סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

לנצח, אחי

גמר "האח הגדול" נמצא במרחק יריקה ובתוך הבית נמצאים שישה דיירים שרעבים לניצחון ולחמש עשרה דקות תהילה נוספות. לכבוד הגמר האחרון בהחלט של התוכנית (תחת "קשת"), החלטנו לחשב עבורכם את הסיכויים של כל אחד מהם לנצח. אנחנו לא מבטיחים כלום, כי אי אפשר לדעת מה יורם זק ישאיר לסוף. אה, וגם כי התחזית שלנו לגבי הזוגות כבר השתבשה, אז אנחנו בסדר. בערך.

אורנה

סיכויי ניצחון: 16.6%

סיבה: כי בואו נודה באמת, הפרידה מדן רק מרחיקה את אורנה מהזכייה (ומהגמר בכלל). כלל ידוע לדיירי "האח" מכל העונות הוא שרומן בבית מגדיל משמעותית את הסיכויים שלך לזכות באהבת הצופים, ואהבת הצופים פירושה יותר קולות שירימו אותך עד הגמר. זה הוכיח את עצמו בכל עונה מחדש (היוש סער ואיילה, שפרה וצבר, דנית ואליאב, שי-חי ותניה, ליהיא ועתי ועוד כמה אנשים ששכחנו). בניגוד לזוגות שציינו בסוגריים, הרומן בין דן ואורנה העלה את המושג "כנגד כל הסיכויים" שלב אחד למעלה. מצד אחד, זה נפלא וגורם לצופים רבים להזדהות איתם (אם הם עצמם נמצאים ברומן מסוג כזה) או לפנטז עליהם (אם הם נמשכים לנשים קנאיות וגברים אנמיים). מהצד השני, זה הפך את הפרידה ביניהם ליותר קלה לעיכול. ובעוד שהרומן החולף כבר הציל את אורנה מהדחה אחת, הוא כבר לא יהיה שם כדי להציל אותה מההדחה הבאה.

מעיין

סיכויי ניצחון: 22%

סיבה: זוכרים את הרשימה של הזוגות ששמנו בסוגריים למעלה? ובכן, אם תבחנו אותם, תמצאו שיש ביניהם מכנה משותף: אחד מבני הזוג הגיע לגמר בעוד השני הודח הרבה קודם (אולי יוצאי הדופן היחידים הם שי-חי ותניה, ששניהם יצאו מהבית יחד לפני הגמר). אם ננתח את הסיכויים של הזוג הכי דביק בבית להגיע לגמר, למעיין יש סיכויים נמוכים משמעותית משל אביחי להגיע לגמר. אם לדייק, מעיין לא הביאה איתה לבית מוח חריף או אסטרטגיה מתוחכמת לזכייה. אבל למעיין בכל זאת היה משהו שהיה חסר לשאר הדיירים בבית – הרגש שלה. היא רק נראית כמו בלונדינית קשוחה ומנותחת, אבל בפועל – היא התגלתה בתור היצור הכי רגיש בבית האח. הרומן עם אביחי והכניסה של ג'ודי לבית (שגררה התקפי קנאה עזים) רק הדגישו את זה. אם היא אכן תעלה לגמר ולא תלחץ על הכפתור האדום, הסיכויים שלה עשויים לעלות ל-70%.

שני

סיכויי ניצחון: 40%

סיבה: לפני זמן רב, בממלכת בית האח, חי יצור אגדי בשם שי חי. הוא היה עריץ ומרושע, הטיח את האמת בפרצופם של שאר דיירי הבית האומללים ובסופו של דבר – ברח מהבית עם הנסיכה ואיזה ספר חיפאי, ולא נראה יותר לעולם. ולמה אנחנו מספרים לכם את כל זה? כי בעונה הזו, שני הסתמנה בתור ממשיכת דרך פוטנציאלית של שי חי. אמנם היא לא הטיחה בדיירי הבית את האמת בפרצוף בצורה אלימה ומשפילה כמו האחרון (וגם לא בעטה ביצירת אמנות מקרטון שדייר אחר עשה), אבל בסופו של דבר הקונספט עדיין שם – דייר חזק, שמטיח בדיירים את "כל האמת בפרצוף" אם הם רוצים או לא רוצים (ובמקרה של שני – גם חוטפים אותה בעצמם), מוחרם על ידי שאר דיירי הבית ומלווה בסיידקיק רומנטי בחסות ההפקה, שמשמש על תקן צל ותו לא (סליחה, עומר). אם חפץ ליבו של האח בסוג כזה של דיירים, הגיע הזמן לעשות צדק ולתת לשני את הדירה.

אביחי

סיכויי ניצחון: 53%

סיבה: בגלל ההפתעה שהביא במהלך העונה. אם מישהו היה כותב את העונה השמינית בתור ספר, אביחי היה הנבל של הבית. מתעודת הזהות של אביחי, ניתן היה לחשוב שהוא יהפוך לעוד דמות מעוררת רחמים של בעל מוגבלות בבית (כמו ארז החירש, איתם העיוור, העיתונאית אריאנה מלמד ועוד כמה ששכחנו). אבל ברגע שאביחי נכנס לבית, הוא ניסה להתרחק מהטייפקאסט והפך לאסטרטג מרושע ודו פרצופי, ופתח חזיתות עם דיירים על ימין ועל שמאל. הכל השתנה ברגע שהתחיל הקשר הרומנטי עם מעיין. מעיין בקושי הראתה לאביחי אהבה בתחילת הקשר (ולכן אימא שלו נתנה לה את הכינוי דלילה), אבל ברגע שג'ודי נכנסה לבית ומעיין החלה להראות סימני התעניינות, אביחי הפך להיות שילוב בין כלבלב ורכיכה. אמנם לאביחי עדיין יש סיכויים גבוהים יותר לקחת את הגמר, אבל היי, גם אם הוא לא ייקח את הדירה – מעיין היא הפרס השווה מכולם.

חמימו

סיכויי ניצחון: 80%

סיבה: כי, ובכן, חמימו הוא חמימו. בעוד ששאר דיירי הבית רבו, התפייסו, אהבו, שנאו, הסיתו, ריכלו ועוד כל מיני אינטראקציות – חמימו שיחק את המשחק בתוך יקום משלו. הוא לא התעניין במריבות עם דיירי הבית (אולי חוץ מכמה תאקלים עם שני), וכל מה שעניין אותו בבית היו משי והסיגריות. גם החברות האמיצה שלו עם אינדל (אם תרצו, שותפות גורל) שהפכה את השניים לפרחחים הרעשנים של הבית (הרבה לפני שהאחד ברח לעדן והשני הלך להתנחם בזרועותיו של שרון) הוסיפה לו חן בחוץ. חמימו הוא ההתגלמות של הפשטות והאותנטיות, מעין זיקוק של ג'קי, אלירז, קותי, דודו, צחי והבובלילים וסינון כל מה שמיותר. ובואו נודה על האמת, ערסים אותנטיים בבית האח הגדול הם כמו תימנים באירוויזיון: אמנם היו שלושה כאלה שזכו, אבל עדיין הסיכויים של אחד כזה לזכות הם די גבוהים.

שרון

סיכויי ניצחון: 98%

סיבה: כי מאז כניסתו של שרון לבית, המשחק הפך מכור מראש. שרון גל הביא איתו לבית דברים שדיירים אחרים לא הביאו – קהל בוחרים (מהתקופות שבהן היה חבר כנסת מכהן ואיש תקשורת מצליח), שילוב בין דעות ימניות לאבק הכוכבים (מה שלא היה אצל דיירים ימניים אחרים בבית, דוגמת כוכב פרי) ושתי מילות הקסם "אלאור אזריה". השילוב של כל אלה גרם לו להדיח בקלות את הדיירים שהתנגדו לעמדותיו (שם ואינדל) וליצור לעצמו קואליציה ימנית חזקה בבית (אורנה, מעיין, אביחי, דן וחמימו). במילים אחרות, שרון גל הצליח לעשות את הבלתי ייאמן והפך תוכנית פופוליסטית (אולי עם מעט מאוד נגיעות פוליטיות, שמגיעות בעיקר מאנשי העם) לתוכנית פוליטית מובהקת שבה מתערבים גם אנשים מהכנסת (גם אם לשעבר). אמנם שרון הוא זה שסיכויי הניצחון שלו הם הגבוהים ביותר, אבל בשורה התחתונה ולאור חובות הענק שהשאיר בחוץ – הוא ייצא מהעונה הזו מפסיד (ואולי גם אנחנו).