סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

חדש בקולנוע: 6 סרטים שעולים השבוע

מתח, דרמה, רומנטיקה והצלחה ישראלית גדולה. אלו 6 הסרטים החדשים שעולים השבוע בקולנוע.

X-מן ההתחלה. הסרט מביא אל המסך את תחילת הסאגה האפית של X-מן, וחושף את ההיסטוריה הסודית של אירועים עולמיים מפורסמים. לפני שהמוטנטים חשפו את עצמם בפני העולם, ולפני שצ'רלס קסאוויאר ואריק לנשר שינו את שמם ל-"פרופסור אקס" ו"מגנטו", הם היו שני גברים צעירים שגילו את הכוחות שלהם בפעם הראשונה. בתחילה הם לא היו אויבים דגולים, אלא החברים הכי טובים, שעבדו ביחד עם עוד מוטנטים, כדי למנוע את בואו של היום הדין. תוך כדי העבודה יחד נוצר קרע עמוק ביניהם, קרע שהתחיל את המלחמה הנצחית בין האחווה של מגנטו לבין הX-מן של פרופסור אקס. במאי: מתיו ווהן. שחקנים: ג'נוארי ג'ונס, ג'ניפר לורנס, ג'יימס מקאבוי, מייקל פאסבינדר, ניקולאס הולט, רוז ביירן, קווין בייקון, ג'ייסון פלמניג, אוליבר פלאט, ריי ווייז. ארה"ב (2011).

אהבה ושוקולד. ז'אן-רנה ואנג'ליק חולקים את אותה תשוקה ואהבה לשוקולד אך גם את אותה בעיה – ביישנות כרונית. אנג'ליק, שוקולטרית מחוננת האוהבת להישאר מאחורי הקלעים, ניגשת לראיון עבודה אצל ז'אן-רנה, מנהל מפעל שוקולד. המנהל שוכר אותה בטעות דווקא כאשת מכירות, התפקיד הכי בלתי סביר לביישנית העדינה הסובלת מחרדה חברתית קשה ונוטה להתעלף בפני מצבים מביכים. בין השניים מתפתחים רגשות חזקים אחד לשניה, רגשות ששניהם לא מסוגלים לבטא. היא מנסה להיעזר בקבוצת התמיכה הקבועה שלה "רגשנים אנונימים", והוא נעזר בפסיכולוג צמוד המנסה לשפר את המגע שלו עם אנשים. בין תבניות הפרלינים והשוקולדים ועם צוות המפעל התומך, הם יאלצו להתמודד עם רגישות היתר, להתגבר על המבוכה ולהתקרב זו לזה, ובנוסף להבטיח את עתידו של קו השוקולד הוותיק של המפעל שחינו סר בעיני הקניינים. במאי: ז'אן פייר אמריס. שחקנים: איזבל קארה, בנואה פולוורד. צרפת (2010).

הערת שוליים. סיפורם של שני פרופסורים בחוג לתלמוד באוניברסיטה העברית שמתחרים ביניהם על פרס ישראל. במקרה הם גם אב ובנו. במאי: יוסף סידר. שחקנים: שלמה בראבא, ליאור אשכנזי, עליזה רוזן, עלמה זק, יובל שרף, נבו קמחי, מיכה לבינסון, דניאל מרקוביץ'. ישראל (2011).

http://www.youtube.com/watch?v=U-sgWHXJfZ4

הרומנטיקנים. במהלך לילה סוער במיוחד בחתונה על חוף הים, שבעה חברים קרובים, כולם חלק מחבורת עילית של תלמידי קולג', התכנסו יחד כדי לצפות בשניים מהם חותמים את הקשר. לורה השושבינה וליילה הכלה המאושרת, נאבקו שתיהן בעבר על החתן טום. חברויות ובריתות עומדות למבחן ומשולש האהבה מגיע לשיאו בלילה האחרון שלפני החתונה, כשהחברות השיכורות מפזזות על גלשן שמצאו וחוזרות לחוף… ללא החתן. במאי: גולט נידרהופר. שחקנים: קייטי הולמס, ג'וד דוהמל, אנה פאקווין, מאלין אקרמן, אדם ברודי, דיאנה אגרון, ג'רמי סטרונג, רבקה לורנס, קנדיס ברגן, אלייז'ה ווד. ארה"ב (2010).

http://www.youtube.com/watch?v=oLeOeh_dtQ8

לאור היום. דרמת מתח המבוססת על סיפור אמיתי. סיפורו של שודד בנק שהוא גם רץ מרתון אשר משתחרר מהכלא וצריך להחליט באיזה מבין שני התחביבים שלו הוא בוחר לעסוק. הבחירה בהחלט לא קלה עבורו, ותוך שהוא מנסה ליהנות משני העולמות – לראשונה בחייו הוא מתאהב. מרגע זה ואילך הכל הולך ומסתבך. מועמד לפרס דב הזהב – פסטיבל ברלין 2010. זוכה פרס הבמאי והשחקן הטובים ביותר בפרסי הקולנוע האוסטרי. במאי: בנג'מין הייסנברג. שחקנים: אנדריאס לאסט, פרנציסקה וייז. אוסטריה (2010).

http://www.youtube.com/watch?v=1zd4zGt13IE

האנה. האנה, היא ילדה מתבגרת, אשר חיה כל השנים עם אביה באיזור מבודד בפינלנד, וגדלה באופן חריג לגמרי מכל ילד אחר. מגיל קטן אביה, סוכן סי איי איי לשעבר אימן אותה למטרה אחת: להפוך אותה למתנקשת המושלמת. יום אחד, אביה מחליט שביתו כשירה מספיק ושולח אותה למשימת חיסול קשה ומאתגרת, וכך יוצאת האנה אל מסע חוצה יבשת באירופה כאשר היא לגמרי לבדה. האם הזמן והמרחק מהבית הם שיחזירו להאנה את צלם האנוש? שחקנים: קייט בלנשט, אריק באנה, סאוירס רונן, אוליביה וויליאמס, טום הולנדר, ג'ייסון פלמינד. ארה"ב (2011).