנים עדי ומיתר, מסתבכים בקרבות התחתית בגלל נהג מונית מבולבל; לא היה צמוד ככה מאז קרבות התחתית של בני יהודה. צמד המוריות, מגלות תושייה ומקדימות את הפקחיות העירוניות הני ואביבית, שבשבילן המירוץ למיליון הסתיים. עם כל הצער שבדבר, אולי היה ראוי להדיח דווקא את המלהקים.