סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

התשיעית של קושניר

"יש המון מחקרים פסיכולוגים שונים על העניין הזה שנקרא – החלטה. למרות כל חילוקי הדעות, בדבר אחד החוקרים מסכימים: אדם שגורר החלטה מעבר לזמן סביר ומתלבט ומתלבט, אדם כזה מסכן את השפיות שלו". כך פתח גדי (אבי קושניר) את פרק הבכורה של העונה התשיעית ואולי האחרונה של הסדרה "החיים זה לא הכל".

"החיים זה לא הכל" חזרה לאחרונה לעונתה התשיעית. בדומה לעונות הקודמות, גם זו הובטחה להיות העונה האחרונה. "כל עונה היה את הדיבורים שאולי זו תהיה האחרונה. אך בסופו של דבר המשכנו עוד עונה". אומר קושניר. "היום אנחנו בעונה התשיעית והאמת שאין לי מושג האם תהיה עונת המשך". קושניר אינו מבטיח דבר וכך גם הצופים האדוקים. הם בטוחים שזו לא תהיה העונה האחרונה.

אז מהו סוד הקסם של הסדרה? אולי ההזדהות עם סיפור חיי הזוגיות של דפנה (ענת וקסמן) וגדי, זוג גרוש שחי כמו זוג נשוי? או אולי מקור ההזדהות נובע מאחוז הגרושים הגבוה שבמדינתנו? העובדה שהסדרה בעיקר פונה באופן הומוריסטי לאנשים שחיים במערכת זוגית כלשהי, בין אם נשואים, גרושים, חד מיניים או דו, היא כנראה סוד ההצלחה. "הסדרה לא מנסה להעביר אמירה או נוסחה על חיי הזוגיות. אני אשמח אם הרבה זוגות נשואים יסתכלו על התוכנית ויבינו שזו רק תוכנית קומדיה שצוחקת על חיי הזוגיות והמצבים שבה", אומר קושניר.

החיים זה לא הכול היא תוכנית מצבים קומית, הדומה לתוכניות אמריקאיות מקבילות עם הומור לא גס מידי. הדמויות המרכזיות בתוכנית מגולמות על ידי עידן אלטרמן, קושניר וענת וקסמן. נראה כי אחרי תשע עונות הדמויות המשניות כבר אינן רלוונטיות לטלוויזיה של ימינו. כך למשל קנובלר (מוטי כץ), דמות שנבנתה בהשראת תכנית העבר של יצפאן (שגם ביים בעבר את התכנית), המשחק את דמות מנחה הבידור הזול ומנכ"ל הערוץ שבו גדי עובד.

בראשיתה של הסדרה, בשנת 2001, התוכנית שודרה אצל זכיינית ערוץ 2 "טלעד", ולא צלחה רייטינג גבוה. במהלך העונות הבאות, אחוזי הצפייה עלו וכך גם קהל הצופים. לאחר שידור העונה הרביעית (2005), ועם איבוד הזיכיון של "טלעד", חששו לגורל הסדרה ולבסוף הזכיינית "רשת" רכשה את זכויותיה והמשיכה בהפקת עונות נוספות.

קושניר מאמין שהצלחת התכנית במשך תשע עונות, והיותה בשיא בעונתה הנוכחית היא בזכות הרכב השחקנים. "זו עונה תשיעית לאחר עשר שנות שידור, העבודה היא קשה אבל כשעובדים כמה שנים יחד עם שחקנים מוכשרים, התענוג הוא גדול ומכירים אחד את השני בצורה טובה ממש כמו משפחה". הסדרה מחזיקה בתואר "קומדיית המצבים" ארוכת הימים ביותר בישראל, מבחינת מספר עונותיה. "רשת" הודיעה כי הפקת הסדרה תסתיים אחרי עונת 2011 עם השלמת עשר שנות שידור ותשע עונות.

עשר שנים לצפות בקושניר על המסך בתור גדי, גורמות לצופים להאמין שקווי הדמיון ביניהם רבים. "אם הצלחתי לגרום לצופים לחשוב שביני ובין גדי יש הרבה מן המשותף, אז עשיתי את העבודה שלי מצוין. זאת מחמאה בשבילי, מכוון שאני שחקן שמשחק דמויות רבות ואחת מהן היא גדי נוימן. אך בחיים האמיתיים גדי ממש לא דומה לי".