סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

אי אפשר להתעלם

אחרי שבשבוע שעבר סיפרנו לכם עד כמה הדיירים הוותיקים נכשלו בתפקידם, נראה שגם מפיקי התוכנית מסכימים איתנו, עד כדי כך שהם בחרו לתת לדיירים הוותיקים זריקת מוטיבציה בצורת ארבעה דיירים חדשים. הבחירה לעשות זאת דווקא בשבוע ההתעלמות רק נותנת עוד יותר מוטיבציה, בעוד הדיירים החדשים מדברים על הוותיקים לידם, ואלו לא יכולים להגיב.

ג'ודית עמר (24), המטרה: אביחי

עוד לפני שג'ודית נכנסה לבית "האח הגדול", היא הכריזה בתעודת הזהות שלה שהיא נכנסת לכבוש את ליבו של אביחי. הרי היא כבר עשתה זאת בזמן הדינמיקה הקבוצתית באודישנים לתוכנית, אז למה שלא תצליח לעשות זאת שוב. יכול להיות שמחכה לה אתגר קשה, בעיקר בגלל מעיין, אך נראה שהשטח כבר די מוכן לה. בימים האחרונים המצב בין מעיין לאביחי מתקרר והם מתחילים להתרחק; מעיין בקושי נותנת לאביחי לגעת בה, אך ישנה איתו באותה מיטה. לפעמים יש ביניהם התקפי אהבה ולפעמים נראה שהם ביחד רק בשביל להחזיק זמן רב יותר בתוכנית.

יכול להיות שכניסתה של ג'ודית לבית תעורר במעיין קצת רוח קרב ותפיח בה את מה שלא ראינו בה עד כה – עצבים. עברו בסך הכל חמישה ימים מאז שג'ודית נכנסה לבית, אך נראה שכניסתה כבר מתחילה להשפיע על מעיין. בדרך כלל היא נראית על המסך רגועה ומחוייכת, אך בימים האחרונים היא לבשה פרצוף פוקר, לא מחוייך ובעיקר עצבני כשג'ודית נמצאת בקרבתה. נותר רק לחכות לתגובתה שתגיע בתום משימת ההתעלמות, כשאביחי יספר לה שהוא מכיר את ג'ודית. אם מעיין תישאר נאמנה למה שהציגה לאורך העונה היא תמשיך להישאר אדישה כפי שהייתה כששיר אלמליח נכנסה לבית. נקווה שלא. מעיין מחכים בקוצר רוח שתתעצבני קצת.

שרון גל (43), חבר כנסת לשעבר לשעבר(?)

לזה לא ציפינו. אחרי שהגיש את התכנית "לילה כלכלי", עזב אותה לטובת הכנסת ואז נבעט גם משם, שרון גל מנסה לשלב את שני תחומי ההתמחות שלו (פוליטיקה ותקשורת) ונכנס לבית האח הגדול. מי שעקב אחרי הקריירה הפוליטית של שרון, לא צריך את תעודת הזהות כדי לדעת באיזה צד של המפה הפוליטית הוא נמצא ובשביל מי הוא נכנס. בתעודת הזהות, הבטיח שרון התכסחויות פוליטיות עם שם (שציינו בשבוע שעבר כאחד הדיירים שלא משחק לפי הטייפקאסט שהוא היה אמור לתפוס). מי יודע, אולי דווקא שרון הוא הבעיטה ששם צריך כדי שיתחיל לעבוד ולהוציא החוצה את משנתו הפוליטית.

אבל גם עם דיירים אחרים צפויות כמה התפתחויות מעניינות. קחו לדוגמא דיירת אחת, גרושה פלוס שני ילדים מרקע דתי, שנמצאת במערכת יחסים בת כחודש עם דייר רווק ואתאיסט. עכשיו תכניסו למשוואה דייר נוסף, גרוש פלוס שני ילדים שגם הוא מגיע מרקע דתי. כן, כן. קראתם נכון. אמנם מצד אחד הקשר של דן ואורנה מתהדק (השניים כבר לא מסתירים את העובדה שיש ביניהם חיבור מעבר לידידות וכבר הפסיקו לשמור נגיעה ביניהם), אבל מצד שני – יש סיכוי לא רע שאורנה תעזוב את דן בשביל שרון. מי יודע, אולי שרון יחבל בקשר של דן ואורנה ויוציא ממנה את הפרצוף האמיתי שלה ויגרום לדן להיות משהו מעבר לחנפן.

אנסטסיה טל (23 +1), טיל סובייטי מונחה מטרה

לא ברור מה קדם למה: הצופים התרגלו לדיירים הוותיקים, או שההפקה השתעממה מהם. מה שברור הוא שאחרי כחודשיים בהם הצופים קמו כל בוקר ליופי של שני, מעיין ועדן (ואולי גם אורנה), הגיע הזמן לרענן קצת את הפנים הנשיות היפות שיש לבית להציע. הרענון הזה מגיע בצורת אנסטסיה טל. בלונדינית אקזוטית, דוגמנית צעירה או מילפית לוהטת (היא ילדה את הבן שלה בגיל 21), תסתכלו על זה איך שתרצו. אחרי הכניסה שלה לבית, אנסטסיה כנראה תהיה מתחרה קשה מאוד לכל המצוינות לעיל. בנוסף, אנסטסיה היא חברה טובה של שני (וזה עשוי ליצור ביניהן ריב בסגנון "החברה-הטובה-שגנבה-לי-את-האקס"). האם יהיה בבית האח קרב חתולות בין אנסטסיה לדיירת אחרת? נחיה ונראה.

ולא רק הדיירות הוותיקות אמורות לפחד. כשאנסטסיה נכנסה לבית האח, כמו טיל סובייטי מונחה מטרה, היא סימנה לעצמה מטרה מאוד ברורה: דן (שכבר ציינו כאן שהקשר שלו עם אורנה חזק מתמיד בשבוע האחרון). זאת ועוד, אנסטסיה הצליחה ללכוד גם את עינו של אביחי, שכאמור הקשר בינו לבין מעיין דווקא הולך ומתרופף . כשזה המצב, סיכוי לא רע שאנסטסיה תתקע מקל בגלגלים של אחד משני הזוגות הבולטים בבית. טוב, כנראה שהאוברול הירוק שלבשה בערב הכניסה היה רק רמז לנחש שהיא עלולה להיות.

עומר גורדון (36), דוגמן עם חולשה למשוגעות

בכל עונה מגיע הזמן שבו דיירי האח הגדול מתחילים להסתדר בזוגות. ובבית האח, כמו בבית האח, זוגות זה לנצח, עד הגמר (או לפחות עד שאחד מבני הזוג מודח). דן ושני היו אמורים להיות זוג כזה, אבל מתישהו במהלך הקשר קצר המועד שלהם – משהו הפסיק לעבוד. אחרי שהשניים נפרדו, דן מצא נחמה מהר מאוד בזרועותיה של אורנה (יותר נכון – בבהונות רגליה), ולעומתו שני נותרה לבד עם הכעסים שלה.

אבל לא עוד. לבית נכנס אביר על סוס לבן בשם עומר. אוקיי, לא בדיוק על סוס לבן, אבל כן יש בו כל מה שאישה רוצה: יופי של דוגמן בינלאומי, כסף של דוגמן בינלאומי, קוסמופוליטיות של דוגמן בינלאומי ובקיצור – הוא דוגמן בינלאומי. מה גם שבתעודת הזהות שלו, הוא הצהיר שיש לו חיבה לנשים משוגעות (מישהו אמר שני ולא קיבל?). עם כל הטוב הזה, רק צריך לראות אם שני תישאר אדישה אליו.

בינתיים נראה שבעקבות משימת ההתעלמות הקשר בין הדיירים החדשים חזק יותר מבכל העונות האחרות. עכשיו רק נשאר לדמיין מה הדיירים הוותיקים יגידו עליהם ברגע שיפסיקו להתעלם מהם. ההנחה היא שעוד יהיו צרות בגן עדן.