סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

כור ההיתוך בפריים טיים

כמכורה לתוכנית, צופה אדוקה של כל העונות, כולל עונת ה-VIP, אחת שלא נרדמת עד שאחרון הדיירים נרדם, גם אני ציפיתי וחיכיתי לעונה השישית של "האח הגדול". אחרי אינספור פרומואים מסקרנים, יום כניסת הדיירים לבית האח הגיע והעונה סופסוף החלה. אני מודה שהתרגשתי: רכשתי את ערוץ 26 (לא, אני לא מתבלבלת, השנה זה 26 במקום 20), הורדתי את כל האפליקציות לצפייה ישירה מהבית, וחיכיתי לרגע  שהכול יתחיל כמו ליום חתונתי.

ערב השידור נפתח ברצף מעצבן של פרסומות וחסויות. אסי עזר עם פפיון, וארז טל קשוב ודרוך. בזה אחר זה, נכנסו הדיירים החדשים. להבדיל מהעונות הקודמות, מסתמן שהעונה השישית עומדת בסימן כור ההיתוך והשד העדתי כאחד, ליהוק שכותרתו "גם לי יש א'גנדה". כל אחד מהמתמודדים מחזיק בתפיסה חברתית ברורה ובניסיון ורצון להשפיע על דעת הקהל. משבצת היפים והיפות שיפתחו רומנים ויעלו את הרייטינג סומנה, הבחור שעושה צחוקים ורעש והטבעונית התורנית שתשכנע אותנו לא לאכול חיות, כולם שם.

פרופיל החוסים

בין טיפוסי הטייפ קאסט הקיצוניים, ניתן למצוא את טל גלבוע-אקטיביסטית טבעונית שמתארת את ההפרדה בין הפרה לעגל בצורה יותר מרגשת מהסרטון של רותם סלע  (ולמען האמת מצליחה להשפיע מעט גם עלי, חובבת המקדונלדס); גלבוע כה מרגשת וכנה, שכנראה תצליח לגרום לפחות לבן משפחה אחד מכל בית בישראל, להפוך לטבעוני. לצידה ניצב אלדד גל-עד, מפונה גוש קטיף, אשכנזי וימני קיצוני, שיכול היה להיות מסקרן לראות אותו מתעמת עם סער סקלי (מהעונה הרביעית) בנושא הכיבוש. אך אל דאגה, דמות מעוררת מחלוקת נוספת, אורטל בן דיין, הנושאת בשרשרת תארים; אקטיביסטית-פמיניסטית-שמאלנית-מזרחית, היא זו שתיתן פייט לאלדד ותחמם את האווירה.

בין הדיירים המצחיקים בולט צחי אשכנזי, גרוש מלוד, מעין שילוב של ג'קי מנחם (זוכה העונה השלישית) וקותי סבג (זוכה העונה הרביעית), ה"עמך" האולטימטיבי, שבזמן הכניסה לבית נראה קצת שיכור. על תקן העצבני, דורון מירן, הזמר שביצע את השיר "נשבע לך לא בוגד" המוכר בקרב חובבי הקריוקי, ולצידו זמר נוסף, מיקי אגי, שהתפרסם בשיר "ציירי לך שפם", והיום הוא מצייר שפם, גבות וריסים בבית הספר לאיפור שפתח.

דיירי האח הגדול, עונה 6
דיירי האח הגדול, עונה 6

בקטגוריית השווים-שוות נמצאת אנה בול, דוגמנית בינלאומית, קארין זלאיט, מעצבת אופנה חובבת גברים עשירים, ולינור שפר,שילוב של אביבית בר זוהר (מהעונה הרביעית) וליהיא גרינר (מהעונה השלישית), שמזכירה את מאיה בוסיקילה (מעונת ה- VIP). בין הגברים השווים (מלבד אלדד גל-עד), נמצא אחי נתן, מציל חטוב מקרית שמונה, אליאב אוזן המקעקע נטול הקעקועים ששמו נקשר ליח"צנית חן טל, ויאיר פיש, שהוא בעצם לא דייר, אלא שחקן, שתול מטעם ההפקה, שגויס למשימה הסודית הראשונה של העונה.

בתפקיד המבוגר האחראי קיבלנו צרפתייה בשם מרטין סולל, שמנסה לשמור על קור רוח אך מוסיפה שמן למדורה, ובתפקיד הזוי העונה, קיבלנו את אלעד מזרחי המכונה "נסיך", ששרוי בעולם של רוחניות וטבע. על אף המוזרות שלו, מזרחי הוא דמות מסקרנת: הוא שר בקול של מלאך, ומאמין בעולם משל עצמו. עוד לא דיברנו על אורטל גושן האתיופית, שהוצאה מהבית אחרי פחות מחמישה ימים בשל בעיות רפואיות; אין ספק שגושן הביאה איתה משהו שונה מטהוניה רובל (זוכת העונה החמישית), הרבה פאן וריקודים של ביונסה, וכנראה שהפסדנו דמות מסקרנת.

כל מה שמעורר חשק

העונה נפתחה בסרטונים שמציגים את תעודות הזהות של הדיירים, בסגנון הסרטונים של "בקיצור". להבדיל מהשנה שעברה, בה ניכרה ההשקעה של ההפקה, בסטייל ובארט, הפעם כל אלה היו חסרים, במיוחד לאחר הציפייה הממושכת. אבל האכזבה הגדולה ביותר היתה שהדיירים באו מוכנים מדי, ניכר שהם מבינים היטב את כללי המשחק ומשהו מהטבעיות שראינו בעונות הקודמות הלך לאיבוד. השיחות בין הדיירים עדיין מעניינות, אבל עם זאת צפויות למדי.

נכון לעכשיו, לעונה הזו אין שום קונספט שמבדיל אותה מקודמותיה. המייחד אותה למרבה הצער הוא הטון המעצבן והמטריד. מפיקי התוכנית דאגו להגיש לצופים בבית את כל הנושאים המדוברים בפריים טיים: טבעונות, ימין ושמאל, גברים ונשים, מזרח ומערב, כל מה שמעורר חשק להעביר ערוץ, ולבטל את החבילה לערוץ 26, כי כבר התעייפנו מהפוליטיקה ומכל הדיונים הכבדים.

לגבי הזכיה, ההימור שלי למקום הראשון בגמר הוא אחי מזרחי. בזכות הלוק שלו, הוא מתאים להיות מנחה תוכנית בערוץ 24, מהלך צפוי לזוכה ב"אח הגדול".

התכנית "האח הגדול" משודרת בימי רביעי ושבת בשעה 21:00 בערוץ 2, בשידור חי בערוץ 26 ובאפליקציית MAKO.