סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

תאכלו תחת

אחוות התחת השופע של כוכבות כמו קים קרדישיאן, ביונסה, ניקי מינאז', ג'יי-לו ועוד רבות אחרות שולטת היום באופנה. הסטאריות אשר נושאות על גופן ישבן מפורסם, לא פחות מהן, הביאו לקדמת הבמה האופנתית את "הבוטילישס", והפכו אותו לטרנד חם של הגדלות תחת על שלל גווניו.

אז איך משיגים את הישבן הלוהט והאם זה טריוויאלי כמו הגדלת חזה? מצאתי כמה מספרי טלפון של מרפאות פלסטיות העוסקות בין היתר בהגדלות תחת. אני מודה שבשיחה הראשונה קצת התקשיתי להוציא את משפט הפתיחה מהפה, אחרי התלבטות קצרה שבה תהיתי אם להגיד ישבן או תחת חייגתי את המספר.

"שלום, אני מתקשרת כי אני מתעניינת בהגדלת הישבן שלי". הבחורה שענתה לי גרמה לי להרגיש בנוח והחלה לשאול אותי על מידות הגוף שלי ולחלק לי הסברים בצורה נעימה. מסתבר שבארץ אין הגדלות ישבן אשר כוללות השתלת סיליקון כפי שנפוץ בחזה, וזה בגלל שהניתוח מסובך וההחלמה ממנו היא קשה וארוכה, אחרי הכל התחת הוא איבר חיוני המשמש לפעולה הבסיסית של ישיבה. בהמשך, כראוי לתרבות המערב, גם שתלי הסיליקון יגיעו לישראל. כאשר עולם הפלסטיקה הישראלי יצבור יותר ניסיון בנושאי הישבנים.

בארץ עושים הגדלות תחת בשתי דרכים: שאיבת שומן מאזורים בגוף והזרקתם לתחת, או הרמת ישבן שאף היא מגדילה את הישבן. לאחר שיחה קצרה עם נציגת המכון היא מבינה כי הגוף שלי לא מכיל שומנים אשר ניתן לעשות להם טרנספר לישבן, והיא מציעה לי הרמת ישבן. החיסרון היחידי בהרמת ישבן הוא שנשארת צלקת, לא כזו שרואים בביקיני אבל בהחלט מתחתיו.

אני לא מתלהבת מעניין הצלקת והיא מזהירה אותי מלעשות את המעשה שישראליות רבות עושות, וזה לטוס לברזיל ולהשתיל שם שתלי סיליקון. רוב הבנות שעושות את זה חוזרות לארץ ומוציאות את השתלים בגלל סיבוכים. המחירים של הניתוחים נעים בין 20,000 ל-30,000 ₪, מה שגורם לאופציה של הגדלת ההמבורגר והצ'יפס בשקל תשעים כנגישה יותר להגדלת התחת.

טרנד התחת 

אז איך התחת נהיה טרנד? התחת הגדול, הוא הכיבוש הקטן של התרבות הלטינית והאפרו-אמריקאית על תרבות המערבית הלבנה והשדופה. הכוכבות הלטיניות והאפרו- אמריקאיות שהזכרתי הן חלק מקבוצה גדולה של כוכבות מצליחות בעלות תחת שופע אשר הגיעו לפסגה של התרבות האמריקאית. במקום לצמצם את ישבנן, הן היללו ושיבחו אותו בשירים ובקליפים לכבודו ודרך כך הן השפיעו על התרבות האמריקאית הלבנה. הראפרית ניקי מינאז' בשירה "אנקונדה" מהללת את התחת השופע. לאורך כל הקליפ שזכה ללמעלה מחמש מאות מיליון צפיות היא עושה טוורקינג ושרה שיר הלל לישבנה המפואר. טוורקינג זה איך לא, ריקוד העוסק בנענוע הישבן. בתגובה לביקורות הקשות על מיניותו של הקליפ היא אמרה: "רציתי ליצור שיר שיחזק נשים עגלגלות. רציתי להיות סקסית, אבל להשתעשע עם זה".

ישראל אשר מושפעת קלות מהתרבות האמריקאית מאמצת גם היא אט אט את הטרנד החם. אז נכון שהגדלות חזה נפוצות בארץ כבר שנים, אבל מעבר לחזה, רוב הנשים עסוקות במהלך חייהן בהקטנת הגוף אם מדובר בדיאטות, פעילות ספורטיבית ואפילו שאיבות שומן. אז אופנת התחת היא ללא ספק פריצת דרך מרעננת אשר משחררת מעט את המלחמה המתמדת לגוף רזה. כאשר דוגמניות רזות רבות גורמות לנשים להרעיב את עצמן, אין ספק שתרבות התחת המפואר כמה שלא תהיה מינית ומוגזמת נותנת לכל אותה תרבות הרעבה תקווה חדשה.