סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

הילדה בת 30

בריטני ספירס חגגה בשבוע שעבר יומולדת 30 ומגיע לה מזל טוב, אפשר להגיד שהילדה כבר הפכה לאישה. בשנת השלושים לחייה היא מחזיקה בקריירת סולו מתוקשרת ביותר של ארבע עשרה שנה, עם כמה פרובוקציות, להיטים ושיאי גינס מכובדים בהחלט. מהו סוד ההצלחה של הילדה הקטנה שהתחילה במיקי מאוס, גדלה ב – MTV והתבגרה במכוני גמילה ובתי משוגעים?

ההופעה הרשמית הראשונה של בריטני היתה בתכנית הילדים "מיקי מאוס" בארצות הברית ביחד עם עוד ילדים קטנים וחמודים שלימים נהיו מפורסמים עם רזומה של לא מעט פרובוקציות כמו: ג'סטין טימברלייק, שעתיד להיקרא מפיה של בריטני "אקס" וכריסטינה אגילרה, שתהפוך למתחרה, אחת מרבות אחרות. בריטני כידוע לא עצרה שם. בגיל 16 בריטני מוציאה אלבום סולו ראשון שיהפוך לאלבום המוכר והמצליח ביותר שלה "Hit me baby". האלבום מחזיק בשיא גינס של אלבום הסולו הנמכר ביותר של אמן בגיל העשרה וזו רק תחילת הרשימה. קריירת השירה שלה הכניסה לה השנה עוד שני שיאי גינס שקשורים במצעד הבילבורד: הראשון, עם השיר "three" שנכנס היישר אל המקום הראשון ללא כל קידום יחצ"ני, חוץ מהוידאו שלו. והשני, כאשר זכתה בריטני בפעם השישית במקום הראשון במצעד הבילבורד עם הלהיט "s&m" שהוציאה עם ריאנה.

britney spears perfume
פנטסיה...

לא רק בתעשיית המוזיקה בריטני שוברת שיאים. היא מחזיקה במספר הרב ביותר של בשמים הממותגים על שמה, עשר במספר. תעשיית הבשמים שלה מגלגלת למעלה ממליארד דולר בשנה ומכיוון שצלמי הפפארצי אוהבים מאוד את הכוכבת, וגם כי היא לא חוסכת בפרובוקציות, היא מחזיקה בשיא נוסף של הסלבריטי שצולם הכי הרבה על ידי צלמי פאפרצי. אז נכון שבריטני בנויה לפי הנוסחה הבנאלית ביותר שזמרות פופ צריכות כדי להצליח בעסקי השואו ביזנס: ילדה יפה, רזה (רוב הזמן), יודעת להזיז את הגוף שלה לפי הקצב עם קול סביר והמצלמה די מחבבת אותה, אך בנאלית ככל שתהיה, אין ספק שזו נוסחה המבטיחה הצלחה של כמה שנים טובות וכמה מיליונים ירוקים לחשבון הבנק. במיוחד כשמדובר בתעשייה של הוליווד.

אבל תמיד אחרי השיא מתחילה הנפילה הגדולה. היא בדרך כלל קשורה בכך שהקהל לא מתעניין בך יותר, כי כבר עשית את הכל ואין לך עוד רעיונות מטומטמים ושפלים, הגעת הכי נמוך שאפשר ולא בטוח שתחזרי להיות הכוכבת הגדולה של פעם. תתחילי לעשות סמים ופרובוקציות כדי להילחם על כל פיסת מידע שתפורסם עלייך במדורי הרכילות ואז תמותי או תחיי בצורה עלובה ומסכנה כי אף אחד לא מתענין בך יותר. יש יפות יותר וצעירות ממך ואת משעממת כל כך שאפילו אם רואים אותך ברחוב בקושי מחייכים בהתלהבות כי, כמו שאמרתי, את כבר לא מרגשת אף אחד, גם לא את עצמך. כן, זה קורה לרוב זמרות הפופ, פעם את למטה ופעם את למעלה, וגם לבריטני שלנו זה קרה. אבל רק כוכבות פופ בעלות סגולה כמו של בריטני תמיד נשארות בכותרות, וכל אלבום שלהן מוכר כאילו זה האלבום האחרון שהולך לצאת לפני שהטאליבן ישתלט על העולם ויאסור להשמיע מוזיקה שנשים הן הזמרות.

אז נכון שלילדה לא היו תמיד חיים קלים וגם היא עשתה פרובוקציות ושטויות מפה ועד תאילנד, אבל היא אף פעם לא נמאסה. כל פעם שיוצא לה סינגל חדש, אין מצב שתפספס אותו, גם אם הקשר בינך לבין פופ הוא אפסי. כנראה שסוד ההצלחה של בריטני בכל זאת טמון בכישרון שלה. בכל זאת היא זמרת, רקדנית, כירואוגרפית, מלחינה בשעות הפנאי, מנגנת על פסנתר, אשת עסקים ועושה לא מעט פרובוקציות, גם לזה צריך כישרון. ובואו לא נשכח שהגברת בלונדינית, כמעט טבעית.