סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

מהאח אל הפחת

העונה הקודמת של "האח הגדול" השאירה הדים רבים בחסות המתמודד שי-חי וצבא האמת. לפני שהספקנו להירגע, ביום ראשון ה-18 בדצמבר נפתחה בקול תרועה העונה השמינית של התכנית המצליחה. הפעם לא מדובר בעונה רגילה, אלא בעונת פרידה מהתכנית, שאחריה יורידו את השאלטר של הבית לנצח. מנחי האח הגדול, ארז טל וקורין גדעון, דואגים להזכיר בכל הזדמנות שזו עונת הפרידה.

הפרידה המתקרבת מורגשת החל מעיצוב הבית, הקירות שחושפים מתחתם קירות מהעונות הקודמות, דרך העצים עם הסוודרים בחצר (שאפו לכל מי שצפה בפרק והבחין באזכור לשפרה קורנפלד, הזוכה הראשונה של "האח הגדול" בישראל) ועד לסגירת מעגל בהחזרתו של שימי הדג. כל אלו מחזירים את הצופים המתמידים להתרפק על העונות הקודמות. מלבד העיצוב, העונה הנוכחית, כך מדגישים המנחים, תחזור אחורה למשימות המצליחות מהעונות הקודמות, בתקווה שמישהו מהצופים עדיין זוכר אותן.

בנוגע לבחירת הדיירים, נראה שמלהקי התכנית עשו מהלך מעניין. מצד אחד, הם עדיין שומרים על הליהוק הסטריאוטיפי שליווה את הצופים בעונות הקודמות, ומצד שני, נראה שמישהו בצוות הליהוק הבין שיש בחוץ עוד מגוון עצום של טייפקאסטים שלא נכנסו לבית בעונות הקודמות, ולכן הם הולכים על כל הקופה ובוחרים גם לשמר את הסטראוטיפים הישנים, וגם להכניס כמה טיפוסים שלא נראו בעונות הקודמות.

הקונפליקטים המוכרים עדיין על המסך, האשכנזייה המתנשאת, אסתר ליברזון-נמר, נגד המזרחי העממי- חיים שועי. האמן השמאלני, שם ברדוגו, נגד האמריקאית הימנית, תהילה אסודרי. כמות גדולה של רווקים שאולי ימצאו אהבה בבית, אחד-עשר מתוך חמישה-עשר מהדיירים הם רווקים, והזוג שמוליק ספן וכוכב פרי, שנפרדו אחד מהשנייה למשך שבוע במסגרת משימה סודית, שבסופה יחזרו זה לזרועות זו. בין רשימת הטיפוסים שנכנסו לראשונה אל בית "האח": אינדל קבדה, גבר אתיופי, עדן סבן, דוגמנית חצי אתיופית, ודוגמנית טרנסג'נדרית, תאלין אבו-חנא ערבייה-נוצרייה. עם הליהוק הנפיץ הזה, אין ספק שהחורף הזה יהיה חורף חם.