סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

פופ בעיר הגדולה

בשבועיים שחלפו מיציאת הסינגל והקליפ החדש של אגם בוחבוט (13), "הקצב של העיר" זכה השיר ללמעלה מ-625 אלף צפיות. השיר מתאר את חוויותיה של אישה מהפריפריה העוברת לעיר הגדולה ומתמודדת עם ההשלכות – תחושת הבדידות חרף ההצלחה.

בוחבוט עצמה נולדה וגדלה בבאר שבע, ופרצה לתודעה הציבורית בעקבות השתתפותה בעונה השניה של תכנית הריאליטי "בית הספר למוסיקה" של קשת, והודרכה על ידי מושא הערצתה, הזמר משה פרץ. לאחר התכנית שיתפו השניים פעולה ואף הוציאו דואט "ילדה קטנה" ב-2013 שזכה ללמעלה מ-11 מיליון צפיות ביוטיוב.

קצב השיר הוא ים תיכוני ועשיר בסלסולים בערבית. ולמרות שבגדיה בקליפ צנועים, קולה עמוק וילדותי וריקודיה תמימים, ההרגשה היא כי בוחבוט מתבגרת והשירים שלה יחד איתה. המסרים שלה הופכים עמוקים יותר והקצב המקפיץ מלווה במחשבות בוגרות. הפחד שבוחבוט תהפוך לעוד כוכבת פופ מתבגרת וממוסחרת שמאמינה ש"סקס מוכר" לא קיים.

אחרי ההתנהגות הפרובוקטיבית חסרת הגבולות שמציגות ילדות מפורסמות אחרות, דוגמת נועה קירל בתכנית הריאליטי "פושרז" של HOT, מעודד לראות שבוחבוט לא נסחפת אחרי התכתיבים המקובלים. אמנם הצלחתה של קירל ברורה לעין ולא ניתן להתחמק ממנה: שירה החדש יחד עם אביאור מלסה, "מקום לשינוי" שיצא במאי השנה זכה כבר ללמעלה מ – 1.2 מיליון צפיות. שם השיר "מקום לשינוי" גרם לציפייה קטנה שאולי הפעם באמת יש מקום לשינוי ונזכה לתוכן שונה עם מלל סביל, אך גם הפעם קירל לא אכזבה עם התוכן הרדוד. לא מדובר בשיר המעודד שינוי חברתי כלשהו, אלא בעוד שיר בו זוכה קירל לרקוד בפרובוקטיביות ולגרום לכמה אלפי אבות ברחבי הארץ להצטער שלא התמידו מספיק בהבאת בנים לעולם.

קירל משמשת כדמות לחיקוי ובנות נוער רבות נופלות שולל אחר מודל היופי שהיא מייצגת. ההוכחות להצלחתה הרבה של אגם בוחבוט מראות כי גם ילדות שנראות כמו ילדות יכולות להצליח באותה המידה, אם לא יותר. השיר של בוחבוט "ארטיק מסטיק" שיצא ביולי 2016 זכה בלמעלה מ – 13 מיליון צפיות ביוטיוב. המילים הילדותיות שתווכו דרך קולה המתוק של בוחבוט יחד עם הקליפ הצבעוני האופייני לה כבשו את לבבות הקהל: "תביא לה ארטיק או מסטיק/ תגיד לה שאתה אוהב/ תיקח אותה לים עם שמש בגד ים/ שכולם יחכו מחר/ עשה איתה סלפי/ תן לאהבה לבזבז לך ת'זמן/ תצחק על העולם…".

המילים התמימות מחממות את הלב ונותנות את ההרגשה שלא הכל אבוד. אפילו שעידן האינטרנט כובש אחריו את בני הנוער וגורם להם לרדוף אחר תוכן שטחי ולבנות הנוער להתנהג ביתר פרובוקטיביות יחסית לגילן, נעים לראות שבוחבוט מסתפקת בדברים הקטנים: היא לא שרה על בגדים יקרים ותכשיטים, לא על זוהר ויוקרה, רק טיפה ים, שמש ואולי איזה ארטיק או מסטיק בשביל המצב רוח.