סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

בחזרה לעתיד – תחזית מוזיקלית

שוב סילבסטר. אנשים יוצאים לרחובות, מבלים, מתנשקים וסוגרים שנה. עם השנה האזרחית החדשה, מגיעים סיכומי תחנות הטלוויזיה והרדיו במוסיקה. כולם מסכמים והמון. אז אולי במקום להסתכל אחורה בזעם, הגיע הזמן להסתכל לעתיד. מה לא אמרו על שנת 2012: נבואות שחורות, רעידות אדמה בישראל, סוף העולם, ארמגדון וסרטי אסונות אחרים. תתפלאו, אבל גם הרבה דברים טובים הולכים לקרות. בספורט: האולימפיאדה בלונדון, בפוליטיקה: בחירות בארה"ב וברוסיה ובטלוויזיה: ערוץ 10 הולך לרדת לטמיון ולהסגר, אלא אם משומקום תבוא הישועה. אולי כדאי להישאר בתחום החיובי. אנחנו מגישים לכם תחזית מוזיקה לשנה הקרובה.

הופעות בארץ ואלו שאולי בדרך

רד הוט צ'ילי פפרס כבר סגורים וחתומים לפארק הירקון בספטמבר. עוד הופעה שבדרך היא ההופעה של מדונה, שדואגת להגיע לכאן פעם בשנה. תאריך אין עדיין, אך הכוונה היא לפתוח כאן את סיבוב ההופעות של האלבום החדש. גם ליידי גאגא צפויה להגיע לכאן במהלך השנה הקרובה. גאגא כבר הופיע בארץ ב – 2009 במסגרת פסטיבל של חברת פלאפון, ממש רגע לפני הפריצה. עוד אמנים שעל פי השמועות מנהלים משא ומתן עם המפיקים: קייטי פרי, קולדפליי ו – U2.

ליידי גאגא תשחק את איימי ווינהאוס

חייה הטראגיים של ווינהאוס כאילו נכתבו לתסריט הוליוודי. ההתמכרות לסמים, הגמילה, הגירושים, המוסיקה והמוות. סרט שנכתב בימים אלה עתיד לצאת במהלך השנה. את דמותה של ווינהאוס תשחק לא אחרת מאשר ליידי גאגא. הזמרת, שקיבלה הצעה לשחק בסרט, צוטטה בראיון כאומרת שתשמח מאוד לשחק את הזמרת הבריטית שהלכה השנה לעולמה. אישור ממשפחתה של ווינהאוס הגיע מכיוון אב המשפחה, שאמר בראיון כי ישמח לראות את גאגא בסרט. מעניין איך היא תתמודד עם המבטא הבריטי.

ליידי גאגא ואיימי ווינהאוס
גאגא את וינהאוס

 

קאמבק מפתיע באירווזיון

ב – 26 במאי, תתקיים תחרות האירוויזיון בפעם החמישים ושבעה, בבאקו אשר באייזרביג'ן. בריטניה איחדה בשביל התחרות בשנה שעברה את להקת BLUE שלמרות הבאזז, לא הצליחה להביא את הניצחון. מיד לאחר התחרות דווח כי אחת מלהקות הפופ המצליחות בשנות התשעים, Spice Girls עשויה להתאחד כדי לייצג את בריטניה בתחרות ואולי גם להחזיר את הגביע ללונדון. עיתונים בבריטניה פירסמו הצהרה של אחת מחברי הלהקה ג'רי האליוול, בה נאמר כי הציעה לחברותיה להתאחד ולנסות לחפות על הכישלון של BLUE. כל זאת עדיין בגדר ספקולציות. אבל אלה, הרי, תמיד מתבררות בסוף כנכונות.

דיסקים טובים, והרבה

כניסת האינטרנט וההורדות הבלתי חוקיות האטו בשנים האחרונות את מכירת הדיסקים וכמעט שחיסלו את התעשייה. זה לא אומר שלא הולכים לצאת בשנה הקרובה כמה אלבומים מסקרנים. הן במוזיקה הישראלית והן במוזיקה בלועזית.

רייכל וגפן – עידן רייכל זה מעולה, גפן הכי טוב במה שהוא עושה ועכשיו שניהם עובדים על אלבום משותף. שיר ראשון מהאלבום המשותף, "קוצים", לתחנות הרדיו. סינגל שני ממנו בשם "בובות", יצא גם הוא בקרוב. לשני האמנים הללו סגנונות מוסיקה מגוונות, לשניהם מטענים מוזיקליים. מסקרן לשמוע איך יצא המפגש בין השניים.

מארינה מקסמיליאן בלומין – אחד האלבומים הישראלים המצופים ביותר. בשנת 2007 בלומין הגיעה למקום השני בכוכב נולד ומאז השתתפה בפרסומות, תוכניות טלוויזיה ומופעים מעולים אך טרם זכינו לשמוע את קולה באלבום שלם. סנונית ראשונה הוא השיר "עמוק בטל". טקסט של לאה גולדברג המשלב בית אחד ברוסית. תענוג.

No Doubt – כן, אותה להקה משנות ה-90 שהביאה לנו להיטים כמו "  Don't Speak"  ו- " Just a Girl" מתקאמבקים עם אלבום חדש, הראשון מאז 2001. הלהקה, שכבר עשתה קאמבק מצליח בשנת 2009 הכריזה על סיבוב הופעות עולמי שילווה את הוצאת האלבום החדש.

Madonna – לאלבום החדש עדיין אין שם, אבל כפי שזה נראה מדונה, החליטה לירות לכל הכיוונים. המלכה עובדת על שירים לאלבומה הבא עם מפיק הרוק ברנדן או'בריאן (שאחראי לאלבומים של פרל ג'אם וברוס ספרינגסטין), וגם עם הדי ג'ייז A-Trak וארמנד ואן הלדן. אלבומה האחרון, "Hard Candy" יצא בשנת 2008.

U2 – הלהקה הודיעה שאלבום חדש ישוחרר בחודשים הקרובים ובסיבוב ההופעות האחרון חשפה שירים חדשים מהאלבום. בונו סיפר שהלהקה נמצאת בעבודה מתקדמת על האלבום עם המפיקים של ליידי גאגא, וויל איי אם ועם המפיק והיוצר דייויד גואטה. שילוב כזה של מפיקים וסגנונות חייב להיות מעניין.

ילדי המחר

אוקיי, בואו נודה בזה. מאז הופעתו של ג'סטין ביבר, יותר ויותר חברות מוזיקה, מפיקים ותחרויות שירה פונות אל הקהל הצעיר – הילדים. כולם מחפשים את ג'סטין ביבר הבא. ילדונת שבלטה השנה בתחום היא רייצ'ל קרואו, בת השלוש עשרה, שהתמודדה לאחרונה בתוכנית אקס פקטור האמריקאית וכבשה את לב הקהל האמריקאי. אמנם בשבוע שעבר הודחה מהתוכנית, אבל מפיקי דיסני כבר יצרו איתה קשר לגבי תוכניות לעתיד. השני הוא מישל כהן שמשתתף בתוכנית "בית הספר למוזיקה" של קשת. כהן, גם כן בן שלוש עשרה וחצי מדימונה, הוא מהמתמודדים המובילים בתוכנית. גם אם לא ינצח, צפו לעתיד מזהיר. ג'סטין ביבר אאוט, רייצ'ל ומישל אין.

http://www.youtube.com/watch?v=pn6KDFvE68E

נראה שצפויה לנו שנה סוערת בתעשיית המוסיקה בארץ ובעולם. כי אם סוף העולם מתקרב, לפחות נהנה ממוסיקה טובה. ולא נפסיק לשיר.

רוצים להיזכר מה היה לנו ב – 2011?