סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

שלום בהרצה

זה התחיל בעצלתיים. גם משימת "פיטר-פן", בניחוחות תאטרון ברודווי, לא הייתה קריאת השכמה למתמודדים. חלקם הציגו יכולת משחק לא רעה, אך רובם פשוט נפלו בין הכיסאות. באדישות כמעט מופתית, הם פשוט פספסו את הקונספט של הריאליטי הנצפה ביותר בישראל. וכמו פיטר-פן, הם עדיין לא מוכנים לשינוי.

אוולין וטוהר, הזוג המושלם התורן לעונה זו, נכנסו להלם-מרוץ דרגה חמש בסולם רון שחר. התקן של הזוגיות מעוררת ההשראה התערער מוקדם מהצפוי. מסתבר, שהנעליים של פיטר-פן ווונדי היו גדולות עליהם. עוד באותה משימה – גם היחסים של הזוג הוד, עברו זעזוע קל; כשרגב ניסה להיכנס בצעד תימני לארץ לעולם לא, וקיבל סירוב כמה פעמים. שני הזוגות שסומנו על ידי כלל המתמודדים כחזקים ביותר, הפגינו חולשה במשימה שדרשה מהם זוגיות גמישה, תרתי משמע.

במשימת פסל החירות, דניאל ואליהו "הדוגמנים", שמסתמנים כהפתעת העונה – החלו להשתחרר מעט מהתקן של הפרצוף היפה. כמה חיקויים מוצלחים של דניאל במעברים, שהפגין גם יכולת שירה לא רעה, מספקים חומר למחשבה למפיקים של תכנית ריאליטי אחרת. מי אמר אקס פקטור? זה אפילו עלה מדרגה, כשהם הפגינו הומור עצמי נמוך במיוחד, בזמן שאליהו כרע על ברכיו מהסיבות הלא נכונות. או כמו שדניאל אמר: "אליהו יצא מועד הורים". צחוק צחוק, זה כנראה מה שהביא להם את המקום הראשון בקטע זה של המירוץ.

ואז הגיעה משימת הסיום. תשע שפות שונות מתוך השיר "אורחים לקיץ" של נעמי שמר, שלושה אנשים זרים, ומילה אחת שאומרת שלום. במבחן התוצאה, זה מה שהיה צריך כדי להעיר את הזוגות מהתרדמת הזמנית שלהם. כמה סמלי, זה קרה בסמוך לעצרת השלום לזכרו של ראש הממשלה יצחק רבין.

אז מה היה לנו על השטיח?
עדי ומיתר, הברמנים, הגיעו למקום השני כמעט בלי ששמנו לב אליהם במהלך הפרק. נמרוד ויונתן, הפסנתרנים, מפתיעים את רון שחר ואפילו את עצמם, כשהם מגלים שרק שני זוגות נעמדו לפניהם על השטיח. האחים ברזני מגיעים למקום רביעי, בלי לחשוף ציפורניים בכלל. צמד "המוריות", סוגרות את החמישייה הפותחת בלי יותר מדי דיבורים – בעוד שהאני ואביבית, עם המון רעש וצלצולים, מסיימות מקום אחד מתחת.

בתחתית הטבלה, קרב צמוד עד הרגע האחרון. הזוג הוד, מסיים במקום השביעי, עם לא מעט תסכול על העצור שהטילו עליהם. אוולין וטוהר, מסתפקים במקום השמיני, שהרגיש כמו מתנה מאלת החירות, בעקבות אירועי הבוקר. בדקה התשעים, הצופה הממוצע החזיק אצבעות למאמיות הלאומיות, אן וירדן, שסיימו לרווחת כולם במקום התשיעי. ג'סיקה ואסף סיימו אחרונים, רגע לפני יוסי ואודי, כשרון שחר נאלץ להיפרד מהם לשלום בקטע שכולל הדחה. כי כמו תמיד, השלום נאלץ לגבות קרבנות.