סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

הבית הצהוב

הסיפור המלא יראה אור בקרוב בקובץ הסיפורים "תמונות קצרות: סיפורים בין מציאות לדמיון" המקבץ את יצירותיהם של משתתפי הקורס "ביוגרפיה – קריאה וכתיבה" בהנחיית פרופ' נורית גרץ-קינן

כעבור שעות של צעידה אנה ואנה בתוך החדר הקטן והצהוב, עלה בראשו המעורפל רעיון הזוי. הוא הלך לכיוון שידת העץ, פתח את המגירה בחיפזון ושלף מתוכה מטפחת לבנה. בזהירות רבה אסף את אוזנו הכרותה שהייתה מוטלת בתוך שלולית אדומה בפינת החדר. ידיו המוכתמות בדם עטפו את האוזן בתוך המטפחת וקיפלו אותה באופן מסורבל, עד שהפכה לכדור קטנטן. לאחר מכן הוא שטף את פניו המיוזעות, ניגב אותן בפיסת הבד הכחולה שהונחה על מיטתו וחבש את מקום הפציעה.

זה כאב. הצעקות והקללות שבקעו מפיו מילאו את החדר ונשמעו עד לקצה הרחוב. הוא השתתק רק כשהידק אל ראשו את פיסת התחבושת האחרונה. בסיום תהליך החבישה אחז בידו את שאריות בקבוק הוויסקי שקנה והלך עם הכדור הלבן לכיוון דלת הכניסה. עכשיו הוא מתהלך בעיר החשוכה, מתנדנד מצד לצד. עיניו רואות-לא רואות. הכל מטושטש. לאחר דקות ספורות הוא נעצר מול תיבה גדולה ואדומה ובוהה בה מעט. לאט, לאט, ידו שולפת מתוך כיס מעילו מעטפה לבנה מוכתמת בדם. הוא מכניס לתוכה את הכדור הלבן וסוגר אותה. על גב המעטפה כותב: לכבוד: ראשל, אהובתי.

בתוך הבית הצהוב. תמונות קצרות (איור: לי ששון)
בתוך הבית הצהוב. תמונות קצרות (איור: לי ששון)