סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

"פלופינג" זה ה"טוורקינג" של המתולתלות

אם הייתי יודעת כבר בילדותי, שחולצת כותנה פשוטה יכולה להפוך רעמה מחושמלת לתלתלים מעוצבים, כנראה שהייתי חוסכת מעצמי כינויים שדבקו בי במשך עשרים וארבע שנות חיי. הכינויים "אריה" ו"ראש קסדה" היו, ועודם, הכוכבים ברשימה. אבל אף אחד לא הכין אותי לזה, גם לא לאותו הבוקר בו התלתלים שלי החליטו להתחפש לזרועות תמנון מאיימות. אני, שהאמנתי בכל ליבי, שקשיות השתייה הצבעוניות שליפפתי סביב שערותיי לילה קודם יעשו את עבודתן הנאמנה, התבדיתי עם שחר. כפי שהתבדיתי משמן הקוקס, מזוויות שונות ומשונות של סירוק השיער, ממכשיר הדיפיוזר, ומתכשירי שיער שטרם נוסו על בעלי חיים.

בדיוק כשחשבתי לגלח את ראשי ולרדת למחתרת הוא הגיע – הנוטיפיקיישן הגואל בקבוצת הפייסבוק הסגורה "מתולתלות". מתולתלת אחת מבין שישים אלף חברות הקבוצה האחרות, העלתה תמונת 'לפני & אחרי' בליווי הכתוביות הבאות: "מה שלא עשה הטבע, יעשה ה-Plopping". חיפוש מהיר באינטרנט חשף בפני שלל סרטוני הסברה והדרכה ליישום השיטה המדוברת, שדורשת שלושה משאבים בלבד: מברשת, קרם לחות לשיער, וחולצת כותנה. כמו כל מתולתלת אובססיבית-הרפתקנית החלטתי להיענות לאתגר, ולבדוק אם "יש עתיד" גם במפלגת המתולתלות.

השלבים:
1. לאחר החפיפה, ספגי את השיער הרטוב בעדינות בעזרת מגבת, וסרקי אותו מן השורש כלפי מטה. מרחי בצורה פזורה על השיער את קרם הלחות האהוב עלייך, וכווצי את השיער בידייך מספר פעמים.

2. פתחי את הארון, ושלפי מתוכו את חולצת הכותנה הבלויה שמזמן רצית לזרוק (יש לוודא קודם לכן שהיא עשויה מ-100% כותנה). הניחי אותה על משטח חלק וישר, כאשר החלק התחתון של החולצה פונה אלייך.

3. כופפי את ראשך אל עבר מרכז החולצה, והניחי לשיער להתקפל בטבעיות אל נקודת האמצע.

4. ביד אחת תפסי את שתי קצותיה התחתונות של החולצה, והצמידי אותן אל עבר עורפך. בידיך השנייה, קרבי את חלקה העליון של החולצה לקצוות, והשחילי את צווארון החולצה תחת הקצוות (שימי לב! שלב זה הינו החשוב מבין כולם – לכן עלייך להיות כנה עם עצמך. אם ניחנת בראש בעל ממדים יוצאי דופן, מוטב שתקשרי את קצותיה התחתונות של החולצה על גבי העורף. או לחילופין, השתמשי בחולצה של בן זוגך).

5. גלגלי את צידי החולצה יחד עם השרוולים, וקשרי על גבי העורף. אם בחרת בחולצה בעלת שרוולים ארוכים, תוכלי לבצע קשר נוסף מעל המצח. התבונני במראה – אם את שיערך עוטף מעין כיסוי ראש, את בדרך הנכונה. אם לא, חזרי על התהליך מחדש והיצמדי הפעם להוראות.

6. כעת, המתני! זמן ההמתנה נתון לבחירתך. אם חשקה נפשך בתוצאה הטובה ביותר, הישארי עם הפלופ על ראשך במשך לילה שלם. אם בחרת בדרך המהירה יותר – 40 דק' יספיקו בהחלט.

7. התירי את הקשר והמתיני למחמאות מהסביבה.

מבחן התוצאה:
אני מודה, גם אני חטאתי בסקפטיות כשנעניתי לאתגר הפלופינג. הרי מה ההבדל בין שיטת ייבוש כזו לאחרת? מה כבר יש בחולצת כותנה שאין במגבת? הנה לך התשובה מתולתלת יקרה – איכות הסיבים. סיבי הכותנה הצפופים והדקים סופגים את לחות השיער בצורה רכה, ומפחיתים משמעותית את כמות הפריז (עיין ערך בלקסיקון המתולתלות: "שוונצים"), מה שמסייע לתלתלים להיראות אחידים ומעוצבים יותר. לעומתם עומדים איתנים וקשים סיבי המגבת, שמהן רצוי שתתרחקי. אז בפעם הבאה שאת מתכננת לזרוק חולצת כותנה, תעצרי שנייה ותיזכרי בזרועות התמנון שתקפו אותי משום מקום. מי יודע, אולי בוקר אחד הן יתקפו גם אותך.