סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

נשות חיל

הסרט וונדר וומן ממשיך לשבור שיאים, רווחי סוף השבוע הראשון לעלייתו עקפו הישגים של סרטי גיבורי על אחרים, הוא קוצר שבחים רבים ונראה שמעריצים בעולם לא נרגעים מההצלחה של גיבורת-על. אך עוד לפני שהסרט הופק הופיעו בשנים האחרונות גיבורות-על מעולות, אך במסך הקטן. אז בואו להכיר 5 גיבורות שיפתיעו אתכם.

ליב מור
סדרה: iZombie
ליב מור היא הגיבורה בסדרה החדשה של יוצר דרמת הקאלט "ורוניקה מארס", רוב תומאס. ליב מור היתה סטודנטית לרפואה עד שהפכה לזומבית במסיבה שהפכה לטבח. הרעב למוח אנושי לצד מצבה הגופני החדש הניעו אותה להפוך לעוזרת לרופא משפטי כדי שתהיה לה גישה נוחה למוחות. לאחר שליב אוכלת מוח מתעוררים אצלה זכרונות של הנפטר/נרצח והיא מקבלת תכונות מאופיו. היא מעמידה פנים שהיא רואת-נסתר ומסייעת למשטרה בפתרון תעלומות רצח ובמקביל מתמודדת עם ארגון פשיעה של זומבים שסוחר במוחות.

מתה לחיות. איי זומבי (צילום מסך: יוטיוב)

ספידי/ת'יה קווין
סדרה: החץ/Arrow
היא איבדה שני הורים, מגלה שאביה הביולוגי הוא רוצח וטרוריסט, שחברו הטוב של אחיה הוא למעשה גם אחיה למחצה והוא נהרג שנה לפני כן ובנוסף לכל היא משתמשת בסמים קשים. כל הטלטלות הרגשיות שעוברות עליה הניעו אותה לבקש מאביה שיאמן אותה לא לחוש כאב והוא נעתר ומלמד אותה את רזי המקצוע של "ליגת המתנקשים" (אותה קבוצה שאימנה את ברוס וויין לפני שהפך לבאטמן ב"באטמן מתחיל"). היא מצטרפת לצוות פורעי החוק/גיבורים שהקים אחיה ולתקופה קצרה אף תפסה את מקומו.

יש לה מטרה. החץ (צילום מסך: יוטיוב)

ג'סיקה ג'ונס
סדרה: Marvel's Jessica Jones, Defenders
למרות שמדובר בסדרת טלוויזיה אירועי הסדרה מתרחשים בניו-יורק לאחר אירועי סרט הקומיקס "הנוקמים". ג'סיקה ג'ונס היא חוקרת פרטית בעלת כוח פיזי על אנושי, שמגלה שקילגרייב, אדם בעל יכולת לשלוט באנשים באמצעות הדיבור בלבד ואנס אותה מנסה לחזור לחייה. ההתמודדות הנפשית, לצד הבוטות של הדמות, והאלכוהוליזם יוצרים גיבורה מחוספסת, מורכבת ולא טיפוסית. בקרוב תככב בסדרה החדשה Defenders לצד דמויות כמו דרדוויל, לוק קייג' ואיירון פיסט.

חופשיה על הבר. ג'סיקה ג'ונס (צילום מסך: יוטיוב)

כנרית לבנה/שרה לאנס
סדרה: DC's Legends of Tomorrow, Arrow
למרות הכינוי החמוד והעדין מדובר בגיבורה ללא חת. שרה לאנס הופיע לראשונה ב"החץ". גם היא היתה בספינה שטבעה בלב ים, אך בשלב מסוים נמצאה על ידי "ליגת המתנקשים" ופעלה כמתנקשת מטעם הארגון במשך כמה שנים. בשלב מסוים היא עורקת וחוזרת בסתר לעיר בה חיה משפחתה ומשגיחה עליהם מרחוק, והופכת לפורעת חוק/גיבורה בעלת הכינוי "כנרית שחורה". בהמשך עברה שרה לאנס לצד דמויות אחרות לסדרת הבת "אגדות המחר" בה חוברים גיבורי-על ונבלי-על ויוצאים למסע נקמה ברחבי הזמן והמרחב. בסדרה זו היא מקבלת את הכינוי החדש "כנרית לבנה" ובמהלך הסדרה היא הופכת לקפטנית של הצוות. בשונה מהגיבורות האחרות ברשימה, שרה היא דו-מינית.

עובדת בונוס: בסדרה זו כיכבו יחדיו וונטוורת' מילר ודומיניק פארסל כוכבי "נמלטים", מה שהניע אותם לצלם את העונה החדשה המשודרת כיום.

חבל לה על הזמן. אגדות המחר (צילום מסך: יוטיוב)

סופרגירל/קארה דנברס
סדרה: Supergirl
סופרגירל היא בת דודתו של סופרמן. גם היא ניצולה של חורבן הכוכב קריפטון. בניגוד לסופרמן, רוב חייה על כדור הארץ שמרה קארה על כוחותיה בסתר. היא הופכת לסופרגירל ובהדרגה יוצאת מצילו של בן דודה המוכר והאהוד. מה שהופך את סופרגירל לגיבורה יוצאת דופן ברשימה הזו היא לא רק העובדה שמדובר בחייזרית בעלת כוחות על, אלא העובדה שלמרות שלכל הדמויות ברשימה יש סיפורים קשים וטראומטיים, היא מצליחה לשמור על טון קליל ואופטימיות וזה כן נראה טבעי ובמידת הסביר. בנוסף, בסדרה הוכרע לאחרונה שסופרגירל חזקה יותר מסופרמן, האייקון של גיבורי-העל.

עובדת בונוס: לינדה קרטר, זו שגילמה את וונדר וומן בסדרה המיתולוגית מגלמת בסדרה את נשיאת ארה"ב.

עפה על החיים. סופרגירל (צילום מסך: יוטיוב)