סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

משחקי הרעב

כששומעים על עסק שמספק חטיפים וקינוחים למאנץ' בשעות הקטנות של הלילה, מצפים שחבורת גברברים רווקים בשנות ה-20 ינהלו אותו. אך לא במקרה של "הפאג'ריה".

הפאג'ריה שנמצאת בשכונת ו' הישנה בבאר שבע, נפתחה באוקטובר 2016 על ידי זוהר (24) סטודנטית למלונאות ותיירות בבן גוריון, וגיל (24) שמשפר בגרויות. זוהר וגיל הם חברי ילדות ממודיעין שהפכו לזוג, עשו רילוקיישן לפני כשנה לבירת הסטודנטים בנגב כדי ללמוד, ושותפים לעסק מזה שלושה חודשים.

"העסק התחיל כשהיינו בישיבה עם חברים. גווענו מרעב והיה כבר מאוחר". מספר גיל ומוסיף, "הדבר היחיד שהיה פתוח זה קיוסקים של 7\24 והמחירים שלהם לא התאימו לנו. חשבנו איזה אדיר זה שפשוט יגיע עכשיו שק מלא בפינוקים. אז באמת הגשמנו את החלום למציאות. יש בבאר שבע יותר מדיי סטלנים והחלטנו שצריך לבוא לקראתם. 67% מהסטודנטים בבאר שבע דיווחו שהם מעשנים קנאביס על בסיס יומי. כדי להוסיף פאנץ' החלטנו שאני אעשה את המשולחים כשאני מחופש לגיבור-על לבוש בטייטס לבן וגלימה אדומה, כי-`Every sitting needs a hero`".

הפאג'ריה צברה שם בבאר-שבע לא רק בגלל מופע המשלוחים שגיל עושה כ"פאג'ר מן", אלא גם כי במשלוחים שלהם תמצאו מאנצ'ים שלא נמכרים באף מכולת ועונים על רעב לא מוגדר- במבה יבשה, במבה נוגט קפוא, מלבי טבעוני וכדורי שוקולד ממתכון סודי. בתפריט גם תמצאו "תשמישי קדושה" שהם כינוי למוצרי עישון כגון: נייר גלגול, פילטרים, גריינדר ואש שאפשר להזמין כחבילה או כיחידים. ההזמנה נעשית דרך דף הפייסבוק או בטלפון, ומגיעה בגודל שמתחיל ממדיום ומיועד לארבעה אנשים, לארג' שמיועד לשישה אנשים ואקסטרה לארג' שמיועד לעשרה אנשים. מינימום הזמנה חייבת להיות 50 ₪ ושק אקסטרה לארג' עולה 85 ₪. ואפשר להגדיל. השקים מכילים פרינגלס, דובונים, במבה, ביסלי גריל, פופקורן, עוגיות שוקולד צ'יפס, ממתקי גומי ושוקולדים. יש אפשרות להוסיף בן אנד ג'ריס ב24-32 ₪ וקינוחים תוצרת הבית ב10-25 ₪. לעומת מחירי הפאג'ריה, התכולה של שק אקסטרה לארג' בקיוסק שפתוח אחרי עשר בערב עולה כ-132 ש"ח.

מה המוצר הכי נמכר מהשקים?

"הבאגסו קייק. כל החברה שחזרו מהודו עפים על העוגה הזאת ואומרים שזה יותר טעים מהמקור. אני בכלל לא הייתי בהודו ולא אוהבת מתוק". מספרת זוהר שמכינה את הקינוחים בעצמה.

ומה זה "פאג'ריה" בעצם?

גיל: "או, פאג'ריה מפאג'ר. פאג'ר זה הכינוי שלנו בחבורה לפייסל. כשאני אומר חבורה אני מדבר על החברים מהבית. התחלנו עם זה לפני שלוש שנים פחות או יותר. לכל חבורה יש כינוי לדבר הזה, אבל שלנו כבר תופס אצל חבורות אחרות".

זוהר: "האמת שהשבוע גיליתי שפאג'ריה בערבית זה בכלל זריחה. באמת כשפתחנו את דף העסק בפייסבוק, רק אנשים מהמגזר עשו לנו לייק. שלא יטעו, אנחנו לא עובדים עד הזריחה".

יש לקוחות עם בקשות מיוחדות?

"אנשים יכולים להזמין שק מדיום רק עם כדורי שוקולד" מסבירה זוהר, וגיל מוסיף "הם גם רוצים אוכל אמיתי שאנחנו לא מחזיקים כמו בורקסים ומאפים. מישהו התקשר פעם והתחנן אלי 'תפתח את המקרר שלך! מה שיש שם תביא לי!' והמקרר היה ריק. יש בקשות מיוחדות לצ'יפס מהפאב פה ליד, אם אנחנו לא בלחץ וזה מתאפשר אז אנחנו מפרגנים". המשלוחים נעשים רק באזור אוניברסיטת בן גוריון מהסיבה שזוהר וגיל עובדים עם אופניים חשמליות ולא יכולים להגיע לכל שכונות העיר.

באטמן, רק עם בט-אופן (צילום: זוהר דילויה).

יש אנשים שבוחרים להגיע אליכם?

"כן, כאלו שלא גרים סביב האוניברסיטה. הרעיון הוא שלא צריך לעשות כלום והמשלוח מגיע אלייך, אבל זאת עיר ענקית. היו לקוחות שהתלוננו דווקא שאפשר למצוא את זה בזול יותר. אמרנו להם 'סבבה, לכו לקיוסק שפתוח אחרי עשר בערב, תקנו את כל מה שהחבילה שלנו מכילה, תגידו לנו שזה זול יותר ותקבלו את כל החבילה על חשבון הבית'. אף אחד לא חזר אלינו" גיל מחייך חיוך מרוצה.

אתם חושבים להתרחב?

זוהר: "כרגע זה בעייתי לנו. אנחנו גם לומדים וגם מנהלים עסק. עד הודעה חדשה נשאר כמו שאנחנו עכשיו".

גיל, שאחראי על המשלוחים, מספר שהמפגש עם הלקוחות אף פעם לא יבש. הלקוחות מפרגנים באירוח, בטיפ ותמיד אומרים מילה טובה. כשאין להם פרנויות. "במשלוח הראשון שעשיתי כבר הזמינו אותי פנימה לשאכטה. אני כבר לא זוכר מאז את כל המשלוחים אבל הייתה תקופה שרץ דיבור על זה שאני סמוי מהמשטרה שמשתחל לישיבות, פחות. דווקא המטרה האמיתית שלנו היא שיתחפשו אלינו בפורים. אם זה יקרה, עשינו את שלנו".

הפאג'ריה, פתוח ימים א'-ה' בין 22:00-2:30 בלילה. טלפון 050-696-2434