סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

למי קראת שרמוטה?

כשגבר משכיב סתם בחורה שהרגע הכיר, בדרך כלל הוא רץ ישר לחבר'ה ומספר עד כמה היא הייתה שווה ואיזה ביצועים היו. גם בחורות מדברות על זה בינן לבין עצמן, ואפילו מתארות עד הפרטים הקטנים. אבל עדיין לא ברור, למה כשגברים עושים את זה הם יוצאים מגניבים ואחלה גברים? ומדוע כשנשים עושות זאת, קוראים להן בשמות גנאי כמו: שרמוטות, קלות להשגה, טרף קל וזורמות? הגורם העיקרי לכך הוא ככל הנראה פשוט. הגברים.

באיזשהו אופן, אנחנו יצרנו את הסטיגמה הזו. הרי כולם אוהבים סקס וכולם נהנים ממנו, אז למה דווקא לגברים מותר ומפרגנים להם, ועל נשים מדברים רע והן יוצאות לא בסדר? ובכן, אנחנו חיים בעולם שבו החברה מכתיבה לנו מהי הנורמה המקובלת, מה נחשב לתרבותי, מהי האפנה העכשווית ואיך צריך להתנהג. בחברה שלנו יש הבדל גדול בין נשים לגברים: נשים צריכות להיות עדינות ומתורבתות, להתנהג בהתאם לסביבה, להיות "ליידי" מכובדת, להתלבש יפה ולדאוג למראה החיצוני ולדבר רק כשצריך. לעומת זאת, גברים יכולים להתנהג איך שבא להם; הם פחות דואגים למראה וללבוש שלהם, הם מקללים ויורקים, זורקים הערות סקסיסטיות ולא דופקים חשבון לאף אחד.

תנו לנשים לחיות

בדומה לפמיניסטיות רבות, אני מצפה לשוויון בין שני המינים, אך מודעת לעובדה שישנם דברים שנשים לא יכולות לעשות כמו הגברים ולהפך. לדוגמה: ברור לי שנשים לא יכולות לעבוד בסבלות או כל עבודה פיזית אחרת כי הן לא בנויות לכך, וכן, יהיו פמיניסטיות קיצוניות שלא יסכימו עם ההנחה הזו.

אבל בהחלט חשוב לי שיהיה שוויון לפחות בדבר אחד, והוא ביכולתן של נשים לספק את ההנאות והתשוקות שלהן מבלי שיקראו לנו בשמות גנאי. להתנהג בחופשיות ולא לסבול מהערותיהם של אחרים רק בגלל שאנחנו מבצעות, כביכול, מעשה לא מוסרי וזול. ב'מעשה לא מוסרי וזול', כוונתי היא שכך רוב האנשים חושבים על נשים משוחררות מינית. גדלנו על אידאולוגיה מסוימת: הדרך המקובלת היא מערכת יחסים רצינית של נישואים או לפחות קשר זוגי, באם מטעמי דת, או מטעמי ערכיות ומוסר.

הדתיים מאמינים שגבר ואישה צריכים להישאר בתולים ולשמור נגיעה עד יום חתונתם. חלק מהחילונים המסורתיים מאמינים שאין צורך לשכב עם כל אחד, אלא צריך לנהל קשר זוגי, לרוב, הנשים הן אלו שחושבות כך. אך יש נשים עם ראש פתוח שמאמינות בחופשיות ולא רוצות להיות כבולות לגבר אחד, וזה בסדר.

אישה פתוחה וליברלית רוצה לחיות בחופשיות ולהתנהג איך שמתאים לה; היא יכולה לבחור לחיות בזוגיות ארוכת טווח עם גבר, לנהל קשר עם כמה גברים במקביל, או לא לנהל אתם קשר מחייב בכלל. היא יכולה לספק אך ורק את ההנאות המיניות שלה. וכל דרך שתבחר לחיות היא לגיטימית, כי זאת הדרך שלה. כל אדם רשאי לחיות את חייו לפי הדרך שבחר, ואף אחד אחר לא רשאי  להתערב לו או לכנות אותו/אותה במילות גנאי.

מי יגיד לה לא

סיבה נוספת למילות הגנאי שנדבקות לנשים משוחררות מינית וליברליות היא הקנאה. נשים אחרות מדברות עליהן סרה ומקנאות בדרך החיים שלהן וביכולתן להיות חופשיות, כיוון שהן עצמן חיות חיים מאופקים ולא נותנות ליצרים שלהן להשתחרר. לעומתן, הנשים הליברליות מספקות את ההנאות שלהן ושולטות ביצריהן. 

הגברים מצידם, מקנאים בגבר שהיה עם אותה בחורה משוחררת ורוצים גם הם להיות אתה או להשיג אחת כמוה, וזה די קשה להם. לרוב, הם יתקלו בסירוב ולכן הם יכנו אותה בשמות. או בדיוק להפך, יכנו אותה בשמות גנאי בכדי להדגיש בפני הקהל שאותה הם יכולים להשיג.

לגבר הרבה יותר קשה להשיג בחורה, לכן, כשהוא נפגש עם אישה זרה לסקס סוער, הוא מקבל את מרב המחמאות מחבריו. לאישה יש סיכוי גבוה יותר להשיג גבר. יש לה יתרון, כמעט לא יסרבו לה. לכן, ברוב המקרים, הגברים הם אלה שמכנים את אותן נשים בכינויים כמו 'זורמות' ו'שרמוטות', כדי ליידע את החברים מי קלה להשגה. וכשהם אכן משיגים אותן, הם מקבלים עידוד ומחמאות מכולם. לגברים מותר ואילו הנשים מוצגות כטרף קל וזול. אבל בעצם, מי אמר שדווקא הנשים הן אלו שנטרפות?


אז מי הטורף?

נדמה כי הגברים הם אלה שצדים את הנשים שלהם אך למעשה, הנשים הן אלה שצדות את הגברים. החברה שלנו מציגה את הנשים ה'זורמות' כקלות להשגה או טרף קל, אך זה לא נכון לחשוב כך. הרי לגברים הרבה יותר קשה להשיג בחורות, ואם כבר הם השיגו אחת זה בגלל שהיא בחרה בדרך הזו. היא לא מרגישה מנוצלת או חלשה, מבחינתה הוא מספק כרגע את הנאותיה ולכן הוא הטרף שלה ולא להפך. בכלל לא ברור למה כולם עושים עניין כל כך רציני מסקס, הרי זה בסך הכל עניין פיזי, סיפוק של הנאה אישית ורגעית של הגוף ששני המינים נהנים ממנו. בדיוק כמו שהגבר נהנה מהאקט המיני, כך גם האישה שאיתו, והיא לא צריכה לסבול מגינויי החברה. ובכלל, אני חושבת שנשיקה צרפתית היא הרבה יותר אינטימית ורצינית מהסקס, אבל זה כבר נושא לכתבה אחרת.