סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

גבירותי ורבותי: מהפך!

פורים כבר מאחורינו ובעוד עם ישראל מנגב את האיפור מהפנים, מתפכח מהאלכוהול ומסיר את המסיכות, גם דיירי בית האח הגדול חושפים את פרצופם האמיתי. הנה כמה מהמקרים שקרו השבוע לקראת סוף העונה, כי בסוף – גם המסיכות הכי משכנעות לוחצות.

דן ואורנה נפרדו

המזל של דן עם בחורות הוא כמו זר פרחים: בהתחלה הכל נראה יפה ומבטיח, אבל אחר כך העניינים מתחילים להרקיב ולהסריח. עובדה, אחרי שהקשר בין דן לאורנה נראה כמו יותר מסתם שיחות, קריאה משותפת בכתבי רש"י ושילוב בהונות מתחת לשולחן, הגיע גם תורה של הספינה הזו לטבוע. כמו בסיפור הקצרצר עם שני, גם הפעם היה זה דן שסיים את הסיפור, ואמר דברים כמו "אני מסתכל על מעיין ואביחי ואנחנו לא שם". למרות זאת, אי אפשר להתעלם מכך שדווקא אורנה היתה הטריגר לסיום הקשר, כשהחלה לקנא בכל מה שזז ולא זז: בג'ודי, בשני, במעיין ואביחי, בשמיים, בעצים, ביורם זק, יו ניים איט. וכן, אנחנו יודעים, גם לאנשים מבחוץ (בעיקר מהצד של דן) היתה התנגדות גדולה לקשר, אבל בשורה התחתונה – הכל מתחיל ונגמר בשניהם. נכון לרגע זה, השניים מתמודדים עם הפרידה בדרכם שלהם: דן נהנה מהמסוק ששלחו לו חבריו ואורנה בוכה ומסרבת לשחרר (מזכיר לכם מישהי?). כנראה שדן הבין שחופשי זה לגמרי לבד, ולמזלו – הוא הבין את זה לקראת הסוף.

שרון ודן: המלחמה הקרה

נכון, מדובר בשני אנשים שונים במהותם: דן הוא חילוני, שמאלני, אתאיסט, חובב דרמה קווינז וקלישאת ארץ ישראל הישנה והטובה. לעומתו, שרון גל הוא, ובכן, רוצה להיות קלישאת ארץ ישראל הישנה והטובה. עד עכשיו הצופים ראו רק את הצד הזה של שרון גל: ציוני על גבול הגזענות, ויחד עם זאת: אלטרואיסט, שמוכן לעשות הכל למען מטרה נעלה (לדוגמא, אלאור אזריה). לא עוד. בשיחה של דן עם אביחי, התגלה לצופים צד אחר של שרון: הצד שבכל זאת ירוויח משהו לעצמו מהתוכנית. יהיה מה שזה יהיה – דירה (במידה ויזכה), פתח חזרה לעולם הטלוויזיה, אהדת הקהל – אין לדעת. מעניין לראות שדווקא דן, שנתפס בתור חבר טוב של שרון בבית, הוא זה שהעלה את הנושא. בין השניים ככל הנראה תיפער תהום עמוקה לקראת סוף השהות בבית, אבל לא ברור עם מי משני הצדדים של שרון גל תיפער התהום.

שני משכינה שלום (עם שרון)

ובעוד שרון ודן מתחמשים במרץ, דווקא בגזרת שני מתרחשת תפנית דרמטית. בשבוע האחרון נראה ששני עסוקה בשיחות פיוס עם דיירים בבית. הנה, קחו לדוגמא את שרון. כבר כתבנו כאן על סכסוכיו הרבים של שרון עם הדיירים השמאלנים בבית (יש כאלה שיגידו: מסעות ציד), ועל כך ששני עומדת איתנה מולו. אבל במשימת הרדיו, הם ישבו לשיחה שכולה היכרות, פריקה, שבירת סטריאוטיפים אחד על השניה ובסופה הם הגיעו למסקנה המרעישה שאסור לשפוט אנשים לפני שמכירים אותם לעומק. ולא, זה לא משנה אם את צפונבונית תל אביבית שלא אוהבת מוזיקה מזרחית או אם אתה איש ציבור ימני שתומך במתן עונש מוות למחבלים (גם אם הם עדיין לא ביצעו את הפיגוע). אנחנו חוזים שנראה את שני דובוני האכפת-לי מקפצים על קשתות בענן כל הדרך אל הגמר ומלמדים את הדיירים האחרים שלעזור לאחרים זה כיף.

שני משכינה שלום (עם אורנה ודן)

ואם כבר פתרון סכסוכים – גם הסכסוך בין שני לפרודים הטריים מראה סימנים של סוף. שני ואורנה רקדו וחיבקו אחת את השנייה במסיבת פורים (שבמהלכה הספיקה שני להשלים גם עם מעיין), ולאחריה – שני חיבקה את אורנה לאחר שזו יצאה מהחדר הסגלגל (לאחר הדחתה של ג'ודי). אמנם היחסים בין השתיים נמצאים כרגע על אש קטנה, אבל נראה כי ביחסים בין שני לדן נשארו כמה גחלים לוהטות. במשימת הרדיו, היתה לדן ולשני הזדמנות לשבת ולדבר. דן התלונן על כך ששני המשיכה להיות דרמה קווין גם לאחר שהשלימו, אולם הוא גם הרשה לעצמו להחמיא לה על הטוב שבה. אנחנו לא יודעים מה שני ענתה בדיוק לדן חוץ משיתוף בהטרדה מינית קשה שעברה, אבל השיחה הסתיימה בחיבוק גדול בין הצדדים. מעניין שכל זה קורה בדיוק בזמן שאורנה ודן החליטו להפריד כוחות, אבל לכו תדעו, אולי זה סתם אנחנו.

אביחי ומעיין קרובים מתמיד

נכון, אנחנו יודעים שהיינו פסימיים לגביהם בשבוע שעבר. חזינו שהזוג לא יחזיק מעמד אחרי הגמר והשניים יחזרו לנקודות המוצא בהן התחילו. אבל גם אנחנו עושים טעויות. בעוד בית האח הגדול מתפרק לנגד עינינו (לאור העובדה שהקונספט של העונה הזו הוא שהבית אכן מתפרק – אז תרתי משמע), מתברר שהקשר ביניהם הוא הדבר היציב ביותר בבית. השניים מצהירים שהם מאוהבים יותר מתמיד ומעיין אף הצהירה בפני ג'ודי שהיתה חסרת ביטחון, אבל שהכניסה של זו לבית גרמה לה להבין עד כמה היא אוהבת אותו ורוצה להיות איתו יותר. עכשיו השניים צמודים אחד לשנייה כמו דבק (כולל חיבוקים, מגע ופוצי מוצי כמו מעולם לא ראינו מהם) ונראים כמו כל זוג מאוהב, שגרתי ומשעמם שרואים ברחוב. זה גורם לנו באופן רשמי לחזור בנו ולהאמין שהקשר בין השניים יצליח גם מעבר לכותלי הבית. נכון, עדיין נשאלת השאלה עד כמה לקות הראייה של אביחי תשפיע על הקשר מחוץ לבית, אבל היי, האהבה תמיד מנצחת, לא?