סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

פוקימון – צא

סדרת האנימה היפנית "פוקימון" היא סדרת הרפתקאות שחצתה את גבולות משחקי המחשב וסדרות הטלוויזיה – ואחרי מסע קשה וחיות מסוכנות שנמצאו בדרך, הצליחה להגיע בשנת 1999 גם לישראל. הסדרה היפנית מהמזרח הרחוק הגיעה כמעט לכל בית בעולם, וכמעט ולא היה ילד שלא הכיר ועבר את המסע הארוך של אש קאצ'ם מהעיר פאלט הרחוקה יחד עם פיקאצ'ו וחיות נוספות שהצטרפו למסע במטרה להפוך את אש למאמן הפוקימונים הגדול בעולם.

מאז יצאו גם סרטים רבים, בובות, משחקי גיימבוי ומספר לא מבוטל של סדרות אנימה נוספות שניסו להעביר את אותו הרעיון של פוקימון, אך לצערם, לא הצליחו לגרד את הקצה התחתון של הפוקדור – והוא בכלל עגול.

המשחק החדש בחסות פוקימון הוא משחק מהפכני. הוא שובר את מוסכמות משחקי המחשב, אם היינו רגילים לפתוח את הנייד ולהיכנס לאפליקציה על מנת שתפיג את השעמום באותו רגע נתון, בלי לקום מהספה וללבוש מכנסיים. הרי שהמשחק החדש של פוקימון מבקש בדיוק את ההפך מהקהל.
את המשחק החדש של הפוקימון – Pokemon GO – משחקים בחוץ.

המשתמש יוצא למסע ברחבי העולם, או עירו, במטרה לתפוס כמה שיותר פוקימונים וחיות שמסתתרות בתחנות שונות הנמצאות במרחב הנתון. המשחק משתמש בג'י-פי-אס המובנה בטלפון הנייד, ולמעשה סורק את המפה הטופוגרפית של האזור, וגם יודע מתי יורדת החשכה כדי לאפשר לפוקימונים שמפחדים מאור היום לצאת ממחבואם ולהתגלות למשתמש על מנת שיוכל לתפוס אותם ולצרפם למשפחתו.

הרעיון המהפכני של המשחק החדש, שיצא לפני מספר ימים (03/07/16) לחנויות האפ-סטור והגוגל-פליי, נראה כמו דור חדש של אפליקציות שמצליחות להכניס את הוירטואלי לתוך המציאות. אבל שלא כמו חברת דיסני ניסתה להכניס את המצויר ל"מרי פופינס", המשחק מצליח לגרום לאנשים לחפש סביבם יצורים משונים שמתחבאים ברחבי הרחוב, אבל עדיין גרים בתוך מסך הטלפון הנייד.

אז בפעם הבאה שאתם נמצאים בכיכר רבין או בכותל המערבי בירושלים, תסתכלו טוב לתוך מסך הטלפון הנייד – שלא יפתיע ויקפוץ עליכם מתוך אחד השיחים או האבנים איזה מיוטו במטרה להשתלט על גופכם באמצעות טלקנזיס.