סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

חיות המתכת הישראליות

בארץ הקטנה והיפה שלנו אם את לא זמרת פופ על הציר שבין שרית חדד לנינט טייב, כלומר, עובדת לפי הנוסחה המטומטמת של שיר שכולל בקושי משפט וחצי וביטים שדופקים בראש, אז אין הכרה. אף פעם לא נראה במהדורות המרכזיות להקת מטאל שהוציאה אלבום חדש. בפליליסט של גלגל"צ וערוץ 24 לא נשמע בחיים שיר של להקת מטאל ישראלית בשעה סבירה ובכוכב נולד אין מקום לאנשים שיודעים לשיר גראול מהלב. המטאל ממשיך להיות אנדרגראונד למרות שיש לו קהל מעריצים לא קטן בארץ. אז שלא נצא כמו המקפחים, הנה כתבה שעושה כבוד למטאל תוצרת כחול לבן. קבלו את חמש להקות המטאל הישראליות הכי מטורפות.

אורפנד לנד (Orphaned Land)
להקת המטאל הישראלית המוכרת ביותר בעולם. משלבת סגנון של דת' מטאל (סגנון המאופיין בשירת גראול – ביצוע ווקאלי בלתי מלודי, המורכב משאגות ונהמות נמוכות) עם אלמנטים של מוזיקה אתנית. אורפנד לנד משתמשת בטקסטים מהקוראן, מהתנ"ך, מפיוטים ומהברית החדשה. הלהקה זכתה לכתבה במהדורת החדשות בערוץ עשר ואל תתבלבלו, לא בגלל המוזיקה עצמה, אלא בגלל הקהל הרבגוני שלה הכולל לא מעט מעריצים ממדינות ערב. ללהקה ארבעה אלבומים מצליחים מאוד. השיר "ספרי" מתוך אלבומם החדש The Never Ending Way Of ORwarriOR הוא עיבוד חדש ללחן ישן של הפיוט "ספרי תמה תמימה" מהמאה ה-17.

http://www.youtube.com/watch?v=DUi1yf97paw

בצפר (Betzefer)
להקת הניו מטאל הישראלית. חברי הלהקה החלו את דרכם המשותפת עוד בימיי בית הספר במכבים רעות שם גדלו והתחנכו. בצפר הוציאה שני אלבומים שמצליחים מאוד ברחבי העולם. בשנת 2005 זכו חבריי הלהקה לחתום על חוזה עם חברת התקליטים הגדולה Roadruner שהוציאה את אלבום הבכורה שלהם down low. חברת התקליטים Roadruner הוציאה אלבומים גם ללהקות המטאל הגדולות בעולם כגון: slipknot, dream theater. קבלו את שיר הנושא מתוך האלבום.

http://www.youtube.com/watch?v=_u1SPWmHJjQ

סיילם (Salem)
להקת המטאל הוותיקה ביותר בארץ. החלה את דרכה באמצע שנות השמונים והייתה ללהקת המטאל הישראלית הראשונה שקיבלה תודעה בינלאומית. סיילם מנגנים בסגנון בלאק מטאל ודת' מטאל, יש להם שבעה אלבומים והאחרון Playing God and Other Short Stories יצא בשנת 2010. בין השירים באלבום יש קאבר לשיר "אקסודוס" של בוב מרלי בגרסת דת' מטאל מבעיתה.

דיסטורטד (Distorted)
הלהקה מנגנת בסגנון פרוגרסיב מטאל ודוּם מטאל (שירים ארוכים בקצב איטי). דיסטורטד היא מלהקות המטאל הבודדות שיש להן סולנית אישה. ללהקה שני אלבומים שיצאו בשנים 2006 ו – 2008 ובשניהם שרה הסולנית הקודמת מירי מילמן שיצאה מהלהקה בעקבות סכסוך עם החברים בה. בשנת 2009 הצטרפה ללהקה סולנית חדשה ששמה דור מזור. קבלו את הקליפ של השיר children of fall מתוך האלבום הראשון שלהם Memorial.

 פריי פור נות'ינג (Prey for Nothing) 
פריי פור נת'ינג מנגנים בסגנון דת' מטאל עם שילובים מלודים. הלהקה החלה את דרכה בשנת 2005 בבת – ים ולא זכתה להצלחה רבה. בשנת 2008 הלהקה הוציאה אלבום בשם "Violence Divine" שזכה להיכנס לרשימה המכובדת ביותר של עשרת האלבומים הכי טובים באותה השנה במגזין מטאליסט הנחשב. ללהקה יש שני אלבומים עד כה. השיר המוכר ביותר שלהם הוא The Maw מתוך אלבום הבכורה Violence Divine. תהנו…

http://www.youtube.com/watch?v=mh7Mg2wFxMg