סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

Pilobolus – בית ספר לאור וצל

לאחר הצלחתה המסחררת של להקת המחול "פילובולוס" בישראל לפני שלוש שנים, היא חוזרת לסיבוב הופעות נוסף, והפעם עם מופע הצללים החדש “Shadowland". הלהקה תציג מופע שכולו מורכב מצללים של גוף האדם. באמצעות ריקוד, להטוטנות ודיוק מפליא בשימוש באור וצל, המופע מציג את סיפורה של נערה צעירה העוברת חוויות סוריאליסטיות בעולם הזוי וסוער.

כבר מן הימים הראשונים להקמתה של הלהקה בשנת 1971, התברר שמדובר בתופעה מיוחדת בעולם המחול והאמנות. הלהקה צמחה מכיתת מחול באוניברסיטת "דרטמות'" שבקונטיקט, ארצות הברית, המתמחה בכוריאוגרפיה לוליינית והומוריסטית המבוססת על משחקי איזון גופני והופעותיה מאופיינות באינטראקציה גופנית בין הרקדנים ובפיתול ועיצוב מחדש של הגוף האנושי.

להקת המחול פילובלוס התפרסמה בזכות מופעיה המדהימים. ביניהם המופע האחרון שלה בארץ שהורכב מחמש יצירות, והמפורסמת מביניהן היא "rushes" שנוצרה בשיתוף פעולה עם היוצרים הישראלים ענבל פינטו ואבשלום פולק. בשנת 2008 "Rushes" הועלתה בהופעת בכורה בפסטיבל המחול האמריקאי ADF, במוזיאון "גוגנהיים" ובתיאטרון "ג'ויס" בניו יורק. היצירה זכתה להצלחה רבה ונכנסה לרפרטואר הלהקה. הצלחת הלהקה נגלית גם במגוון שיתופי הפעולה עם גופים אמנותיים מתחום המוסיקה והתיאטרון והיא אף מופיעה בטקסי אומנות ומוזיקה ובאין ספור פרסומות.

 

מופעים מתוכננים בישראל:
29.11-3.12 – היכל אמנויות הבמה הרצליה.
5-6.12 – תיאטרון ירושלים.
7-8.12 – משכן לאמנויות הבמה ב"ש.
9-10.12 – אודיטוריום חיפה.